غنی: مساجد بزرگ تاریخی کشور احیا می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116359 منبع: پرینت

صندوق وجهی فرهنگی و برنامه ملی فرهنگ و صنایع خلاق با حضور رییس جمهور، بانوی اول کشور و همچنین رییس عمومی سازمان فرهنگی و تعلیمی ملل متحد، افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور عصر روز جمعه 7 جوزا 95 در مراسم گشایش صندوق وجهی فرهنگی و برنامه ملی فرهنگ و صنایع خلاق اشتراک و ایراد سخنرانی نمود.

وی با اشاره به تاریخ هزار ساله افغانستان، گفت: ملت ها بر مبنای تاریخ شان بنا شده اند. کشور ما برای چندین هزار سال چهارراه آسیا بوده و شهرهای این کشور در طول تاریخ نقاط ارتباطی بوده اند. ما متعلق به فرهنگی هستیم که نقطه وصل دنیا می باشد و باید این فرهنگ حفظ شود و گسترش یابد و جلوی قاچاق آثار تاریخی نیز گرفته شود.

غنی همچنین اظهار کرد: اولین کاری را که ما شروع می کنیم و در شروع ماه مبارک رمضان آنرا به تفصیل ذکر خواهیم کرد، احیای مساجد بزرگ تاریخی افغانستان است.

نتیجه این نشست امضای تفاهمنامه همکاری انکشاف فرهنگی و صنایع خلاق از سوی اکلیل حکیمی وزیر مالیه و رییس عمومی یونسکو بود.


کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اهتمام غنی قابل قدراست باید همگان مهتم به آبادی وحفظ انتیک و آثار و سرمایه های کشورمان باشیم
شیوابلخ

>>>   خدا كند كه تنها مساجد را إعمار نمايد، كه به بهانه مسجد، چند روز بعد براي خانم لورا يك كليسا ضرورت نشود،
ستانكزي

>>>   از مسجد كرده در شفاخانه ادم احمق توجه كن نماز در روى خاك هم خوانده ميشود سالها شما كثافت ها اكت كردين وكارهاى نمايشى كردين همه پيسه ها دزدى ميشود از ممالك بيرون دوا وسامان حالات طبى بخر وشفاخانه ها را تر ميم كن ودواى در ست از جرمنى سويس از تمام اوروپا خريدارى كن هر بدبخت تان جاى مصرف ووقت مصرف را نميدانيد ايكاش باز راجع به اسلام ودين معلومات داشته باشيد (كه دربيانه خود گفتى امام حسين نواسه خدا است )تو غنى باسواد معلوم ميشدى حالا تو از بي سواد هم قرض دار هستى كار بكننين كه مردم از بدبختى نجات يابد مسجد اگر جور شود هم فايده ندارد واگر نشود نقص هم ندارد اما مردم اگر تداوى شود ومريضان علاج شود ثواب دارد در ترميم مسجد چهار نفر دزد همه پيسه ها را دزدى ميكنند با نقص مردم ميشود ٠
م ى

>>>   شیوا بلخی چقدر مواجب گرفتی از غنی تمجید کنان شوی؟

>>>   به تعلیمات اسلامی هم توجه لازم است تا محصلین این رشته
به علوم عصری هم دانایی حاصل کنند و مساجد و اسلام افزار
سلفی ها و وسیله کسب قدرت سیاسی نه باشد و بدانند که در
دنیای علوم مثبته چه ها میگذرذ
ظهور شاه ظاهر

>>>   غنی گفت: "...احیای مساجد بزرگ تاریخی افغانستان است."
من از این اظهارات غنی صدای پای عربستان وهابی را می شنوم، که وعدۀ اعمار یک مسجد بزرگ را در بالای تپه ای در کابل داده بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است