فاروق وردک در سمت مشاور اشرف غنی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۵/۴/۳ کد خبر: 117447 منبع: پرینت

فاروق وردک که از سوی سازمان بازرسی آمریکا متهم به اختلاس میلیون ها دالر شده بود، به عنوان مشاور رییس جمهور در امور ولایات تعیین شده است.

وردک تقریبا در 12 پست مهم در حکومت پیشین کار کرده و مدت ها رییس اداره امور ریاست جمهوری بوده است.

وردک متهم است که هفتاد درصد از یک هزار و صد میلیون دالر بودجه وزارت معارف را حیف و میل کرده است که نزدیک به ۷۷۰ میلیون دالر می شود.
در زمان وزارت او، نزدیک به چهارصد میلیون دالر زیر نام برنامه ظرفیت سازی اختلاس شده است.

براساس گزارش سیگار، آقای وردک همچنان یک‌هزار و دوصد مشاور، که اکثر شان نزدیکان وزیر، فرزندان و نزدیکان نماینده ها، آشپزها و راننده ها می باشند را نیز استخدام کرده است.

همچنان فاروق وردک متهم است که در دوره وزارتش، هفتاد و پنج هزار معلم خیالی را در وزارت معارف استخدام کرده و همچنان سه هزارو پنجصد مکتب خیالی را نیز ساخته است.

همچنان گفته شده است که دوصد و هشتاد و هشت میلیون دالر نیز زیر نام چاپ کتاب های نو، حیف و میل شده است.

وردک که از اعضای بلندپایه حزب اسلامی حکمتیار است به عنوان یکی از موارد توافق و نزدیکی حزب اسلامی با حکومت افغانستان نیز خوانده شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است.)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عجب کشوری داریم به عوض اینکه خاین به دادگاه سپرده شود و ازش تحقیق صورت بگیرد ، آنرا مشاور می سازند که بازهم معاش دالری بگیرد.

>>>   جیب غنی را پر میکند با مشوره اش ولی نفهمیده که غنی صد برابر او دزد است .دزدان یکجا شدن

>>>   چیزیکه صدفیصد ثابت است وهمه قبول دارند چاپ کتاب های پر از علط املائی انشائی وبی کیفیت است
بوسیدن دست های مولانای ترورست پاکستانی پــضــل الرحمن یا به اصطلاح وردکی ها پشم الـرحمن جرم کلان است
@

>>>   قابل تشويش نيست، أساس اين ملك كج مانده شده، هميشه چند چهره مهره ئي از يك جا بجاي ديگر نصب شده، و نصب ميشوند، بدون در نظر داشت تخصص و اهليت، فاروق يك وترنر بي تجربه است، كه بعد از فراغت در سازمان هاي خارجي كار كرده، و قسماً بجه خوانده لخضر إبراهيمي بوده، و از همين طريق به كرزي معرفي شده بود. اما بد بختي ما طَي سي و شش سال گذشته اين بوده، كه نه بزرگان قدرت خودشان، و نه مأمورين شان ثبوت دارائي هاي باد آورده خود را به ملت داده اند، مگر اين را متوجه نستند، كه محاسبه مالك حقيقي بسيار دقيق است، أما ما إنسانها خوف خدا را از دل دور ميكنيم، و اين دنيا را جاويدان ميپنداريم ،

>>>   وردگ ازسوی وزیرمعارف جدیدمتهم به اختلاس شد

>>>   از روزیکه فــــاروق وردک برای نشاتن دادن وفا وارادت خود به پاکستانی ها دست های کثیف مـــولانای ترورست وپشـــــــم آلــود پاکستانی رابوسید وبرچشم مالید دیگــــــر بختش روبـــه افـــــــــــول گذاشت وروز خوش ندید یا ساده تر
گیلگمش

>>>   از مكاتب خيالي و دوسيه هاي ميليوني تا مشاوريت ارشد واقعي !
ميگن فاروق وردگ به عنوان مشاور ارشد رييس جمهور تعيين شد .؟
عجب است؛ از يكطرف با شعار مبارزه با فساد گلو پاره مي كنند، از طرف ديگر از افراد متهم به فساد درخواست مشوره مي كنند ... !
خلاصه كلام؛ در اين وطن خيانت كن، هميشه با ارگ وصل خواهي بود !

