اندر احوالات ساعت تیری دوستم در باغ های زردآلو
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116406 منبع: پرینت

وقتی ملا منصور کشته می شود، ملا هیبت الله هم رهبر می شود و حکمتیار هم قرار است تشریف بیاورد کابل و چند در صد حکومت را به مناسبت هدیه روز ولنتاین از سوی ارگ دریافت کنند و همچنین شورای عالی صلح 99 بار ناز طالبان را برای مصالحه بکشد، خُب طبیعتا کار و بار جنرال دوستم هم کساد می شود.

طالبان هم که تمام شدنی نیستند، 20 سال است که فقط کشته می شوند و دوباره تولید مثل می کنند؛ معاونان دوم رییس جمهور و رییس اجرایی هم سخت مصروف جنگ زرگری هستند و انجینر محمد خان هم دنبال یک جای مناسب در پنچشیر برای حکمتیار می گردد.

با تمام اینها بهترین زمان برای جنرال دوستم است که برود و زردآلو تکانی کند، اتفاقا زردآلوها هم بدشان نمی آیند این سعادت را داشته باشند که مستقیم بروند در خصوصی ترین نقطه شکم جنرال و ببینند که چه خبر است آنجا.

مشاوران امور زردآلو شناسی، شاعران غزل سرا در عرصه زردآلو نگری با قوماندان ها و یک لشکر نظامی و ملکی هم فعلا مصروف اند تا پتنوس های زردآلوها را با صد شیوه مخصوص ببرند پیش جنرال تا نوش جان کنند ولی با تمامی اینها امیدوارم قاطعیت جنگ در زردآلو تکانی تاثیر نکند، مثل اینکه به گفته دوستی، وقتی جنرال دوستم به فیض الله ذکی می گوید: "ذکی تُره می گوم برقه گُل کن" ناگهان بجای خاموش شدن برق اتاق جنرال؛ برق تمام شهر شبرغان خاموش می شود و به این می گویند قاطعیت!

حالا هم برای تکاندن یک درخت زردآلو طوری نشود که نصف زردآلوهای ولایت شمال به یکباره بمناسبت خوشی جنرال تکانده شوند و این روز هم به نام روز "زردآلو تکانی دُستمی" مسما گردد. کمی آهسته تر که اشرف غنی و داکتر عبدالله خبر نشوند که اگر خبر شوند زردآلو در کابل قیمت خواهد شد.


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605290742262973.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605290742261936.jpg

مهدی ثاقب

 

 

 

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه کارها خلاص شد نوبت زردالو جمع کردن رسید
اگر بیاد داشته باشید کرزی هم ازقدرت که دوررفت گلهای ارگ را ابیاری میکرد بیکاری است معاون ریسجمهور اینقدر
بیکار است که زردالو جمع میکند درارگ چقدر بیروبار
ازبیکاری عبدلله وغنی بتمام کشورهای همسایه سفرمیکنند مردم ما خوش استن که ماهم ملت یکدولت استیم وزیرها ووکیلها درغم فساد مصروف استند
میرویس یاسینی

>>>   اين هم يك نمونه از حكومت وحشت ملى، معاون رييس جمهور را به زردآلو چينى مصروف ساختند. اين معاون بيچاره خودش هم أصلا متوجه نيست كه چى مى كند، شايد هم يك پياله مى را قبل از زدرآلو چينى نوش جان كده باشد.

>>>   گــر زباغ رعیت دوستم خورد زرد آلویی
درختان زریشه بر آورند ملیشــــــــه

>>>   اوزبیک خواب حکومتداری دارددوستم باغبانی دارد.
وطندار

>>>   برای ع وغ هم چیزی بگذاری

>>>   نوش جانت اقای دوستم...........

>>>   همین حکومت و همین معان اول رئیس جمهور ! یعنی همین آش و همین کاسه ! همه را مردم قضاوت میکنند

>>>   معاون اول برای زرد آلو تکانی مصروف است معاون دومش بـــه تـــــــــوت تکانی وتــوتــاپ مصروف است اشرار وپاکستان مردم تکانی دارند
@

>>>   جنرال صاحب دوستم فکرات بگیری که زرد الو کمی باد گین است کمتر نوش جان کنی نه اینکه این میوه پر مزه را زیاد صرف کنی ودچار مشکل شوی ذکی جان هم نیست که باز پشتت کند .

