ترامپ: اوباما باید کار ایران را یکسره‌ می کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116381 منبع: پرینت

کار این کشور، خیلی سریع تمام می‌شد، در عوض او (اوباما) آن مردم را رها کرد و معلوم است که نتیجه نهایی چیست. ایران، فقط قوی‌تر شده است. این مرد، نمی‌داند دارد چکار می‌کند.
نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در انتقادی از رییس‌جمهور کنونی این کشور تصریح کرد: اوباما باید در جریان اغتشاشات سال 2009 (1388) کار ایران را یکسره می‌کرد.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی بامداد شنبه فیلمی از «دونالد ترامپ»، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرده‌اند که وی در آن از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بابت آنچه به تعبیر وی کوتاهی در حمایت از اغتشاشگران ایرانی در جریان حوادث پس از انتخابات ایران است، انتقاد می‌کند.

این ویدیو را «ترامپ» سال 2011 روی «یوتیوب» منتشر کرده و برخی از رسانه‌های آمریکا از جمله پایگاه خبری «بازفید» بامداد شنبه آن را منتشر کرده‌اند.

وی با روش گفتاری مخصوص خودش که پرش‌های کلامی از یک ایده به ایده‌ای دیگر است به حوادث فتنه سال 1388 اشاره کرد و گفت: «اگر اوباما دو سال پیش که این کشور یک مشکل بزرگِ بزرگ داشت - و معترضان داشتند پیشروی می‌کردند - از مردم ایران حمایت می‌کرد - همان‌طور که از معترضان در آمریکا که خودشان را (جنبش) اشغال (وال‌استریت) می‌نامند، حمایت کرد - ما هیچ مشکلی در ایران نداشتیم. باور کنید.»

ترامپ افزود: «کار این کشور، خیلی سریع تمام می‌شد، در عوض او (اوباما) آن مردم را رها کرد و معلوم است که نتیجه نهایی چیست. ایران، فقط قوی‌تر شده است. این مرد، نمی‌داند دارد چکار می‌کند.»

دولت اوباما، در روایت‌های رسمی حمایت از آشوبگران در جریان حوادث بعد از انتخابات ایران در سال 1388 را رد کرده است. «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطراتش ادعا کرده دولت اوباما بر اساس تحلیل‌های ناظران وقت به این نتیجه رسیده بود که عدم اظهارنظر می‌تواند نتایج مطلوب واشنگتن را به بار آورد.

علی‌رغم این ادعا، اسناد متعددی در منابع مختلف درباره تحرکات دولت آمریکا چه در قبل از فتنه 88 و چه در جریان آن وجود دارد. به عنوان مثال، چنانکه در خود کتاب «هیلاری کلینتون» هم اشاره شده او با توجه به استفاده آشوب‌طلبان از رسانه‌های اجتماعی از شرکت توییتر در آن زمان خواسته بود تعمیراتش را به زمان دیگری موکول کند. (بسیاری از رسانه‌ها هم به این موضوع اشاره کرده‌اند، به عنوان مثال اینجا را ببینید.)

وی در کتاب «انتخاب‌های دشوار» می‌نویسد: «تیم وزارت خارجه من در پشت صحنه، مرتب با فعالان داخل ایران در تماس بود و با دخالتی فوری توانست از تعطیلی توئیتر به دلیل تعمیرات جلوگیری کند.»

جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم چند ماه پیش در جریان نشستی در میان نمایندگان کنگره گفت که حمایت‌های اوباما از «معترضان» - به تعبیر او - در سال 2009 از جمله موانع مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به توافق بر سر آن بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شتر در خواب بیند پنبه دانه . امریکا نیز تسط بر ایران را در خواب و رویا جستجو نماید .
عایشه از ایران

>>>   نه اوباما ونه هم ترامپ هیچ کدام کار ایران را یک طرفه نمیکنند ایران بعد از سقوط رضا شاه تا امروز با امریکا در یک مسیر حرکت مینماید همین امریکا بود که عراق را برای ایرانی ها دربست تسلیم نمود وصدام حسین را به پای ایرانی ها قربانی کرد وحزب الله را تا این اندازه بزرگ نمودوبشارالاسد را با چنگ ودندان در مسند قدرت حفظ نموده اند وپولهای ایرانی ها را صباحی بلاک نمود وتا یله خرچی نکنند واکنون در اختیار شان میگذارد واز ایران که اصلا هیچ چیز نیست به چشم جهانیان قدرت بزرگ ساخته دنیارا از انها می ترسانند تا از خارجی ها سلاح بخرندمگر همین اسرایل در طول نزاع ایران وعراق سلاح وابزار جنگی در اختیار ایرانی ها قرار میداد
حسین علی بامیانی

>>>   افغان پیپر زنده باد من وبسیار خوانندگان تا ایندم فکر میکردیم که شما ایران را بر منافع ملی خود ترجیح میدهید بانشر نوشتار جسته وگریخته ای حسین علی بامیانی دانسته شد که شما اصلا بی طرف بوده در اظهار حقایق جانب کسی را نمیگیرید این است روش مدیا وباید هم چنان باشد حال درست یا نادرست نظریات همه را احترام میگذارید وکسی را مایوس نمیسازید با این روش در دل ودیده ای ما جا گرفتیدوقدر ومنزلت خودرا نزد خوانندگان خود بلندنمودیدهزار افرین نثار شما باد
خدیجه از دبی

>>>   اگر امريكا ميخواست ايران بعد از شاه در منطقه وجود نميداشت، اما تا حال منافع مشترك دارند، مگر دور نيست، بعد از سوريه، نوبت پاكستان و بعد از آن ايران و سعودي است، مصر و تركيه خودشان در خلاصي و تجزيه شدن هستند، اندونيسيا و ماليزي تاب مقاومت را ندارند، و با كشيدن سرمايه هاي خارجي خودشان از هم ميپاشند،

>>>   آقای حسین علی بامیانی
خداوند تو را حفظ کند که بسیار مرا خنداندی و شاد نمودی...در عمرم چنین تحلیل قوی و کاملی از چنین انسان بسیار بسیار دانا و باهوشی مثل تو ندیده بودم!!!