>>>   اسکان کوچیها در شمالی جزء برنامه های فاشیستی ارگ است. پروان و شمالی برای نفوس موجودش کافی نیست. چرا در ولایات جنوبی به مثل زابل، هلمند و کندهار اسکان داده نمیشوند، که خالیست؟

>>>   به زورگوی و تبعیض تسلیم شویم
حاکمین متعصب چندین قرن است که میلیونها انسان را هدفمندانه از همه چیز محروم ساخته اند، فقر، زندان جغرافیای، اقتصادی و سیاسی، کوچ دادن اجباری و غصب زمین ها، جنگ های تحمیلی کوچی، گروگانگیری، قتل های دسته جمعی، تحقیر و اهانت برنامه ی شوم ایست که براین مردم تحمیل شده اند.

>>>   نظام که یک قبیله حاکم است وحکومت یک قبیله است
دیگر قبیله ها قربانی است

>>>   فاروق وردك به غنى چه مشوره خواهد داد وقتى او در مقام مشاور خاص قرار گيرد، اين حاكميت واقعن مجموعه از دزدان است. اين آدم جايش در ديگر كشور ها زندان است اما اين جا حاكميت قبيله است و جوهرش همين است ، تعجب نكنيد.

>>>   اگر دزدي من را افشأ كنيد من هم وطن فروشي شما را افشا ميكنم
فاروق وردك جاسوسان ISI را افشا ميكند
در بدل امضاي قرارداد با پاكستان سه فرد مهم در ارگ 70 مليون دالر بدست آورده است!
به زودي نام هايشان را هم افشا ميكند!

>>>   فاروق وردگ برعلاوه اینکه ملیون ها دالر را اختلاس کرد قوم پرستی کرد اکثر بست های کلیدی را به قوم خاصی داد وهم بورسیه های تحصیلی خارج را به قوم خود وحتا به پاکستانی ها داد اسناد جعلی را از پاکستان قبول ودربست هتی مهم مقرر کرد. اما اشرف غنی که یک شخص عقده یی است باوجودیکه از معلم ومکتب خیالی خبر داشت گذارش هیت بررسی کننده را هم نادیده گرفته بالاتر مقام بایش داد فاشیست از فاشیست دفاع میکند همه شان وابسه به استخبارات های بیرونی اند ملت را پاملا کردند واشرف غنی میخواهد دوران نادر غدار را درین سرزمین تکرار کند وطالب را ذریعه هلیکوپتر ها به سمت شمال انتقال میدهند حنیف اتمر گلاب منگل فروق وردک رحیم وردک کریم خرم گلبدین وقطبالدین اسماعیل بون یا یون احدی ودیگر فاشیست ها همه طرفدار نادرغدار اند وطن را به ویرانه تبدیل میکنند.این گروگان گیری ها از اقوام خاص هزاره وتاجک چه معنی را میرساند؟؟؟؟
نجرابی.

>>>   حاکمی که عدالت را رعایت نکند بر طبل تفرقه و تعصب میکوبد. تفرقه و تعصب کشور را رو نابودی میبرد. این جدول رئسای ولایت یا استان فراه است. در ولایت فراه نزدیک به 60% غیر پشتونها هستند. اما در لیست رئسای استان فراه تقریبا هیچ سهمی ندارند. ما مردم افغانستان شکر خود را مسلمان میدانیم. حاکمان هم خود را مسلمان عیار بالا میدانند. اما در عمل با اسلامیت هزاران کیلومتر فاصلیه دارند.

