سلاح های روسی بهتر از سلاح های آمریکایی
سلاح هایی که در این اواخر از آدرس آمریکایی ها در بین نیروهای امنیتی افغانستان پخش شده به اندازه سلاح های روسی کاربرد ندارد. بیشتر مشکلات فنی دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۵/۴/۳ کد خبر: 117441 منبع: پرینت

حکمت خلیل کرزی، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان، برای به دست آوردن هلی کوپترهای جنگی، سلاح ها و تجهیزات نظامی، به مسکو سفر کرده است.
وی گفته است که در مورد هلی کوپترهای روسی و دادن آنها به افغانستان گفتگوهای مثبت داشته است. کرزی، تاکید می کند که فهرست مورد نیاز حکومت افغانستان، به مقام های روسی سپرده شده است. قرار است در ماه جولای هیات افغانی، به مسکو سفر کند و با روس ها قرار دادی را درمورد هلی کوپترهای جنگی، سلاح ها و تجهیزات نظامی، به امضا برساند. معاون وزیر خارجه افغانستان تاکید می کند که تاکنون فیصله نشده است که این کمک های روسیه بلاعوض هستند و یا هم در بدل پول، اما تاکید کرده است که دولت افغانستان به این کمک ها نیاز دارد.

داکتر محمدقادر سکندری، استاد دانشگاه در برنامه «خط کابل» گفت: حرکتی که حکومت وحدت ملی در این اواخر در منطقه شکل داده است، به نحوی تغییر جهت دیپلماسی است که هم در حوزه سیاسی تاثیرگزار بوده و هم در حوزه نظامی افغانستان تاثیر داشته است. روابط افغانستان با هندوستان و روابط با ایران، تقاضای سلاح و تجهیزات نظامی از روسیه این ادعا را به نحوی اثبات می کند که حکومت وحدت ملی به نوعی تمایل پیدا کرده است که کمک های خود را از کشورهای منطقه به دست بیاورد.

وی، در خصوص رابطه حکومت افغانستان با دیگر کشورها جز کشورهای غربی ابراز داشت: حکومت افغانستان در طول چهارده سال تلاش کرده است که با حامیان غربی خود، آمریکا و سایر کشورها، افغانستان را به ثبات و ترقی و پیشرفت برساند اما دست اندازی های کشورهای منطقه و حداقل خنثی بودن کشورهای منطقه در قبال افغانستان باعث شده است که افغانستان به آن روال طبیعی و سیر تکاملی خود که باید برود نمی رسد. این جا است که حرکت حکومت وحدت ملی برای اینکه با کشورهای منطقه نزدیک شود خوب است.

سکندری، معتقد است که بهتر است دریافت سلاح از روسیه جاگزین دریافت صلاح از آمریکا شود و در این مورد گفت: سلاح هایی که در این اواخر از آدرس آمریکایی ها در بین نیروهای امنیتی افغانستان پخش شده به اندازه سلاح های روسی کاربرد ندارد. بیشتر مشکلات فنی دارد و آن استفاده ای که از آن باید بشود نمی شود. استفاده سلاح خفیفه در حوزه جنگ افغانستان زیاد نتیجه بخش نبوده است. چرا که جنگ حالا از حالت چریکی درآمده و به حالت جبهه ای تبدیل شده است. پس لازم است که سلاح ها سنگین تر شوند و از تجهیزات هوایی نیز استفاده شود. روس ها برای اینکه بتوانند در حوزه های نظامی افغانستان چنگ بیندازند، حاضر هستند به صورت بلاعوض هم آن را پرداخت کنند.

