آمریکا و حلقات درون حکومت، مانع صلح
اگر طالبان واقعا مدعی اجرای قوانین قرآن هستند و گوش به فرمان کشورهای مغرض و استخبارات کشورهای دنیا نیستند بیایند و با ارسال هیات های خود به کابل، به صلح بپیوندند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۵/۳/۳۱ کد خبر: 117314 منبع: پرینت

شهروندان افغانستان در آرزوی صلح هستند و حکومت وحدت ملی می گوید در این زمینه در حال تلاش است. این در حالی است که طالبان در این اواخر به وحشی گری های خود افزوده اند. مردم را به گروگان می گیرند و چندی قبل تعدادی از مردم بیگناه را سربریدند و تیرباران کردند. پاکستان کشوری تاثیرگزار در روند صلح افغانستان است و حالا که افغانستان روابط حسنه ای با هند برقرار کرده است، آیا پاکستان شدت عملیات طالبانی خود را بر افغانستان بیشتر خواهد کرد؟ آیا روند صلح افغانستان را با مشکل مواجه خواهد کرد؟

محمدیاسین حبیب، رهبر حزب بیداری ملی افغانستان، در برنامه «راه حل» گفت: اگر طالبان واقعا مدعی اجرای قوانین قرآن هستند و گوش به فرمان کشورهای مغرض همسایه و استخبارات کشورهای دنیا نیستند بیایند و مانند گلبدین حکمتیار با ارسال هیات های خود به کابل، به صلح بپیوندند.مشکل اینجا است که این حلقات طالبانی، یک حربه نظامی سیاسی بیش، در دست استخبارات پاکستان و کشورهای دنیا نیستند. طالبان فقط ماشین های جنگی هستند که برای تحقق امیال شوم استخبارات کشورهای دیگر، به کشور ما روان می شوند و مصروف کشتار مردم مظلوم و بی دفاع و بی گناه ما هستند و مصروف ویرانی میهن عزیز ما هستند. آنها به خیال خام خود می خواهند با فشارهای وحشیانه وسفاکانه خود به مردم این وطن، تحقق اهداف استخبارات دنیا را انجام دهند.

وی، معتقد است مردم افغانستان نباید اجازه دهند دخالت بیگانگان در اینجا گسترش یابد و افزود: ملت مظلوم افغانستان در طول تاریخ پنج هزار ساله خود همیشه چنین تعارض ها و تجاوز ها و جفاگری ها را دیده و تحمل نموده و علیه آن مبارزه کرده اند. در مقابل این ظلم ها هم مبارزه خواهند کرد و اجازه نخواهند داد دخالت دیگر کشورها در اینجا حکومت کنند.

حبیب، با بیان اینکه طالبان در پاکستان لانه دارند و در آنجا تربیت می شوند، گفت: پاکستان با همکاری آمریکا طالبان را پروار می کند. پاکستان هر بار که در مورد طالبان حرف می زند و می گوید که از اختیارشان خارج شده اند دروغ می گوید و مردم افغانستان را فریب می دهد چرا که طالبان همه در اختیار و کنترل این کشور هستند. این کشور اگر بخواهد به راحتی می تواند آنها را به میز مذاکره بکشاند اما این کار را نمی کند چرا که می خواهد جنگ در افغانستان ادامه داشته باشد، اوضاع اینجا نابسامان باشد تا آنها بتواند بدین ترتیب تسلط خود را در اینجا اعمال کنند.

رهبر حزب بیداری ملی افغانستان ، در خصوص علت عدم برقراری صلح در کشور اظهار کرد: جای بسی تاسف است که برخی حلقات و عناصر در حکومت هستند که خواهان آوردن صلح و ثبات در افغانستان نیستند. آنها ثبات را به نفع خود نمی دانند. بنابراین از درون با طالبان همکاری می کنند و برنامه های آنها را پیش می برند. حتی برخی چهره ها هستند که وحدت مسلمانان را نمی خواهند. بطوریکه زمانیکه حزب اسلامی به روند صلح پیوست برخی چهرها از درون همین حزب به مخالفت برخاستند. این چهره ها هم صلح و ثبات را نمی خواهند و قصد دارند در افغانستان همیشه جنگ و خونریزی باشد تا آنها هم جایگاه های خود را داشته باشند، آن را از دست ندهند یا اینکه مزدورانی در دست کشورهای بیگانه هستند که با قطع جنگ جیره آنها قطع می شود.

وی، ادامه داد: این چهره ها، چهره هایی هستند که در ناامنی های سمت شمال نقش دارند و آتش جنگ آنجا را شعله ورتر می کنند. نه می خواهند حکمتیار به صلح بپیوندد و نه می خواهند دیگر گروه های طالبان صلح کنند. کسانی که نمی خواهند حکمتیار بپیوندند می دانند که اگر حکمتیار به صلح بپیوندد دیگر نمی توانند به نام حزب وی، از کشورهای خارجی پول و امتیاز بگیرند و با این نام جنگ کنند. این جنگ منبع درآمدی برای آنها محسوب می شود. برای این افراد منافع شخصی تنها ملاک است.

وی، با بیان اینکه ملت مظلوم ما همه صلح می خواهند و تشنه آن هستند، گفت: حکومت باید هرطور شده این زمینه را برای مردم فراهم کند. می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند و آنها را به صلح دعوت کند، می تواند جنگی واقعی را بر آنها شروع کند تا آنها مجبور شوند به صلح بپیوندند و می تواند بر پاکستان فشار آورد تا آنها دست از تمویل و تولید طالبان بردارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حبیب صاحب نکاشته اند:
"اگر طالبان واقعا مدعی اجرای قوانین قرآن هستند و گوش به فرمان کشورهای مغرض همسایه و استخبارات کشورهای دنیا نیستند بیایند و مانند گلبدین حکمتیار با ارسال هیات های خود به کابل، به صلح بپیوندند"
جناب حبیب صاحب تا وقتی گلمرجانها در "حکومت"؟؟ وجود دارند صلح را نمی بینید. با حجمتیار چه کردند؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است