مخالفان مسلح از درون حکومت حمایت می شوند
مردم از حکومت وحدت ملی انتظار دارند، بر این افراد که با مخالفان مسلح همکاری کرده اند و سه محکمه حکم اعدام آنها را جاری کرده است اجرا کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۹    ۱۳۹۵/۴/۲ کد خبر: 117417 منبع: پرینت

بازداشت مسوول استخبارات طالبان، سوار بر موتر فرمانده پولیس بغلان نگرانی هایی را از تقویت ستون پنجم و از جاسوس ها در بدنه نظام بیشتر از پیش برانگیخته است. رخنه عناصر وفادار و همکار به طالبان در دفاتر نهادهای امنیتی باعث شده است تا مخالفان مسلح دولت در انجام حملات هراس افکنانه دست گشوده داشته باشد. هرچند حضور ستون پنجم در زیر پست نظام به واقعیت محض مبدل شده است اما تا اکنون اقدام جدی برای شناسایی و به کیفر رساندن این افراد صورت نگرفته است. خاموشی که پرسش هایی را خلق کرده است. سکوت در برابر عوامل نفوذی طالبان، حتی در بسیاری از موارد بر نظامیان انگیزه کشور در میدان های نبرد نیز پیامدهای منفی بر جا گذاشته است. اما چرا از کنار عناصر حامی طالبان با بی تفاوتی می گذرند؟

میرداد نجرابی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: وقتی مشخص می شود که یک مسوول استخبارات توسط وسایط دولتی و توسط مسوولان امنیتی منتقل می شوند، یکی از مشکلات امنتیی جدی مطرح است که باید مورد نگرانی مسوولین افغانستان باشد. این نه تنها مورد نگرانی ما بلکه مورد نگرانی مردم افغانستان است. گفته ها در مورد عناصر نفوذی باید دقیقا رد یابی و تحقیق شوند تا آن حقایقی که وجود دارد برملا شوند که چنین کاری را درایور، راننده، بادیگارد یا افراد امنیتی این فرمان را انجام داده است یا کسانی دیگر.

وی، رها شدن زندانیان طالبان را از عوامل ناامنی های کنونی می داند و می گوید: متاسفانه در حکومت قبلی بیشتر فرماندهان طالبان از زندان های بگرام و پل چرخی و گوانتانامو رها شدند اما امروز به عنوان فرماندهان ارشد طالبان در برابر نیروهای امنیتی در افغانستان می جنگند. بنابراین دولت وحدت ملی باید در این مورد جدی باشد و تحقیقات همه جانبه خود را در این مورد انجام دهد و بعد از روشن شدن قضیه باید مردم افغانستان را در جریان قضایا قرار دهد.

نجرابی، در خصوص کسانی که در نظام با مخالفان مسلح همکاری می کنند بیان داشت: مخالفان مسلح دولت افغانستان، که از آن سوی مرز، وارد افغانستان می شوند، راه اکمالاتی مشخص جز ولایت های مرزی ندارند. به طور یقین از طریق موتر و یا به شکلی از اشکال در همکاری با تعدادی از کارکنان دولتی یا تعدادی از رده های متوسط یا بالا یا پایین همکاری و انتقال داده می شوند. مردم از حکومت وحدت ملی انتظار دارند که بر این افراد که با مخالفان مسلح همکاری کرده اند و سه محکمه حکم اعدام آنها را جاری کرده است اجرا کنند.

نماینده مجلس، ادامه داد: این وظیفه حکومت است که باقی این افراد را هم شناسایی کند و به جزا برساند. در حال حاضر، این افراد توسط مردم شناسایی شده اند و آنها را معرفی کرده اند اما متاسفانه حکومت سکوت اختیار کرده است. تا هنوز حکومت افغانستان هیچ موردی از موارد اینچنینی را بررسی نکرده و مورد پیگیری قرار نداده است.

وی، در خصوص حمایت نمایندگان پارلمان از ستون های پنجم ابراز داشت: هر نماینده ای که از مسوولیت خود استفاده می کند و از افراد نفوذی و ستون های پنجم درون نظام حمایت می کنند باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند. این وظیفه حکومت و وظیفه ارگان های عدلی و قضایی و امنیتی حکومت است.

نجرابی، در خصوص ستون های پنجم و ناامنی های اخیر ابراز داشت: قلم الدین مجاهد در کابل فاتحه ملا عمر را گرفت. این مساله مورد اعتراض همه است. مسوولان امنیتی چرا دست به اقدام علیه انجام چنین کاری نمی شوند؟ متاسفانه در کشور ما دشمن از سطوح پایین، از سطوح یک شهروند تا سطوح بالا در افغانستان استفاده می کند و عملیات خود را انجام می دهد. چنانچه ما اخیراً در بدخشان شاهد فاجعه عظیمی بودیم که تعدادی از هموطنان دست فروش ما در بدخشان به شهادت رسیدند و تعدادی شان هم مجروح شدند و در شهر کابل هم حادثه خون باری را شاهد بودیم که متاسفانه مسوولان امنیتی نسبت به وظایفشان غفلت جدی کردند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امید خودت هم پاک باشی وبا رهزنان ودزدان پیمان طلایی نداشته باشی عاقبت به خیر و این جنایتکاران که با طالبان دست دارند باید از دستگاه های دولتی بدور انداخته شوند وجایشان را به اشخاص حقیقی و حال صالح دهند .
عبدالله ریحان

>>>   بلی هم وطن نان کرامی ضرب المثل است درخت کفته که اکر دسته از خودم نباشد کسی نمیتواند مرا قطعه قطعه کند
از ما است برما وسلام هم وطن مها جر

>>>   خاک توی سر همه شما کسانی که در دولت هستید فقط یاد دارید که شعار بدید و گپ های دروغین بزنید. این شما ها هستین که ستون پنجم گروه های تروریستی در میهن عزیز ما هستید. خجالت بکشید خیانت. ما شهروندان که دست مان از قدرت خالی است فقط قربانی میشویم و ویرانی نصیبمان می گردد.
مراد کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است