جناب رییس جمهور! پاسپورت سیاسی نمی خواهم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۷    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116375 منبع: پرینت

پاسپورت سیاسی برای یک دیپلمات در کشور میزبان مصونیت ها و مسوولیت هایی را شامل می شود، برای شخصی که در ماموریت خارج از افغانستان است لازم و ضروری است و در بسیاری از موارد به نفع شان اما تا به حال به همسران شان فکر شده است؟

زنان یا مردانی که شاید در تمام دوره دیپلماتیک از کشور مبدا خارج نشوند و گرفتن ویزای آسان توسط پاسپورت سیاسی برای شان بی معنی باشد، زنان و مردانی که نمی توانند به دلیل این پاسپورت سیاسی یک دوست حقیقی برای خود پیدا کنند، چرا که به دلیل وظیفه دیپلماتیک همسران شان یا مردم برای واسطه کردن شان با آنها دوست می شوند یا برای کسب اطلاعات و سایر مسایل سیاسی!

زنان و مردانی که به واسطه پاسپورت سیاسی چون کوچی ها هر ٢-٣ سال رهسپار مکانی تازه می شوند و هنوز خود را در آن محیط نیافته اند که باید دوباره به مکانی تازه بروند و باز همان ماجرای همیشگی غریبگی و ناآشنایی لسان و فرهنگ و نبود دوست و آشنا و فرزندانی که در این جابجایی ها بدون ثبات شخصیتی کلان شده اند، گریبانگیر است!

به خاطر وجود این پاسپورت سیاسی فعالیت همسران دیپلمات ها محدود می شود به چهارچوب های خانه و قوانین اجازه کار و فعالیت کاری به آنها نمی دهد و نه هم در سفارت ها می توانند مشغول به کار شوند، پس هرچقدر هم تحصیل کرده باشند باز هم دست و پای شکوفایی شان بسته است!

جنابان وزیرصاحب و رییس جمهور محترم! من همسر یک دیپلمات افغانستانی ام، این پاسپورت سیاسی ام را با تمام عظمت اش با یک پاسپورت ساده افغانستانی عوض می کنم، معامله می کنید؟

خانم یک دیپلومات هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت باید برای سفرا هم پاسپورت سیاسی ندهـــــــــــد تا نتوانند خلاف کاری کنند وبا انجام دادن کوچکترین خطائی دستگیر شوند

>>>   براستی هم درحق خانم خیانت شده چون پاسپورت سیاسی بمعنی امورسیاسی است امااین پاسپورت برای اطفال و خانمهای دیپلومات چرا؟ بایدهم سیاسیون حقیرپنداشته شوندبلاخره کشورخارجی برای چقدرافغان امتیازسیاسی بدهد بایدعاجل پاسپورتهای سیاسی کودکان دیپلوماتهارابه پاسپورت عادی تبدی نمایندکه افغانستان درجمع انسان باقی بماند !
وطندار

>>>   شما اصلا به قدر وقیمت داشتن پاسپورت سیاسی پی نبرده آید اگر برای همسران زن مرد پاسپورت عادی داده شود برای شما کسی ویزه اقامت کشور را میزبان را نمی دهد کوشش کنید که نظریات تان را مطابق اساسا ت دیپلماتیک باشد از شکم خود نظر ندهید
با احترام حقگو کابل

>>>   خانم صاحب یک دپلمات هموطن:
از زمان اول حامد کرزی واشرف غنی احمد زی تاامروز کرسی های دپلوماتیک مورد معامله وفروش وتجارت سیاسی قرار گرفته یا به اساس روابط فامیلی وقبیله وی وتنپیمی بوده وهست لیاقت وشایستگی ومسلکی بودن مطرح بحث نمیباشد بیبینید درسفارت ها تا جایی که من میدانم: از کریم خلیلی وابستگانش, از مارشال صاحب, از کرزی ..از اشرف غنی احمد زی از عمر داوود زی از سیاف . از استاد ربانی از یونس قانونی از بسمالله از جنرال جرءت . از اسپنتا از زاخیلوال از انوارالحق احدی.. ودیگر فاشیستهای قبیله که دولت را مال شخصی خوددانسته همه امتیازات را به اساس روابط نه نه ضوابط....اشغال کردند.. نمیدانم خود تان در کدام این کته گوری شامل هستیدوووروابط یا ضوابط؟؟؟؟؟

>>>   بيا از اين نوده پيوند كن، آسانترين راه حل كه تمام دپلومات ها بايد مجرد باشند، كه در بازار آزاد بگردند، چقدر ما مردم شاكي هستيم، شكر نما كه خانم دپلومات هستي، بدون كار از هر چيز بر خوردار هستي، معاش شوهرت به دالر است، يا اينكه دلت ميشود كه يگان كار سياه، پول نقد، مثل ظرف شوئي، پاك كاري نمائيد، اگر راست بگوئيم، دولت هيچ ضرورت به دپلومات ندارد، يك حكومت فلج، بدون اقتصاد، فرهنگ، همه سفارتها را ببندند، يا تنها چند كشور كه ضرورت است، سفارت مختصر، داشته باشيم، نان خور هاي زيادگي را در افغانستان ببرند.

>>>   غنی یک آدم پست و بی منطق هست این کارها به افغانستان فایده ندارد غنی .... بجای این کار فساد را گم کند

>>>   میگویند پاسپورت افغانی بی ارزش ترین پاسپورت دنیا است۰
بلی، لاف و پتاق تان را کم کنید۰
بی فرهنگ ترین گروه کشور امروز لاف تاریخ و فرهنگ ۵۰۰۰ ساله را میزنند۰ از انسانیت نمیدانند و اسمش را اوغانیت گذاشته اند۰ به انفجار، انتحار، زن ستیزی،و وحشت افتخار میکنند و اسمش را گذاشته اند غیرت و شجاعت اوغانی۰
ما را تیر از این اوغانیت شما که در آن نسانیت نیست۰

>>>   شوهر اين خانم بايد به اين زن بي سواد بفهمند كه براي يك ديپلومات و همسرحد چرا پاسپورت يجسياسي داده ميشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است