چرا شورای نظار خلیل اندرابی را به زمین زد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۵/۴/۲ کد خبر: 117400 منبع: گزارشنامه افغانستان پرینت

خلیل اندرابی دم نقد در زندان سکوت به سرمی برد و تمامی تلفن های رسانه ها را جواب نمی دهد.

براساس گزارش های جمع بندی شده، امنیت ملی، ضربتی کاری بر خلیل اندرابی وارد اورد. او از زمان کشتار سربازان در جلریز در ماه جوزا 1395 تحت کار اپراتیفی قرار گرفته بود؛ مگر اندرابی، رقبا و دشمنان خود را دست کم گرفته بود. در پیچاندن دُم خلیل، ساکنان محلی اهل اندراب به طور مستقیم و داوطلبانه دست داشتند.

بعد از کشتار غم انگیز سربازان در جلریز، «هیات حقیقت یاب» در گزارش خود از «کم کاری» عمدی خلیل اندرابی شکوه کرده بود؛ اما اصل گزارش طوری بود که خلیل بر اساس یک «جورامد» پاسگاه امنیتی را پیشاپیش به طالبان واگذار کرده و از مداخله فعال تحاشی جسته بود. درباب ان معامله دست کم یکماه چانه زنی شده بود. امنیت ملی، همۀ ان گزارش ها را درجِ پروندۀ خلیل کرده است.

در قضیۀ نجات قاری ظاهر- بی رحم ترین فرد طالب- سه بار هیات های طالبان در نقاط حاشیه ای بغلان و وردک با وی مذاکراتی انجام داده و روی مبلغ قابل پرداخت در ازای انتقال قاری ظاهر به کابل، مفصل فیصله شده بود. در مواقع ضروری، از تلفن های ثبت ناشده، ان هم به طور غیر مستقیم استفاده می شد. تلفن را فرد دیگری جواب میداد و از خلیل دستور تازه می گرفت. خلیل اندرابی از زمانی که به اجازه مارشال فهیم به کندز اعزام شد، پیوند های منظمی را با حلقات اطلاعاتی طالبان وحزب اسلامی شکل داد.

امنیت ملی به خصوص شبکه های محلی جمیعت اسلامی از این ارتباطات مطلع بودند؛ از فعال شدن دسته جات قاچاقچی مواد مخدر، ربودن و انتقال کودکان خردسال و هم اهنگی در عبور افراد انتحاری از سالنگ شمالی به سوی مرکز که کاملا به یاری خلیل صورت می گرفت؛ خبر داشتند؛ مگر برای رسیدن به خلیل دست امنیت بنا به دلایلی کوتاه بود. اکنون اقدام شبکه های جمیعت اسلامی به ویژه ناظران منطقه ای شورای نظار با توجه به خطری که کلان شده می رفت، سبب شد که وی به دام گرفتار اید. پدر کشته گی دیرمدت خلیل با شورای نظار این احتمال را تقویت می کرد که وی در سقوط گسترۀ شمال، با ای اس ای دست همکاری دهد. این را نباید فراموش کرد که خلیل از ارتباط دیگر قوماندانان شمال با طالبان و ای اس ای اطلاعات کافی دارد. هنوز هم شرکای خلیل در قاچاق و خلافکاری های عجیب، اکثریتش از جمیعت و شورای نظار اند.

خلیل در سازماندهی حضور عملیاتی دسته جات مسلح و مخفی حزب اسلامی وطالب درشمال، یکی از کارگزاران مطمئن به شمار می رفت. درحلقات مخالف از وی به شکل یک «کُد» یاد اوری می شد و او وظیفه داشت تا پایگاه های عملیاتی مشترک بین حزب اسلامی و طالب به وجود اورد. امنیت ملی همه این مسایل را کشف کرده است.

طرح حلقات مخالف این بود که خلیل در منطقه خودش به یک رهبر مردمی تبدیل شود. به وی اجازه داده شده بود که در همایش ها علیه طالب و دشمنان «مردم» سخنرانی کند. براساس پلان قبلی، او باید «رشد» می کرد؛ مگر چشم های ناظر از درون منطقه و خصوصن از حلقات اطلاعاتی جمیعت و شورای نظار، او را متوقف کرد. با این حال، هنوز هم شمار کسانی که در دو نقش بازی می کنند، سعی دارند او را دلداری دهند! قرار گزارش، به خلیل معلوم شده است که ضربه از کجا امد!

مشکلی که بعد از این وجود دارد؛ دستگیر کردن خلیل است. برخی حلقاتی که همیشه اشتباه را با اشتباه دیگر جبران کرده اند، در این چند روز سعی کرده اند که یک پوستین ضخیم قومی به تن این خائن بدوزند.

