ردای پاکستانی بر دوش زاخیلوال سنگینی می کند
پاکستان از امضای چهار تفاهمنامه با سفیر افغانستان در اسلام آباد در ارتباط با ساخت و سازهای تاسیسات نظامی در مرز تورخم خبر داده و واکنش شدید و البته دوپهلوی عمر زاخیلوال را در پی داشت؛ گویا ردای پاکستانی بر دوش وی سنگینی می کند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۵/۳/۳۰ کد خبر: 117255 منبع: پرینت

در اینکه بدون اطلاع و هماهنگی با جاسوسان و مزدوران و وطن فروشان ارگ نشین و چنبره زده بر خزانه ملی در داخل افغانستان، هیچ کشور بیگانه و قدرت شرقی یا غربی نمی تواند به نقاط ثقل و مراکز امنیتی استراتژیک و اطلاعاتی یا حتی یک وجب از خاک کشور نفوذ کند هیچ شکی نیست.

همچنان بیشمار مسایل و موارد گذشته و حال حاضر اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی و امنیتی افغانستان که همواره پیکان انتقادات بسمت و سوی خارج از مرزها و فرافکنی نشانه رفته است و بعدها سرنخ های آن در داخل بدنه ی حکومت پیدا شده است؛ تورخم نیز از یک تجاوز علنی و آشکار پاکستان تبدیل به یک خیانت ملی شد!

بنابر گزارش های رسمی خبرگزاری های دو کشور، پاکستان از امضای چهار تفاهمنامه با سفیر افغانستان در اسلام آباد در ارتباط با ساخت و سازهای تاسیسات نظامی در مرز تورخم خبر داده و واکنش شدید و البته دوپهلوی عمر زاخیلوال را در پی داشته است؛ گویا ردای پاکستانی بر دوش وی سنگینی می کند.

درخصوص ادعای مورد اعتنای کشور دوست و همسایه و برادر، به سهولت و سرعت می توان نشانه ها و ردپاهای آن را در اقوام و اقارب و دست اندرکاران وطن فروشی و مزدوری بیگانه در ارگ پیدا کرد و صحت و سقم آن را سنجید که پیش از این نیز ملموس و محسوس بود.

بدین معنا که یکی از احتمالات فرضی چندی قبل درخصوص ساخت و ساز در بندر تورخم که رفته رفته مصداق می یابد این بود که واکنش نظامی نیروهای امنیتی پیش از هماهمنگی و اطلاع قبلی از معامله ی ننگین کابل اسلام آباد بوده است و پس از حمایت همه جانبه و واکنش افکار عمومی از جنگ در تورخم، ارگ نتوانسته است تقابل نظامی را سرکوب نماید.

و اما درخصوص جناب سفیر گماشته شده و فرمایشی حکومت در اسلام آباد، (که کارنامه ی سیاهش جای هیچ توضیحی ندارد) نیز بیشمار احتمال و امکان می توان برشمرد که فقط از شخصی چون زاخیلوال برمی آید؛ تهدید اسلام آباد و نه کابل از جانب وی به استعفا خود گویای همه چیز است.

حال این پرسش بی پاسخ می ماند که زاخیلوال بیراهه رفته است که خود را بیش از آنکه مدافع و حامی منافع کابل بداند متمایل به اسلام آباد است و عواقب استعفای خود را متوجه پاکستان می داند یا ارگ نشینان خطا کرده اند که با عدم هماهنگی با اردوی ملی برای انفعال در بندر تورخم، ناخواسته رازهای مگو را فاش کرده اند؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روزیکه این ....رابحیث سفیرتعین میکردمن آقای استادمنحقیق راگفتم که قبول نکن ولی اوبی اعتنایی کرد.
سیدصوفی گردیزی

>>>   همه حتي طفل هم ميدانند كه اين گروپ بنام حكومت وحشت ملي يك دسته مزدور است , ازهرقوم دراين گروپ همان نوكران شامل است وبس !
هيچ يك از اعضايي اين جماعت وحشت ملي كه عضويت اين گروپ را داشته وحق ندارد كه از عدالت و از حق مردم مظلوم حرفي بزنند چون اگر خودش غلام و وطن فروش نباشد چرا همكار بااين گروپ شده از مال بيت المال وازچوكي ننگين استفاده مي كنند بنا همه شان در جرم شريك هستند : افسوس وطن بي صاحب ماند !!!! كسي شرف ميگن كه بي شرف ترين است !
بطور مثال حتي مجاهدين كه از غيرت صحبت مي كنند ! آيا كدام كمونيست آدم كش واشغال گر از دوستم كرده جاهيل و يا ويران گر بود كه شما امروز تماما شمال را در تيغ آن سپرديد اين نمونه هاي است كه حكومت وحشت ملي مي خواهد مردم به طالب رو بياورد ، صد ها نمونه از عمل كرد نوكران اشكارا در پيشروي همه روشن است ، اما باز هم تكرارا افسوس هزار افسوس اين كشور هيچ صاحب نداشت ، بنا ذاخيلوال واستانكزي واشرف جان وعبدالله جان و دوستم ومحقق همه رقص شانرا دوام بدهند به شمول پارلمان حال اكثريت را تشگيل ميدهند ، همين ملت وهمين حكومت !!!!
فاريابي

