متن سخنرانی داوود علی نجفی،نامزد وزیر ترانسپورت و هوانوردی
میادین هوایی بلخ، هرات و قندهار در کنار میدان هوایی کابل باید به سطح و سویه بین المللی ارتقا داده شود و با جدی ترین ابزار و دستگاه های کنترل و ترافیک فضایی و هواشناسی مجهز گردند تا در ردیف میادین کشورهای پیشرفته دنیا قرار بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۸۹/۴/۷ کد خبر: 11704 منبع: پرینت

نماینده های محترم و دردآشنای مردم افغانستان !

بسیار سپاسگزارم خدای سبحان را که برایم توفیق عنایت فرمود تا به حیث فرزند ملت افغانستان و به صفت کاندید وزیر در امور ترانسپورت و هوانوردی ملکی با آگاهی ازمشکلات و چالش های فراروی خدمات ترانسپورتی در افغانستان و با احساس و درک مسئولیت های انسانی، دینی و ملی خود و با تعهد ، صداقت و مسئولیت پذیری در خدمت شما بزرگان ملت جهت ارائه برنامه های کاری ام حضور یابم.

نمایندگان محترم!

از آنجائی که در دنیای معاصر هم ردیف با رشد جمعیت و نفوس کشورها نیازمندی ها در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی ،علمی ، تجارت و معاملات نیز افزایش یافته و این امر سبب شده تا کشورها پیش از پیش با همدیگر روابط برقرار کنند. داد و ستد اقتصادی و تجارتی با هم انجام دهند. سیر و سفرهای علمی، تحقیقاتی و دیپلماتیک داشته باشند.خدمات و سیستم حمل و نقل جایگاه و ارزش حیاتی خود را در دوام و بقای حیات اقتصادی و اجتماعی هر کشور کسب نموده است.اما در افغانستان اهمیت حمل و نقل زمینی و هوایی بیش از هر کشور دیگری قابل درک و تأمل است، زیرا افغانستان کشوری است که محاط به خشکه بوده و راه های مواصلاتی بحری ندارد ، بنابراین ترانسپورت در مملکت ما ازطریق هوا و زمین صورت می گیرد و هر دو عرصه ضرورت جدی به بازسازی ، نوسازی ، ظرفیت سازی و عصری سازی در بخش های فنی ، مسلکی و کادری دارد که می بایست در مطابقت با پیشرفت عصر و زمان درمورد آنها دقت ،تفکر، تدابیر لازم به عمل آید.

در عرصه هوایی: نظام هوانوردی کشور ما که از کهنه ترین نظام های هوانوردی جهان است از یک جانب با مشکلات و چالش های فراوان در عرصه تکنولوژیکی ابزار تخنیکی و کادری تخصصی بسیار جدی مواجه بوده و از جانب دیگر به کمبود ساختمان زیربناها و نبود میادین هوایی در کشور برای پروازهای ملی و بین المللی که این موضوع نقش انتقالات هوایی ما را در کشور، منطقه و جهان بسیار ضعیف ساخته.بنابراین ایجاب می کند که برنامه های ذیل در این عرصه اتخاذ و عملی گردد:

1-میادین هوایی بلخ، هرات و قندهار در کنار میدان هوایی کابل باید به سطح و سویه بین المللی ارتقا داده شود و با جدی ترین ابزار و دستگاه های کنترل و ترافیک فضایی و هواشناسی مجهز گردند تا در ردیف میادین کشورهای پیشرفته دنیا قرار بگیرند.
2-برای ارائه خدمات مناسب و لازم هوایی در داخل کشور میادین هوایی منطقوی برای سال های بسیار نزدیک باید بازسازی ، اعمار و تجهیز گردند تا در تردد و انتقال فضایی سهولت هایی بوجود آمده و صنعت هواپیمایی کشور در داخل صورت گیرد که این پروسه در ولایت بدخشان، غور ، بادغیس،فاریاب ،فراه، بامیان، قندوز، خوست، دایکندی، ننگرهار، غزنی ،ارزگان و نیمروز در اولین اقدام مورد توجه قرار گرفته ، اعمار و تجهیز گردند. در ادامه این عمل میدان ولایت هلمند که جدیدا از سوی دوستان بین المللی اعمار گردیده است باید به وسایل و لوازم مورد نیاز مدرن تخنیکی و صنعت هواپیمایی مجهز گردد تا برای ارائه خدمات مطمئن مورد بهره گیری قرار گیرد.