>>>   به تأييد اقاى ستيز، واقعاً ، عوام فريب ترين ، بى وجدان ترين و بى حيّا ترين سياسيون دنيا ، چى در سطح ريس جمهور يا ريس اجرايه ، چى بعضى وزرا ، چى وكلا ، چى خورد و كوچك پايين تَر از انها همين سياسيون افغانستان اند، و یكى از عمده ترين دلايل ان ‫#‏گوسفندى‬ بودن مردم ما است. به تأييد اقاى ستيز، واقعاً ، عوام فريب ترين ، بى وجدان ترين و بى حيّا ترين سياسيون دنيا ، چى در سطح ريس جمهور يا ريس اجرايه ، چى بعضى وزرا ، چى وكلا ، چى خورد و كوچك پايين تَر از انها همين سياسيون افغانستان اند، و یكى از عمده ترين دلايل ان ‫#‏گوسفندى‬ بودن مردم ما است.
شما ببنيد يك دزد شناخته شده و بى حيّا مانند ‫#‏فاروق‬ ‫#‏وردك‬ را مشاور ارشد تعيين مى كنند اما براى فريب افكار مردم در راه سفر به خارج دو نَفَر از فرودگاه را اخراج ميكند.
ظاهر آریایی
شما ببنيد يك دزد شناخته شده و بى حيّا مانند ‫#‏فاروق‬ ‫#‏وردك‬ را مشاور ارشد تعيين مى كنند اما براى فريب افكار مردم در راه سفر به خارج دو نَفَر از فرودگاه را اخراج ميكند.
ظاهر آریایی

>>>   شورای عالی قضایی مبارزه با فساد برای پول دار های سایر اقوام است تا آنها را ترسانده یا فراری شان بوهند،یا پول های شان را بگیرند. این موضوع را من سالها قبل پیش بینی کرده بودم.

>>>   اگر این شایعه راست هم باشداز واقعیت به دور نیست به این دلیل که دیگر مشاورین وهمکارها وگروپ عین وغین کجا مردم های سالم وپاک اند که فاروق وردک باشد؟ودربین سایر همکاران انها اگر درجه بندی شود باوجود همه اختلاس ودست بردی که به وردک نسبت میدهند بازهم او ازپاکترین انها خواهد بود اول اینکه اوشخص باخدا ومسلمان است دوم اینکه بد اخلاق وفاسد نیست وبعض صفت های خوب دیگر بسیار دارد بیا سلطان زوی والکوزی ومشاورین وهمکاران دیگر را ببین که سر تا به پا فساد پیشه ومزدور وخاین هستند واحتمال دیگر اینکه شاید اورا ازسهم موعود به حزب اسلامی اورده اند که وردک از محدود کسانی بسیار نزدیک به اقای حکم تیار میباشد وان مبالغی را که در وزارت معارف پنهان نموده با تبانی کرزی وزاخیل وال وای اس ای اورانیز به مصارف وبودیجه ای حزب خود استعمال کرده اند وحزبی ها حال برحق ویا بناحق در حزب منتسب شان بسیار وفادار وثابت میباشند به کسی طعنه زده بودند که شوهر خواهرت جوانی خوب ندارد او جواب داد همان خواهر وهمین یزنه!حال همین حکومت وهمین مشاورین
لالی از ننگرهار

>>>   این بخشی از توافقنامه حزب اسلامی با دولت بود. ورنه تاحال چرا قصه فاروق وردک مفت بود.