>>>   استعفا دادن از چوکی بزرگترین قربانی درنزد اینهاست چون جان شانرا به عزرائیل میدهند اما از چوکی نمیگذرند ، واین یک نوع گله مندی زاخیل وال از آی اس آی هم شمرده میشود که با اینهمه دوستی که داریم شما بازهم به حرف من اعتنا نکردید حالا من استعفا میدهمم تا بک بیگانه رابرای شما سفیر بسازند آن وقت پشیمان میشوید
ر

>>>   در امضای این تفاهمنامه های ننگین از جانب زاخیلوال اجازه ای اشرف غنی حتمآ وجود داشته .
صبور مبصر

>>>   همانگونه كه بار ها تاكيد كرده ايم ، براى يك عده خايين و قدرت پرست كه مردم بيچاره و نا اگاه را چوب سوخت خود ميسازند ، مرز ديورند تبديل به تكتى يا كارتى براى رسيدن به مقاصد شوم داخلى شان شده است و از ان استفاده ميكنند، در غير ان دعوايى روى مرز وجود ندارد و هرگز نخواهد داشت. ديورند مرز فيصله شده است و حتى بهتر از مرز هاى شمال قانونى تَر و شناخته شده تَر است.

>>>   هشدار
ملت مبارز و با عزت پروان آماده رسالت حقیقی شوید و از حریم و ارزش های خود به دفاع برخیزید !
حکومت وحدت ملی خواستار توزیع شناسنامه (تذکره ) بر 250 هزار کوچی شده و با این فرمان ریس دولت والی ولایت پروان که شاید اجبارا وادار به این عمل شده باشد توافق کرده فعلا توزیع تذکره در ولسوالی های پروان آغاز شده
و حالا تنها شما هستید که در مقابل این عمل فاشیستی دولت استادگی کرده میتوانید .
پ.ن.
بزرگان پروان اگر در برابر این عملی که در آینده نا بسامانی ها و ناهنجاری ها را در پی دارد با ملت ایستادگی نکنید ما شما را هم خاین و ترسو میپنداریم و بعدازین از ما نیستید.
پ.ن.1
مردم پروا خود از بی سرپناهی آواره و سرگردان هست چطور میتواند 250 هزار کوچی را با شاید 500 هزار مواشی جا دهد .
عواقب :
فردا شما با زور و خونریزی ها از پروان رانده میشوید پس نگذارید تسخیر شوید .

>>>   امشب پاکستان اعلان کرد که من در خاک خود حق دارم که تاسیسات بسازم و می سازم و هیچ کشور حق ندارد که مانع کار ما شود و هر آنکه مداخله کند با مقابله رو به رو خواهد شد که در جواب دولت افغانستان هیات را در این باره موظف ساخته که دیده شود خط ناسور دورند به کجا خواهد کشید . ما طرفداری آن هستیم که خط دیورند سرنوشت اش تعین شود و سرحدات هر دوکشور بند گردد ورفت آمد از را ه های قانونی میان دوکشور صورت گیرد . کسانی که ادعای خط دیورند را دارند در ولایت شان کلدار در چلند است نه پول افغانی این چگونه ادعابودن افغانیت را میکند . مردمان دوسرحد (خط دیورند) هم پاکستان را خراب کرده اند و هم افغانستان ) را که این خط به یک زخم ناسور در تاریخ کشور ها مبدل شده است . خط ها بسیار است اما ما نمی توانیم ادعا کنیم .
زره

>>>   اين است نتيجه ديورند خواهي و پاسخ پشتون هاي پاكستان در باره لر و بر !!!!!!!و شرم و ننگ به كسانيكه از اين داعيه نا حق خون هم وطنان خود را ميرزانند

>>>   پاکستان در خاک خود حق ندارد باید در خاک افغانستان اینکار را بکند. اینهمه سرو صدا به همین خاطر است. هر جا طالب پایگاه دارد از پاکستان است مانند دهنه غوری.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است