>>>   این حسین علی بامیانی را مواظب باشید یک وقت گرمی نخورد ، تنهائی هم از خانه بیرون نرود خدای نکرده ممکن است مورد سوء قصد و ترور قرار بگیرد خیلی آدم باهوشی است . در این چهار دهه هیچ کس متوجه نشده بود که ایران و آمریکا با هم همدست هستند ولی این آقا فهمید . در ضمن این شخص برای اولین بار کشف نموده است که بشار اسد را آمریکا با چنگ و دندان نگه داشته است حزب الله را هم آمریکا بزرگ کرده است و از همه مهم تر خیلی خوب تشخیص داده است که پول های ایران را آمریکا به عنوان برادر بزرگ تر چند صباحی نگه داشته است تا ایران یله خرجی نکند و حالا به ایران پس می دهد . حیف است ما قدر این افکار بلند و تحلیل های درست را نمی دانیم تا زمانی که می شنویم فرار مغزها کرده اند و در هاروارد و سوربن دارند درس استراتژی جهانی تدریس می کنند . خدا حفظش کند امروز کمی دلم گرفته بود، همین لبخند حالم را بهتر کرد .
شهروند - ایران

>>>   بامياني بالكل حقيقت گفتي،

>>>   حسین علی بامیانی آمریکا در چشم ملت ایران هیچ عددی نیست و کدام غلطی کرده نتواند صد فیصد مطمین باش اگر میتوانست هر ضربه به ایران میزد آن کار را کرد مشل حمایت صدام یزید در جنگ علیه ایران بلوکه اموال ایران حمله نظامی با هلکوپترها به صحرای طبس که همه پروسه ها با ننگ تمام شکست خورد و خواهد خورد
امیر علی بامیانی

>>>   حسین علی بامیانی آمریکا در چشم ملت ایران هیچ عددی نیست و کدام غلطی کرده نتواند صد فیصد مطمین باش اگر میتوانست هر ضربه به ایران میزد آن کار را کرد مشل حمایت صدام یزید در جنگ علیه ایران بلوکه اموال ایران حمله نظامی با هلکوپترها به صحرای طبس که همه پروسه ها با ننگ تمام شکست خورد و خواهد خورد
امیر علی بامیانی

>>>   حسین علی در خواب چیزهای عجیب میبینی نوشته نکن ایران اسراییل را موشکباران خواهد کرد و شهر های حیفا و تلاویو را با خاک یکسان خواهد نمود این وعده ای حتمی قطعی به خواست و کمک قدرت الهی است که اگر عمر نیک داشته باشی قطعا آن روز را خواهی دید ..

>>>   برادر حسین علی بامیانی خدا شفایت دهد . گلبدین

>>>   این دوستی که بالا در مورد ایران و کمک آمریکا به این کشور توهم سرایی کرده سند هم داره؟ عزیزم، این چیزایی که شما نوشتی میگن توهم. بهتره چشماتو باز کنی و ببینی که صدام رو همین آمریکا انداخت به جون مردم ایران. 250 هزار کشته که تعداد زیادیشون به دلیل بمباران شیمیایی زندگیشون نابود شد. بمبهای شیمیایی که از آلمان و بقیه کشورهای غربی میومد و با چراغ سبز آمریکا رو سر مردم ایران و حتی خود عراق منفجر میشد.

>>>   دولت اسرائيل در طول جنگ تحميلي هيچ سلاحي به ايران نفروخته و در سفر مك فارلين قرار بود در ازاي ازادي گروگانهاي امريكايي در لبنان به ايران سلاح بدهند كه امام خميني قبول نكرد و هيچ كشوري به جز چند كشور محدود مثل سوريه و كره شمالي حاضر به فروش سلاح به ايران براي دفاع از خود در برابر صدام جنايتكاركه كل دنيا با ثروت باد اورده اعراب خليج پشت سرش بودند ، نبود و مجبور بود از بازار سياه به چند برابر قيمت سلاح بخواد و اين سلاحها بعضي هاش ساخت امريكا يا اسرائيل بودند و نه اينكه ايران از دولت اسرائيل سلاح خريده ، ايران هشت سال با كل دنيا به مباشرت صدام جنگيد و مجامع جهاني در برابر اين جاني كه در كشتار بي گناهان با سلاحهاي شيميايي كه مدعيان حقوق بشر غربي در اختيارش مي گذاشتندو حتي به مردم كشور خودش ( حلبچه) رحم نكرد ، ساكت بودند و اين پليد زماني از نظر مجامع جهاني بد قلمداد شد كه به ولي نعمت خود كويت حمله كرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است