>>>   این ....از جمله شاگردان اصیل واول گلبیدین جاسوس معلوم الحال پاکستان است این شخص با چال ونیرنگ مهیلانه اش ونصب ان به این پست مشاورت ریس جمهور هم خودرا را از خیانت وچور وچپاول پول های اختلاس شده وزارت معارف زمان که وزیر ان وزارت بود وپول هنگفت دالر را بنام مکاتب خیالی ومعلمین خیالی وشاگردان خیالی حیف ومیل کرده نجات دادهاست ومهر سکوت بدهن ارگانهای مسول که حق پرسش را از ان داشتند زد واز جانب دیگری خبری رسانی اش را از داخل افغانستان به پاکستان هم بیشتر کرده است با این تعین بستی ها از بد نام ترین انسان های چپاولگر افشا شده بسویه بین المللی چگونه مردم و جاتمعه جهانی باور کنند که ریس جمهور ما باورمند به مبارزه با فساد است در حالیکه فساد پیشته را بحیث مشاور اش بر گزیده است .

>>>   اسيا وان از خود ...داشت ....او از خود ...داشت. راكت يار قاتل خودش به اشاره چتل استا نى ها كشور را به تباهى سوق داد واين وردكى هم صد ها ميليون دالر را به غارت برد. حالا سوْال اينجاست كه چرا جنين افراد مكرراء در حكومت دارى جا داده ميشوند؟ مانند ان رهزن ديگرش كه به زور پول چتل استانى ها رياست امنيت ملى را برايش تسليم كردند. چرا اينها به محكمه معرفى نميشوند؟ پس أب از بالا خت است. پس بايد كشور تجذيه شود تا نوكران بروند نزد باداران دال خور خود وما تاريخ درخشانى را كه داريم دوباره از سر گيريم واينقدرمردم هم كشته نشود. حالا ديگر مشت اين غداران وخاينين با شده مردم بايد از هوشيارى كار بگيرند.
ح ع

>>>   هــــــــــــــرچه جـرم کــــلانتــــر باشد مکافات بیشتر دارد هرچه جـــــــرم خورد ترباشد مجازات بزرگتر دارد مثلا کسی اگر دالر بدزدد چون دالر پول خارجی است جرم پنداشته نمیشود اما اگر پانزده افغانی را کدام مامور بی صلاحیت اختلاس کرد حکومت برای طی مراحل دوسیه محکمه زندان پانزده لک افغانی مصرف میکند
گیلگمش

>>>   عجب حکومت ... سی است. تا دیروز در جمله افراد فاسد بودند حالا مشاور رئیس جمهوری که خود را متعهد به مبارزه علیه فساد می دانند. به حرف رئیس جمهور باور کرد یا به عمل ایشان که همانا مقرری های قومی و افراد فاسد؟؟!!

>>>   حکومت قومی پشتونی

>>>   پاروک ورردک هههههه......
از غنی از این بهتر نمیتوان توقع داشت۰ کسی که با خیانت و تقلب در راس قدرت برسد باید همه خائن ها و متقلب های مثل خودش را دور خود جمع کند۰

>>>   غضب خداوند بالايي خاينين
انشالله خدايي است اين منافقين را از الف الى ي ماندنى نيست
همه زور كاكا امريكا و انكليس است كه برنامه ريزى شده رايست و قوم بشتونى ارك جون اخرين بقايي شان است كه درنكانده رايستند كه عاقبت تك تك شان بخدا
و دسيسه ترور برادر وردك هم همه به همين مصلحت ها شده كه جناب شاب مشاور حاص شوند كه فكر ميشود خودى وردك هم دست دارد و در وقت ترور برادرش جناب شان در سعودى به بهانه عمره بودند
همه سياست است كه كارى خود را ميكند

>>>   کاملأ دقیق است، این حکومت از دزدان است، از انتحاری ها است، از وطن فروشان است.
رحیم الله.