وی، در خصوص رقابت آمریکا و روس بیان داشت: آمریکا و روس فقط در افغانستان نیست که رو در روی یکدیگر قرار دارند. در سوریه هم در حال حاضر درگیر هستند. در عراق و مصر هم درگیر هستند. در اوکراین مستقیماً در گیر هستند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه، آمریکایی ها تا به حال و در طول این چند سال نتوانسته اند به وعده هایی که داده اند عمل کنند، افزود: ما چهارده سال به امید اینکه آمریکا و سایر کشورهای همپیمان، نیروهای اردوی ملی و پولیس را با سلاح های سنگین خودشان تجهیز کنند از هیچ کشور دیگری کمک نخواستیم و حالا امیدوار هستیم که با تجهیزاتی از جانب روسیه این اتفاق در افغانستان بیفتد و دامنه ارتباطات ما گسترده تر شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا ما را زد که از روسيه سلاح بخريم.

>>>   روسیه یکی از کشورهای قدرتمند در عرصه نظامی شناخته می شود , در این میان بسیاری از تجهیزات نظامی روسیه از تکنولوژی های روز دنیا برخوردارند و نوع طراحی و امکاناتی را که در اختیار دارند کاملا بروز هستند. حتی برخی کارشناسان نظامی معتقدند که بسیاری از تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه با تجهیزات امریکایی به عنوان قدرت اول نظامی جهان رقابت می کند. در ادامه به برخی از مهمترین تسلیحات نظامی روسیه که با تکنولوژی های برتر نظامی ساخته شده اند اشاره می کنم. جنگنده سوخو-۵۰ پکفا که اولین جنگنده نسل پنجم روسیه است که قابل مقایسه با اف - ۲۲ راپتور آمریکایی ها است , سوخو -۳۵ جنگنده چند منظوره و جدید نسل ++4 روسها , سوخو -۳۴ جنگنده بمب افکن و ضربتی تاکتیکی که از نسل ++4 است جنگنده سوخو -۳۳ که جنگنده چند منظوره برای نیروی دریایی و ناوهواپیمابر ساخته شده است که نسل ++4 است , جنگنده سوخو-۳۰ که جنگنده چند منظوره دور برد از نسل ++4 است , میگ-۳۵ جنگنده چند منظوره نسل ++4 است که برای برتری هوایی ساخته شده است و همین طور چرخبال های کامف کا -۵۲ , کامف کا -۵۰ , میل می -۲۸ از بهترین چرخبال های جنگی جهان است , تانک های تی -۱۴ آرماتا که جدیدترین و بهترین تانک حال حاضر دنیا است , تانک تی -۹۰ که از تانک های بسیار کارآمد با قیمت مناسب است , زیردریایی یاسن هم از جمله زیردریایی های مهم دنیا محسوب می شود که از تکنولوژی روز بهره برده است. این نوع زیردریایی ها از تسلیحات زیادی بهره می برند و به عنوان مثال مجهز به موشک های کروز هستند. این زیردریایی اولین زیردریایی روسیه است که مجهز به نسل چهارم راکتورهای اتمی است. سیستم دفاع موشکی اس-۵۰۰ که نسل جدید موشک های زمین به هوای روسی است که یک دفاع هوایی قدرتمند محسوب می شود و قادر است با موشک های بالستیک قاره پیما، هواپیماهای اخلالگر و سیستم های کنترل و هشدار زودهنگام مقابله کند. برد این موشک ها ۶۰۰ کیلومتر است و مزیت ویژه آنها این است که می توانند همزمان با ۱۰ هدف بالستیک درگیر شوند در خارج از اتمسفر یا جو کره زمین , سیستم دفاع موشکی اس - ۴۰۰ که قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع چرخبال ، طیاره ، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک باشند.

>>>   خدا مارا زد که سلاح روسیه رابه نرخ کچالو به پاکستان فروختیم

>>>   دوشکا , کلاشینکوف ak 47 , دراگونوف , آر پی ‌جی- ۷ , آر پی ‌جی-۲۹ , میل می ۱۷ , میل می ۲۴ , ماترهای زره پوش بی تی آر -۶۰ , بی تی آر- ۷۰ , بی تی آر -۸۰ و ماترهای زره پوش شنی دار بی ام پی -۱ , بی ام پی -۲ در افغانستان کارایی خوبی از خود نشان دادند و همیشه کیفیت و استحکام بالایی داشتند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است