همراه با قرآن: فرآن در دو بخش محكمات و متشابهات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۵/۴/۵ کد خبر: 117484 منبع: پرینت

«هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ».
(آل عمران، 7)

او خدايي است كه نازل كرد بر تو (اي پيامبر) قرآن را، كه قسمتي از آن آيات محكمات است كه اصل كتابند و قسمتي ديگر آيات متشابهات است (كه بايد در دريافت معاني آنها، چارچوب محكمات مراعات گردد).

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همین مشابهات است که سر مردم را به باد داده است.
طالبان میگویند که اگر سربازان یک مملکت کفر در یک کشور اسلامی باشد، جهاد فرض است و اگر در هنگام جهاد نفر های بیگناه تلف میشوند، خداوند بخشاینده و مهربان است و مجاهد را میبخشد و مقتول را به جنت میبرد.
روحانیون طرفدار دولت میگوید که در قرآن صریحآ ذکر شده است که کسی که یک فرد را به قتل میرساند،مثلی که تمام مردم دنیا را به قتل رسانیده باشد و کسی که یک زندگی شخص را نجات دهد، مثلی که زندگی تمام مردم دنیا را نجات داده باشد.
اما آنچه که خطیب مسجد پل خشتی خودش در هنگام استخاره به آن دنیا رفته و خودش زندگی یک فرد انتحاری را در آن دنیا مشاهده کرده است چنین است:او میگوید که فرد انتحاری در روز قیامت زنده میشود و برایش گفته میشود که تو چه حق داشتی که خود کشی کردی؟ بعدأ او دوباره کشته میشود و باز زنده میشود و به همین صورت لا یتناهی ادامه دارد. چون بعد از قیامت دیگر قیامتی و جود ندارد و زندگی دایمی است، اما برای انتحاری، زندگی و مرگ هردو دایمی است و دایم زنده میشود و میمیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است