هکذا برای در نظر گرفتن حالات اضطراری و ارائه خدمات در آن حالت میدان هوایی در ساحاتی که در فصل زمستان غیر قابل عبور می گردند، باید جدا و عاجلا در نظر گرفته شود. آنچه شایان دقت و تذکر می دانم این است که میدان هوایی بین المللی کابل به لحاظ و جهات گوناگون برای آینده کشور در پایتخت وطن عزیز ما موثریت و کفایت لازم را نخواهد داشت. بنابراین مطابق تفکر قبلی موضوع اعمار میدان هوایی بین المللی لوگر مورد نظر گرفته شده و در اولویت کاری ما قرار خواهد داشت. در مجموع لازم به تذکر می دانم که ساختمان مهندسی میادین هوایی کشور اعم از بین المللی و ملی با استفاده از فرصت های موجود در هماهنگی و مطابقت کامل با اصول و قوانین بین المللی هوانوردی اکو و تخنیک و مهندسی پیشرفته باید اعمار و تجهیز گردیده و برای ارائه خدمات مطمئن آماده گردد.اما در حوزه مدیریت صنعت هوانوردی در کشور به لحاظ تربیت و تامین دانش فنون مسلکی و تخنیکی این صنعت در جهت ارتقا و تکامل استعدادها و ظرفیت های فنی و تخنیکی در تمام سطوح هوانوردی ایجاب می کند که مطابق اصول و قوانین پیشرفته علمی و تجویزی سازمان هوانوردی اکو با در نظرداشت علم هواشناسی که اساس و تهداب صنعت فضاپیمایی است، تکامل یابد.

افراد و پرسنل لازم مورد تربیت و آموزش قرار گیرند و متناسب با تکامل مهندسی و ساختمانی میادین و دستگاه های راهنما و ترافیک فضایی و هواشناسی در اولویت های جدی کاری بنده قرار خواهد داشت ، که با تامین این مهم و ایجاد چنین توانمندی ها می توانست تمام پیوت های هوایی در سطح کشور اعم از عبوری ، داخلی و بین المللی به صورتی منطقی و مسئولانه مدیریت کرده و نظام ارائه خدمات انتقالات هوایی در ساحه سکتور خصوصی و خطوط هوایی خصوصی و سایر مسائل و موضوعات مربوط به این صنعت را به صورت علمی، مطمئن و مصون نظارت کرد. در این صورت است که به مردم وطن عزیز و جهانیان نیز اطمینان فراهم خواهد شد.

لذا ایجاب می کند که برای برآورده شدن اهداف فوق در داخل کشور باید مراکز آموزشی هوانوردی کشور را از سویه موجود آن به سطح لیسانس ارتقا دهیم. این نهاد باید از کاردانی به کارشناسی ارتقا یابد و همینطور باید با استفاده مطلوب از شرایط موجود و توجه جهانیان به کشور عزیز ما برای تربیت و جذب کمک ها در انکشاف بخش هواشناسی و هوانوردی از طریق جذب و استفاده از بورس های طویل المدت برای تربیت نیروی بشری خدمات هواشناسی و هوانوردی باید استفاده شود و باید زمینه رشد و تکامل این صنعت را فراهم آورد، که با تامین و نهادینه شدن اهداف پیش بینی شده فوق می توان یک نظام موثر ، مطمئن و مصون داشت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدمت همه دوستان سلام عرض میکنم. وازنماینده های محترم ملت درولسی جرگه افغانستان میخواهم که درمورد نامزد وزیرا دقت کافی داشته باشند. خاصتاًدرقسمت داود علی نجفی چون فکرمیکنم درقانون اساسی برای پست وزارتخانه یک سلسله شرایط راگذاشته که نامزد باید انراتکمیل نماید ودیگراینکه سابقه کاری ایشان را هم امیدوارم درنظربگیرند.
هوشنگ ازکابل