خلیل تلفن را خاموش کرده و به متقاضیان مصاحبه هیچ پاسخ نمیدهد. برای افراد «خودی» پیوسته گفته می رود که یک توطئه علیه من درست شده است. تازه ترین خبر این است که امنیت ملی از افراد دستگیر شده و پیش از ان، گزارش های ترسناک تری از کار روایی های خلیل در دست دارد. امنیت تلاش دارد ادرس کابل را که قاری ظاهر به ان تحویل داده می شد، رد گیری کند.

رزاق مامون

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است.)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وای از کشوری که پلیس و سر قومندانش خاین از آب دراید.

>>>   این یک دروغ درحق خلیل اندرابی است ،هر گاه در دستگاه دولتی کسی کار را با خوبی پیش میبرد اورا از صحنه سیاسی دور میکند وارتباط او را با حزب اسلامی و یا طالبان جفت میزنند .
عبدالله ریحان

>>>   بسیار خبر دقیق است، حالا جمعیت اسلامی، و تمام کسانیکه دل شان به این وطن عاشق است و صادقانه به ترقی این وطن کار میکنند، باید حکومت را وادار کنند تا این اولاد .... و وطن فروش را در معضر عام به دار آویزد. تا درسی باشد به دیگر کاسه لیسان و مزدوران آی اس آی.
رحیم الله.

>>>   خلیل اندرابی توسط حامد کرزی برای تضعیف حزب جمیعت سلامی وسران تاجکان گماشته شده بود. زیرا پدر ایشان یک رابطه نزدیک با حزب جمیعت اسلامی داشت واقای کرزی از پسوند نام ایشان (اندرابی ) تلاش کرد میکرد در لباس میش قدرت رهبران شمال را تقلیل دهد. برای رهبران تاجک پیام میدهم که هوشیار باشید، عنقریب دسیسه بزرگی درراه است که مبادا شما ودار ودسته تان را به کام خود فرو برد! اگر متحد وفعالانه به پا استاده نشوید عنقریب شاهد دسیسه بزرگی خواهید بود تا برای ابد نام تان خاموش خواهد شد.
وحید نیازی

>>>   آقای خلیل اندرابی ظاهر فریب وباطن زشت است. براداران تاجک لطفاً بالای ایشان بعدازاین اعتماد نکنید.
وحید نیازی

>>>   عبدالله ریحان طرفدار طالبان این حرف دروغ نیست بلکه یک حقیقت مسلم ومستند است از ستون پینجم که نامبرده میشود همین اشخاص مانند خلیل اندرابی را میگویند در موتری که مسول امنیت طالبان با دو تن از پولیسان ولایت وردک دستگیر شده است موتر لنجر و دوپلیسی که ظاهر نام مسول امنیت طالبان ترورست را انتقال میداد ودر خنجان بغلان به چنگ نیرو های امنیتی افتادند دلیلی بر دست داشتن در همکاری با طالبان است که خلیل اندرابی مرتکب این خیانت به ملت ودولت گردیده است باید چنین اشخاص ... به پنجه قانون سپرده شود ومجازات قانونی گردد وهمچنان پس از تحقیق ومحکمه مسول عمومی امنیت گروه طالبان باید این قاتل جنایتکار را هرچه زودتر بدار اویخته گردد تاحد اقل اب سرد بدل فامیل های داغ دیده ی که این ظالم خونخوار در حق انها انجام داده اب سرد بدلشان ریخته شده باشد .

>>>   این امنیت ملی نیست کمپنی تنظیمی است تنظیم جمعیت هم سهمدار پنجشیر وردک است امنیت ملی نام مستعار شان است

>>>   رزاق را همه ميشناسيم، كه از كلان گويي عبرت نميگرد، اصل اين قضيه تا حال معلوم نيست، تنها موتر پوليس از وردك بوده، و اين دلالت به دست داشتن اندرابي نميكند، و از همه مهمتر اينكه آيا در اين خاك بغير از پروتوكولي هاي شوراي نظار كه اكثراً بقاياي پرچم اند، بشمول مامون، كسي ديگر يافت نميشود كه همه مسؤليت را اين موتر شوي ها بايد داشته باشند، بر بادي افغانستان از روزي شروع شد، كه اينها به خاطر صفائي چهره هاي وابسته شان، تمام إسناد خاد را پنهان و يا تلف كردند، از افشاي قبر هاي دسته جمعي تحت نام مصلحت ملي جلو گيري كردند، اعضاي بلند رتبه خلق و پرچم را به اروپا فرستادند، و ديگر تنظيم ها را در قدرت دولت راه ندادند، أسلحه ثقيلة را مخفي نموده، و أسباب جنگهاي تنظيمي را فراهم نمودند. حالا بايد همه اقوام بشمول افغان، هزاره، ازبك، تركمن و شمال متحدانه عليه لگام گسيختگي نظاري ها اقدام نمايند، و همه را بصورت مساويانه شامل قدرت نمايند، چون اينها با جمعيت اسلامي هم غداري نمودند. بخاطر قدرت حاظر به هر كاري هستند.

