جمع آوری پول با یک مکتوب جعلی در معارف بدخشان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116408 منبع: پرینت

جمع آوری پول با یک مکتوب جعلی در معارف بدخشان

هجرت الله همدرد، کارمند ساختمانی وزارت معارف با استفاده از یک مکتوب جعلی از آدرس آمریت نظارت تعلیمی ریاست معارف ولایت بدخشان به ولسوالی های اشکاشم، شغنان، زیباک و واخان بدخشان سفر کرده و خود را رییس بودجه وزارت معارف معرفی کرده است.

وی در بدل راه اندازی یک آزمون از هر دانش اموز 50 افغانی جمع آوری کرده است که جمعا از هر ولسوالی حدود 2 صد هزار افغانی بدست آورده است.

سیاووش ربانی، آمر نظارت تعلیمی ریاست معارف این موضوع را در گفتگو با کلید تایید کرد.


قاریزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این هم یک نوع ابتکار است که برای بودجه معارف کمک جمع آوری میکند

>>>   در حالیکه دولت از آغاز فصل تازه مبازه با فساد را ظاهراً اعلان میکند، اما کارکنان معارف بدخشان اخاذی های نامشروع شانرا توسعه داده اند، زیرا این افراد مطمئن اند که مبازه با فساد تنها یک شعار است،
بخاطر مردم عوام.
چنانچه کارکنان وزارت معارف اکنون به روستا ها سفرکرده و اجباراً از شاگردان پول می ستانند، ما چه توقع از این معارف داریم

>>>   در معارف بدخشان فساد و دزدی رشوت و ساختن اسناد جعلی به یک اصل در اداره تبدیل شده است. با وجودفارغین مسلکی از دانشگاه ها هنوز هم معلمین قرار دادی در ولسوالی های دور افتاده تدریس میکنندبعضی ازین معلمین قراردادی فارغین صنف هشت و ده مکتب هستند وفعلادر صنوف دوازدهم تدریس میکنند. همه ساله بخاطر ساختن اسناد. اعلان بست های خالی در معارف بدخشان صورت میگرد و بعد ازاخذ امتحان نتیجه آن مفقود میشود وباز دوباره با ساختن اسناد که گویا معلم مسلکی حاضر به رفتن به ولسوالی های دوردست نشدند معلمین قرار دادی را تمدید میکنند. منظور از گرفتن معلم قرار دادی این است که در لست معلمین قرار دادی که کدام اسناد و مدارک اساسی تهیه نمیگردد معلمین خیالی را میتوانند درج لست نمایند که از سالیان دراز بدین سو این کار جریان د ارد. همچنان جمع آوری پول از شاگردان به نام های مختلف شرم آورتر اینکه در شهر فیض آباد دریکی از لیسه ها مدیر لیسه برای شاگردان هدایت داده که باید هرشاگرد یک جاروب باخودش به مکتب بیاورد. هرگاه این مکتب هزار شاگرد داشته باشد شما فکر کنید که هزار جاروب چی خواهد شد.
علت اساسی مشکلات معارف بدخشان وکیل های مردم بدخشان در شورای ملی هستند که با وساطت شان افراد بیکاره، بیسواد و عیاش را در راس معارف می گمارند. و آنها جز عیاشی و زر اندوزی کار نمیکنند.مانند سید رزاق یابو که برای تمامی مردم بدخشان عیاشی وخوشگذرانی اش شهره است و همچنان شیرعلیک که یک بچه باز مشهور دربدخشان می باشد.
خیرالله مکتب گریز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است