چرا باید رهبران جنایتکار در درون حکومت باشند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116402 منبع: پرینت

موافقتنامه حکومت با حزب اسلامی حکمتیار را در منافات با خواسته های بر حق مردم افغانستان دانستم و بصورت جدی کسانی که مرتکب جنایت شده اند خواه در درون حکومت یا خارج از حکومت باید محاکمه شوند.

اینکه برخی می گویند که چرا دیگر رهبران جنایتکار در درون حکومت باشند اما حکمتیار نباشد؛ پاسخ دادم که حکمتیار سال ها است که شیپور جنگ را می نوازد. او تا اکنون نیز مسبب کشتار زیادی از مردم در عملیات های انتحاری گردیده است که از جمله حوادث انفجارهای شاه شهید و سرک میدان هوایی کابل نشانه های آشکار او بر عزم جنگ و ویرانی است و از سوی دیگر افراد کلیدی و شناخته شده حزب اسلامی سال ها است که امتیاز می گیرند و در درون حکومت هستند. حکومت و شورای عالی صلح نیز با آقای حکمتیار بارها به میز معامله نشسته است و در حکومت آقای کرزی نیز این مامول بر مبنای میهانی های شبانه و روزانه در ارگ ریاست جمهوری تداوم داشت.

وجدان تاریخی و انسانیتی که در ضمیر و قلب همه ما وجود دارد سبب می گردد که به جنایت های حزب اسلامی و دیگر جنایتکاران و گروه های ضد مردمی اعتراض نماییم. مردم افغانستان هیچگاه آنها را نخواهند بخشید و در تاریخ افغانستان نام های آنان بعنوان عاملان بربادی این سرزمین ثبت خواهد شد.

ما امیدواریم که جنایتکاران به شمول کسانی که امروز به قدرت تکیه کرده اند در انظار عام به میز محاکمه کشانیده شوند تا مردم افغانستان شاهد این رویداد تاریخی باشند، مردمی که سال ها و نسل ها در آتش جنگ، ویرانی و آتش سوختند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتیار جنایتکار باید در انظار عام محاکمه شود .

>>>   بخاطریکه دولت خودجنایتکاراست وتمام خیانت وجنایت به
انواع واقسام بحق ملت روان است ومکتب جنایت وخیانت درداخل ارگ ازسوی بادارنشان تدریس میشود ومردم اگاه
استند ازاین موضوع شاهداستیم که بخاطر وعده های چرب
وگرم بمردم دروقت کمپاین درکدام ولایت که ندویدن کجا یکیش عملی شد وکجا دولت بامردم وفاع کرد کجا جلوی دهشت وتروروقتل واختطاف گرفته شد مردم ارام درخانه وکاشانه خود خواب نمیکنند مردم ازطرف شب درخانه های
خود درپایتخت پهیره داری میکنند ودولت درداخل دیوارهای
سمتی مانند موش زندگی میکند
میرویس یاسینی

>>>   اګر ګلبدین جنایتکار باشد ،مزار ربانی سیاف خلیلی محقق نور ملانبی و............ جنایتکاران تاریخ اند وباید از ګور کشیده شوند!

>>>   بجز همین جنایتکارها کسی دیگری حکمت کرده نمیتواند

>>>   باید توسط سنگ پنــــــــج کیــــــــــلــــــــــــــــوئی زده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است