>>>   من نمیدانم که این جناب اشرفک چی مکینددر روزهای اول اوخودرا چنان وانمودمیکردکه گویامن عدالت خلیفه عمر رادارم آیاعدالت خلیفه هم چنین بوده است که افراد واشخاص فسادی را در درون خلافتش جای دهد؟
ع

>>>   عجیب کشوری داریم که شخصا در وزارت معارف کار کرده ام ظلمی که فاروق وردک در معارف انجام داد فکر نکنم وزار قلبی مرتکب شده باشند اما به این نتیجه میرسیم که بلآخره بگویم در صورتیکه کدام شخص متعصب نیستم قوم پرستی و طرفداری از قوم پرستی بسیار زیاد دربین طبقه مردم پشتون ما وجودارد فقط ظلم کن زود رشت میکنی در حقیقت امر ظلمی که صورت گرفته زیانش را بالای قوم محترم پشتون شده بنام مکاتب خیال و مردم پشتونم ما محرم از علم سواد شده اند باز هم از یک وزیر پشتونم ما تمجید و تقدیر میشود بلآخره در یک بست بلند دگری مقرره میشود خداوند تمام ملت نجیب افغانستان خواب غبلت بیدار بسازد زیر یک چطر یک پارچه دشمنان شان را بشناسند
ظهور فضلی

>>>   شما این حکومت دوسره را ببنید که يك دزد شناخته شد...مانند ‫‏فاروق‬وردك‬ را مشاور ارشد تعيين مى كنند اما براى فريب مردم در راه سفر به خارج دو نَفَر از فرودگاه را اخراج ميكند به خاطریکه ریس جمهور نیز قا چاق ایروین را میکرد پولیس ممانعت کرد وریس جمهور آنرا از وظیفه سبک دوش کرد وگفت که شما حق تلاشی همراهان مراندارید.
راستگو

>>>   هههه
این خو کدام گپ جدید نیست
همه میدانند

>>>   غنی کوچی یک ..متقلب است که در نتیخه خیانت و فساد در راس قدرت آمد و صرف بخاطر قوم قبیله زبان و سمت حمایت میشود۰ از او توقع نداشته باشید که با صداقت کار کند و انسان های صادق را روی کار آورد بجز همان همقطاران خودش که هر کدام دزد و رهزن های بیش نیستند۰
کسی که بخیانت بقدرت برسد هیچگاهی با خیانت مبارزه نمیتواند۰

>>>   اي برادر، در ملكي كه ريس جمهورش هم متهم به دزدي و اختلاس باشد و ريس خيالي اجراييه اش هم سوت هاي ده هزار دالري بپوشد ازين بهتر نمي شود. همين است مه قهر خدا روي اين خاك است كه هرگز روي ارامي را نمي بيند

>>>   در این کشور هر چقدر .... ، جنایات بشری وده ها موارد نقض حقوق بشری باشه همنقدر رشد میکنی وصاجب مال ومنال میشوی وبر عکس هر چقدر دانش ، معرفت ، تجربه واز معنویات بر خوردار باشی ذلت وحقارت میشوی.رسم جکومت های وحدت ملی است.صبر داشته باشید.

>>>   پای ترقیده ها صاحب موزه شده اند۰ این وردک خو گفته بود که آنهائیکه به گفته او اوغانستان را به آی اس آی فروخته اند را افشا میکند۰ حالا چه شد که خودش آمده مشاور همانها شده۰

>>>   این قدر زیاد مشاورین چه وظیف اجرا میکنند

>>>   دراین وطن حق بیچاره گرفته نمی شود وکس کی توان و قدرت داره روز به روز ترقی میکنه
خیالی گل غافل _ جلال اباتی

>>>   غنی فساد به اوج خود رسیده است من در وزارت خارجه استم فساد اداری به اوج خود رسیده پول هنگفت میگیرند و افراد و اشخاص وکیلان اقوام وزیران را مقرر میکنند به کی شکایت کنیم به که عریضه کنیم
غنی جلو ای فساد گسترده را بگیر

>>>   غنی فساد به اوج خود رسیده است من در وزارت خارجه استم فساد اداری به اوج خود رسیده پول هنگفت می گیرند و افراد و اشخاص وکیلان اقوام وزیران را مقرر میکنند به کی شکایت کنیم به که عریضه کنیم
غنی جلو ای فساد گسترده را بگیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است