>>>   اگر چنين باشد و اينقدر مواد هم وجود دارد پس انتظارى براى چى؟ او را در بيرون مسجد عيد گاه. سر بزنند ويا چندوارى شود وبس. تا تمام خايينين به وطن بدانند.
ح ع

>>>   عبداللہ ریحان
حقیقت را دروغ ؟؟؟
این جای شرم حیا است
مرغ زیرک دو حلقہ بند میشود

>>>   آقای خلیل اندرالی %100 درقتل سربازان جلریز دست دارند وانسان .... مردم کشورم است این شخص خائین رابایدمحاکمه نمائیم.
سیدصوفی گردیزی

>>>   در تعجبم که دوست عزیز مان اقای مامون هنوز هم از شورای نظار یاد میکنند در حالیکه شورای نظار در 1992 توسط بنیان گذارن ان کاملا منحل شد ولی اکنون جناب مامون بازهم از حرکتی یاد میکنند که اصلا حضور فزیکی ندارد

>>>   خلیل فقط یک قوماندان است که تا حال دست گیر شده وی فقط و فقط یک مهره کوچک است ولی در پشت پرده کدام وزیر کدام وکیل شریک این کار هستند معلوم کردنش خیلی مشکل است
پروانی

>>>   آقای خلیل اندرالی %100 درقتل سربازان ھم وطن جلریز دست دارند
باید این ماری آستین را ھرچی زود تر ایدام نماید
کندوزی

>>>   تحليل هاي مامون همه ....و دور از حقيقت است
اقاي اندرابي را ميخواهند شخصيت كشي نمايند ، او يك شخص مجاهد و با اعتبار در ميان مردم هنوز هم است
فايق

>>>   رحیــــــــم الله !
یکی تو عاشق این وطتن هستی یکی بسم الله خان ایوب سالنگی حبیب استالفی شرح اعمل واختلاس سرقت های شان یک کتاب میشود ! عاشق پول ، عاشق اختلاس ،

>>>   خلیـــــــــــل اندرابی دوباره رها شده است ،

>>>   به پرواني
مثل که جنابعالی خواب بودی. این خاين مرتد نان و نمکی حکومت را میخورهد به نمکدان شاش کرده با پشتاره به چنگ نیروهای وفاداربه این مملکت و وطندوست و همیشه بیدار افتاده و این خائنین مرتد بعد از حادثه جلريز زیر نظر بوده که از آن زمان تابحال خیلی کارها ی ناشایست کرده که اصلا قابل یاد آوری نیست بخشیده نمی شود‌ این دانه سرطانی باید در ملاعام بدار آویخته شود‌

>>>   فرمانده امنيت استان كاپيسا لوحه فرماندهي اين استان را كه به فارسي بود و تصوير مسعود بزرگ بود را از فرماندهي اين استان برداشته و بجاي آن لوحه پشتو نصب كرده است مردم كاپيسا هم هيچ واكنشي نشان ندادند در برابر اين اقدام فرمانده امنيت كاپيسا.
پ ن
تاجيك ها حالا وقتش است كه مثل گرگ دشمن را تكه تكه كنيم نه اينكه مثل گوسفند باشيم و هر شغال بالاي ما حكومت كند و هر كاري خواست كند.
در برابر اين اقدام فرمانده امنيت كاپيسا خاموش نباشيد

>>>   رحیم الله خان! نظردهنده سوم چنین نوشته اند:
"...حالا جمعیت اسلامی، و تمام کسانیکه دل شان به این وطن عاشق است و صادقانه به ترقی این وطن کار میکنند،...."
از چند حالت خالی نیست:
یا رحیم الله خان طفل شیر خور است و تا حالا جمعیت اسلام را نمی شناسد!!!
یا رحیم الله خان از کره دیگر مثلا مریخ امده!!! چون در کره خاکی ما هیچ احمقی پیدا نمیشود که این دزدها را نشناسد!!!
... و یا خود رحیم الله خان از جمله اعضای اخوان الشیاطین تشریف دارد

>>>   هر کس از تصویر کدام شخص خوشش میاید در خانه اب خود نصب کند تا سیر دیدار شود.
حسین علی ار بامیان.

>>>   نوسنده محترم لصفا عنوان طور ذیل تغیر دهید:
اندرابی شورای نظار را بر زمین زد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است