>>>   جناب ثاقب شما همان ثاقب هستید که بخاطر محاکمه حکمتیار در جنبش عدالت خواهی اشتراک نموده بودید؟ و در سمت چپ قرار داشتید.?

>>>   نویسنده محترم مگر شغلی تو انتقادات از جنابی جنرال صاحب دوستم است ..

>>>   او همیشه پولش را گرفته برای پول دادنی دعا کرده نشسته تا که باز به اصطلاح پاچا گردشی شود واو همرای دارودسته اش بیاید وقتی پولش را گرفته میرود برای عیش ونوش به ترکیه یا محل تولدش برای زردآلو چیدن یا سر خرمن حق میگیرد

>>>   بيشك پهلوان شكم پرست

>>>   نميشه همه زندگي را در كار يا جنگ تمام كرد.
بايد يك وقتي را براي تفريح هم گذاشت.
دوستم زحمت زيادي كشيده براي ما افغانها.
نبايد ظالمانه قضاوت كنيم.
ازاد از لندن.

>>>   بیشک والله
عکه دیگه بجای زدن طالب و افراد جمعیت به زدن زردآلو روی آورد

>>>   اگر همین ملا باشد وهمین مقتدیان حالت طفلان را خراب می بینم
بی غم باش
دولت وحدت ملی

>>>   نمیدانم!
من در این مورد چه بنویسم؟ از خودم اجازه میخواهم که بنویسم که: این کار نهایت درجه مزخرف است که من در سراسر زندگی یک رهبر میبینم، شاید مداحانی پیدا شوند که کار این رهبر خود ساخته را بعنوان ساده زیستن شان پندارند، شاید هم ادعا نمایند که ایشان (جنرال دوستم) با اینگونه نمایشات خود را آمیخته با مردمان ساده روستایی همقرین میداند اما چه میدانند که این جز فریب مردم، حتی فریب عکاسان، چیز دیگری نیست،
بهر ترتیب، من بیخبر از جهان سیاست، اینکار جنرال دوستم را حماقتی بیش نمیدانم.
میهن زرغون

>>>   دوستم سواد کافی برای کار اداری حکومتداری ندارد وچاره جز انکه خودرا مصروف همچوزن کا ها کند.

>>>   یک کمی به رهبر ان وحدت ملی هم روان کن تا نوش جان کنند وصحت عقلانی یابند .
عبدالله ریحان

>>>   نوش جانتان اما بدا به حال این ملت بی چاره.

>>>   زنده باد! نوش جان! هر وقت همین طور زرد آلو بخورید و دیگران را هم بخورانید چشم پدرت را صدقه با این صلابت و شهامتی که داری! دریگران در غار ها پنهان می شوند و شما چه خوب با دوستان معیشت می فرماید.
اینست وضعیت مردان خدا که در وطن خود در باع خود و در خانه با دوستان خود یکجا بوده و در غم مردم خود هم می باشد. گاهی درسنگر نبرد، گاهی در بین دوستان! و زمانی در معاونیت ریاست جمهوری! هر جا خوب می درخشید،جنرال صاحب چشم بد دور!.
احترام
سرشار از کابل

>>>   یک ادم ساده وصادق است دیگران خو ازارگ نمی برایند جولی گرفتن در زیر درخت زردالو هم جرات میخواهد.

>>>   آه بیسار خوب کاش بخاطر آرامی حکومت افغانسان هم کمی نظرداشته باشید

>>>   فكرت باشد كه پخته هايشرا بخوري كه إسهال ميكنيد، باز سرحدت به تركيه خواهد رسيد، خو بجاي زردالو خام و نو رس، كيله و ام بخور كه تقويت شويد، دواي بايگره قلبت را خراب ميكند.

>>>   نوش جان جنرال دوستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است