آمارها ربطی به تصمیم گیری ارگ ندارد
چنبره زدگان بر خوان گسترده خزانه ملی، تصمیم گیری و مواضع خود را بر اساس آمارهای جهانی تنظیم نمی کنند و صرفا مواقعی واکنش نشان می دهند که افراد نزدیک، فامیل و اموال شان مورد هجمه مخالفان مسلح واقع شده باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۵/۴/۴ کد خبر: 117461 منبع: پرینت

طبق آمارهای جهانی از منابع موثق و تایید شده ی بین المللی در سال 2015 میلادی از میان تمام گروهک های تروریستی فعال در جهان که در کشورهای مختلف و به امحای گوناگون مشغول هراس افکنی و اقدامات ضد انسانی هستند؛ طالبان در صدر انتحاری ها، کشتارها و خشونت قرار گرفتند.

این آمار تکان دهنده و قابل توجه به خودی خود بیانگر شدت و وسعت تلفات غیرنظامیان و مردم ملکی افغانستان بعنوان یگانه مأمن و مخذن فعالیت های تروریستی طالبان با حمایت پاکستان و امریکا می باشد که لایه های ضخیم و بیشمار ناامنی را در کشور به تصویر می کشد اما گویا ارگ نشینان از آمارهای روز اطلاعی ندارند!

حکومت درحالی تمام توان و ابزار خود را برای مصالحه و پایان جنگ سخت با مخالفان مسلح در افغانستان به کار گرفته است که طالبان در رتبه نخست جنایت های ضد بشری قرار دارند و همچنان خون افراد بیگناه در سرک ها، شاهراه ها، شهرها، کوهستانات و مناطق مرزی و مرکزی ریخته و پایمال می گردد.

دولتمردان و همه ی چنبره زدگان بر خوان گسترده ی خزانه ی ملی که چوکی های متعدد را اشغال کرده اند و کاری از پیش نمی برند؛ تصمیم گیری ها و مواضع داخلی و سیاست خارجی خود را بر اساس آمارهای جهانی تنظیم نمی کنند و صرفا مواقعی واکنش نشان می دهند که افراد نزدیک، فامیل و اموال شان مورد هجمه مخالفان مسلح واقع شده باشد.

دیگر اینکه، طالبان خشونت طلب و جنایت پیشه که تا پیش از این فقط زبان انتحار و انفجار و براه انداختن جوی خون را بلد بودند با تغییر رهبری از ملا عمر به ملا اختر منصور و سپس به ملا هیبت تغییر رویه داده اند و به اختطاف و آدم ربایی برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست های اعمال شده ی ارگ روی آورده اند.

همچنان که در ماه های اخیر و با بی سرپرستی و بلاتکلیفی چندین باره ی طالبان، آمار کشته و زخمی ها توسط این گروهک تروریستی کاهش چشمگیری یافت و در عوض بر تعداد و دفعات گروگان گیری در سرک ها، شاهراه ها و مخصوصا از میان مهاجران و عودت کنندگان از ایران و پاکستان به کشور افزوده شد.

طالبان از صدر خشونت بین المللی تا محراق صلح ملی پیام های متعدد و مختلفی به حکومت مخابره می کنند اما گویا دولت وحدت ملی توان ترجمه و تطبیق این پیام ها را در خود ندارد و چنین است که همچنان بر رویه ی قبلی خود پای می فشارد و به هر قیمتی خواهان مصالحه با مخالفان مسلح است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم خواهان مصالحه ومفاهمه با قاتلین ملت ودشمن خاک وکشور خود وجاسوسان تربیه شده پاکستان چون طالبان مزدور وشبکه حقانی وحزب گلبیدین این غلامان اجنبی وطنفروش نبوده ونیستند مردم از حکومت میخواهند که در برابر این ظالمان وقاتلان وراه گیران بر خورد جدی وقاطع را انجام دهند وانها را نابود کنند ونه اینکه با تمامجنایات وخیانات شان انها را شریک در ارگ ریاست جمهور کنند وقاتلین وخاینین را بر بالای مردم حاکم سازند .

>>>   گلبیدین برای اینکه مابین دوتیم حکومت نفاق ایجاد کند پیشنهاد صلح کرد ولست بزرگ امتیازات را ارائه کرد میدانست که اشرف غنی قبول میکند اما جمعیتی ها قبول نمیکنند ودربین شان جنجال بالا میشود همینطور هم شد وهم اینکه ساکنین کمپ های گلبیدین خوشحال شوند که گلو برای شان اینقدر دلسوز است ودرفکر خانه وزمین برای شان است بنا آنها بطرف داغش نروند ودرکنار گلو منتظرباشند
ر

>>>   فوري
همه پرسي بريتانيا به دوردوم رفت، گفته ميشود كامرون درتماس هاي متعدد تيلفوني بامحمداشرف غني احمدزي، ازوي خواسته است تا نوابغ زنده ومتخصصين برجسته قرن عاليجنابان نورستاني، امرخيل و سعادت را براي مديريت اين روند به لندن بفرستد.
منابع گفته اند كه كميسيوني به رياست محمدحنيف اتمر وامرالله صالح براي بررسي اين پيشنهاد گماشته شده و تا لحظات بعدگزارش ٢٠٠ صفحه ي را براي رييس جمهور جهت تصميم نهايي فرستاده خواهد شد.
اسپنتا و فاروق وردك شاهد است.

>>>   فرهنگ استعفا و پذیرش ناکامی در سیاست و دیموکراسی و انتخابات شفاف برای کشورهای خویش را قانونمند ساختند..!!!.
اما برای کشورهای ما ناکام ها مفسدین و انتخابات دروغین میسازند و یا هم از چنین مفسدین و ناکام های سیاسی پشتیبانی مینمایند..

>>>   بــه فـــوری !
برای شان بگوئید سعادت جهت سیاحت به امارات عربی رفته اسپنتا هم شاهد است >


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است