ایران برای مبارزه با داعش با طالبان همکاری می کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116374 منبع: پرینت

ایران برای متوقف ساختن نفوذ داعش و جلوگیری از قدرت گرفتن این گروه، یک همکاری تنگاتنگ را با طالبان آغار کرده است.

نشریه انگلیسی فارن پالیسی نوشت: ایران در نزدیکی مرزهای خود با افغانستان با هدف مبارزه با داعش، طالبان را حمایت و با آنان همکاری می کند.

این گزارش می افزاید: ایران برای متوقف ساختن نفوذ داعش و جلوگیری از قدرت گرفتن این گروه، یک همکاری تنگاتنگ را با طالبان آغار کرده است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خو ب می کند

>>>   وقتی دولت افغانستان با طالبان مذاکره میکند وقتی طالبان در قطر دفتر رسمی دارد خب چرا ایران با طالبان برای جلوگیری از نفوذ و قدرت گرفتن داعش همکاری نکند؟! چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید طالبان در افغانستان صاحب قدرت است. پس لاجرم هم دولت شما هم دولت ما هم خود طالبان نفعمان در مذاکره است. و به جز این از قدیم گفته اند دشمنه دمشن من دوست من است. اگر داعش را دشمن افغانستان و ایران بدانیم و طالبان را هم دشمن داعش پس در واقع طالبان در حال حاضر میتواند با دو کشور همکاری کند.
اگر دولت افغانستان کنترل تمام نقاط خاک افغانستان و مرز های این کشور را در اختیار داشت مطمئنا ایران را نیازی به همکاری با طالبان نبود. اما واقعیت این است که در حال حاضر طالبان در مرز ها و برخی نقاط افغانستان کنترل بیشتری دارد تا دولت
محمد از ایران

>>>   والله اگر راست باشد که ایران با طالب همکاری میکند وباین فکر باشد که طالب با داعش مخالف است ومیتواند سد راه داعش شود خاکم به دهن اشتباه میکند زیرا اینها همه فرزند یک پدر وشاگردان یک مکتب اند ازیک منبع تمویل واز یک مرکز فرمان میگیرنداگر بیرونی ها خواسته باشند که طالب راکنار بگذارند وداعش را رونق دهند واین را بجای ان بنشانند هیچ چیزی مانع این سیلاب تباه کن نمیتواند شود واین سیل تباه کن مسیر طبیعی خودرا طی میکند تا ممولین وبنیان گذار ها روزی به فکر تبدیل انها به چیزی دیگری شوند شاید بگوید که هر چه اراده ای خداوند باشد ان خواهد شدباید از تلاش ومجاهدت ومبارز ه کار گرفت تا شاید اگر انها را ضعیف نمیتوانیم مانع از ارتقا وپیش روی های مفرط انها شویم من هم با شما هم نظر وطرفدار هستم احتمالا بتوانیم سیر وحرکت انها را کند بسازیم اما برنامه وپلان خارجی ها را نمیشود خنثی نمودزیرا انها اجنت های مخلص وفعال خودرا در حکومت وودر جا های مهم ودر میان هرگروه وطایفه ای جا زده اند وما که صاحب نیات نیک وازادیخواهی و وطن دوستانه داریم در اقلیت محض به سر میبریم وهمیشه طرفداران حق وواقعیت های مثبت در اقلیت بسر برده هواخواهان شیطان وگمراهی در اکثریت میباشند اما انطوریکه فرموده اید بارزوی اینکه اراده ای خداوند خلاف خواست ودرخواست های مغرضین ومعاندین باشدازخداوند بزرگ میخواهیم که ما را از غضب طالب وداعش هردو وباحکمتیار هرسه نجات دهد
رفوگر

>>>   دوباره با فکاهه و طنز ما را سر گرم ساختید!

>>>   این حرف ها اوج ناجوانمردی درباره ایران می باشد . ایران از ابتدای انقلاب اسلامی برهبری امام خمینی رحمت الله علیه زیر بار فشار تروریسم ساخته امریکا و اسرائیل و سعودی عرب بوده است و این در حالی است که هیچ فرقی بین طالبان و داعش و وهابیت دست ساخته سعودی وجود ندارد . ملت عزیز افغانستان تروریستها را خوب می شناختند که ریشه همگی یکی است .
عبدالقیوم از ایران

>>>   دفع افسد به فاسد کار عقلانی و پسندیده است.
مهاجر

>>>   بنام این وآن طالبان تقویت میشوند

>>>   ایران با روسیه کار می کند اول در خبرها آمده بود که روسها با طالبان گفتگو میکنند و قصد پشتیبانی آنها را دارند برای همین ایران هم که متحد روسیه است با روسیه همگام شده است در این راستا

>>>   طالبان بومی است ولی داعش غیربومی است و بسیار خطرناکتر از طالبان

>>>   جنگ بس است صلح کنید کشور را بسازید تا کی جنگ. کی زمان صلح و آرامش افغانستان میرسد تا کی خارجیها دست برمیدارند؟تا وقتی که داخلیها باهم یکی شوند قومیت را کنار بگذاریم اختلاف مذهبی را کنار بگذاریم فقط وحدت است که کشور را میسازد.

>>>   من ایرانی هستم، فقط یک موضوع را یادآوری کنم که هر مطلبی،هر نوشته ای،هر سخنی که صادر کننده آن انگلیس یا یک انگلیسی باشد را باور نکنید و در موردش حتما تحقیق کنید تا اصل مطلب را بدست آورید.

>>>   محترم عبدالقیوم ازایران ومحترم رفوگرنظرات شما درست میباشد حکومت جمهوری اسلامی ایران باهیچ کس شوخی ندارد همین سیاه دلان تروریست داعش تاچهل کیلومتری مرزهای ایران امدند ولی خوب میدانستند دست از پا خطا کنند محو ونابود می شوند حتم بدانید فلسفه وجودی داعش کاربردش برای ایرلن طراحی شده بود اما رژیم حاکم برعربستان وشیوخ مرتجع عرب کشورهای کوچولوی خلیج فارس واربابان صهیونیست وکاپیتالیست انگلیسی وامریکایی کامل تجربه ایجاد جنگ نیابتی هشت سال دفاع مقدس را داشتند که ایران صدام وصدامیان را بخاک وخون کشید ونابودشان کرد ایا بنظر شما که ایران یک باج کوچک به امریکا نمیدهد ایا به یک گروهک تروریست طالبانی گفتگو میکند؟واقعا خنده دار نیست.طالبان وداعشیان ابشخور همانند دارند وهردو گروهک از یک جا تمویل وتسلیح می شوتد مثالی است که میگویند سگ زرد برادر شغال است.هنوز داغ حمله تروریستهای طالبانی در مزارشریف وشهادت دیپلماتهای ایرانی بر دل ایران ومردم ایران است بنا" این خبر کذب واز اساس دروغ است. به عبارت دیگر تروریست خوب وتروریست بد نداریم ان چیز ی که سیاستمداران جنایتکار غرب می گویند /
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   خدايا نسل طالبان و داعس را سر سر مردم اين سرزمين كوتاه بگردان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است