>>>   داکتر داود علی نجفی، توانمندی کافی برای پیشرد درست امورات کاری این وزارت دارد.
ساعی مزارشریف

>>>   از این جمله ها چند بار میشود امتیاز گرفت بیش از پنجا بار از نام ها کفرانس خبری داحر شده است و چند بره افتطا شده است که میادین هوایی بلخ هرات درسطح بین المللی ارتقا داده میشود
که نه تنها در سطح بین المللی ارتقا داده نشد که بلکه درسطع منطقه هم ما امید ندارم چون نه این ضرفیت دردولت وجود ندارد چیبرسد که وزارت آن داشته باشد

>>>   بسیار خوب شد که این شخص به کرسی وزارت راه نیافت چونکه لیاقت کرسی وزارت را ندارد و ما از وکلای خویش متشکریم.

>>>   تووزارت راچه میکنی مومن. .جان کارمیکنه

>>>   ندهد هوشمند روشن رای
بفــــرومایه کـــار هـای خطیر
بوریا باف گرچه بافنده است
نبــرندش بکارگـــاه حـــریر»
سعدی
کرکباز

>>>   این کاندیت مقاله بی معنا خوانده است. میگوید افغانستان محاط به خشکه میباشد فقد هیچ کس نمی داند. مانند مقاله مکتب نوشته است.

>>>   هزاره هارا باز زدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وله چه قسم میشه حالی. خیر باشد من یگان چوکی میتوم اش.
احمدزی از کندهار

>>>   خودت خو دانش مسلکی ات در بخش هوا نوردی بیخی زیاد است که میخایی دانش مسلکی به وزارت اضافه کنی....به به

>>>   هزاره را چه مانده به وزارت برو جوالی گری بوکو مثل بسم الله خان میبودی بازهم یک گب
ضیا پنجشیری

>>>   اقای نجفی به عوض اینکه راهی محکمه میشد ، راهی خانه ملت شد ،
اگر فاروق وردک و صادق مدبر پاداش گرفتند ، انها خدمت را بدون اینکه کسی بالای شان خبر شود انجام دادند ، اما اقای لودین و نجفی بیخی گپ شان از رسوایی گذشت ، باز هم گپ مردم خوب شد ، که بی اب نشدن
حسن غمکش

>>>   سلام به همه هموطنان! اقای نجفی واقعا در انتخابات ریاست جمهوری خیلی دست اورد های منفی به نفع اقای کرزی به جا گذاشت وی کوشش میکرده که پوست وزارت را بگیرد به همان خاطر در انتخابات تقلب گسترده نمود ولی جای را نگرفت افسوس که به خاطر قدرت ملت را تباه کردی وضعیت افغانستان را خراب کردی اقای نجفی حال بروید به کمیسون انتخابات پاکستان وظیفه بیگیرید تا در انجا وزیر شوید . ها ها ها ها

>>>   پنچر مین ها، سقو ها، اولاده غلام پچه( پسر اندران با باملت) ، هیروهین فروش ها، غاسب زمین های مردم و برادر ها گمشده اسراییلی، قو م انتحاری و وطن فروشان که بار ها این سرزمین را فروخته امروز باید همین طورصحبت کرد. ملت که همیشه مظلوم بوده و همواره بالایش ظلم شده و این بار هم مواجه فاشییست ها در درون پارلمان( طویله) شده اند. کسی مالک واقعی این خاک است و دیگر کس ها که از هر نقطه کره زمین آمده و در این جا خود را مالک خانه حساب میکند باید صاحب خانه را از خانه کشید. او وطن فروش ها او پنچر مین ها به شما خطاب میکنم که زود خانه زیبا مارا سرزمین خراسان را رها کنید.
عباسی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است