روسیه از طالبان حمایت نمی کند
همین آمریکا است که داعش را حمایت می کند، همین انگلیس است که طالبان را حمایت می کند. در واقع بازی کلانی از قدرت های بزرگ در افغانستان جریان دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۵/۴/۵ کد خبر: 117486 منبع: پرینت

آمریکا اعلام می کند که طالبان دشمن آمریکا نیستند، اما از طرف دیگر اعلام می کند که گروه تروریستی طالبان را مورد حملات خود قرار داده است. بر بنیاد گزارش های رسانه های روسی، نیروهای آمریکایی ظاهرا بیش از دوصد حمله هواپیماهای بی سرنشین را از آغاز سال 2016 میلادی انجام داده اند و بیش از شصت در صد این حملات بر طالبان بوده است. آیا تشدید سرکوب طالبان باعث امنیت افغانستان خواهد شد؟

احمدشاه رمضان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: اینکه آمریکا نگرانی های خود را به خاطر وجود داعش و طالبان و القاعده بیان می کند، حرف ها و سر و صداهایی رسانه ای است. روسیه به خوبی می دانند که مقصد آمریکا چیست و آمریکا هم می داند که مقصد روسیه چیست. اگر این دو کشور میان خود تفاهم کنند نه القاعده، نه طالب و نه شبکه حقانی دیگر کاری ندارند و باقی نمی مانند و دگر کسی هم نیست که آنها را تمویل کند. کشورهایی که جهان را توسط این گروه های دهشت افکن ناامن ساخته اند همین کشورها هستند. همین آمریکا است که داعش را حمایت می کند، همین انگلیس است که طالبان را حمایت می کند. در واقع بازی کلانی از قدرت های بزرگ در افغانستان جریان دارد.

وی، جنگ میان آمریکا و روسیه را عامل دهشت افکنی در افغانستان دانسته و بیان داشت: اگر این سرو صداها بازی نبود، گروه های دهشت افکن به راحتی از بین برده می شدند. چرا که چهارده سال قبل وقتی آمریکایی ها می خواستند که طالبان را از بین ببرند آنها را در عرض پنج روز از بین بردند. آنها این قدرت را دارند، اگر نداشتند چطور توانستند بن لادن، ملاعمر وملا منصور را در خاک پاکستان بکشند. پس آنها این قدرت را دارند که رهبران تروریست و تروریست ها را از بین ببرند اما این کار را نمی کنند. چرا که با وجود آنها می خواهند به اهدافی که در سر می پروانند برسند.

رمضان، گفته هایی مبنی براینکه روسیه قصد حمایت از طالبان را دارد رد می کند و می گوید: روسیه نگران این است که اتحاد جماهیر شوروی سابق و آسیای میانه، که از قبیل ازبکستان و ترکمنستان و تاجیکستان و چین است، از طریق صفحات شمال و از طریق طالبان و داعش که در آنجا حضور دارند ناامنی به این سرحدات برسد. مردم می دانند و دیده اند که آنها را کدام کشورها تمویل می کنند و طیاره های کدام کشورها برای آنها امکانات پیاده می کنند. روسیه این مسایل را می بیندبه همین دلیل با کشورهایی که جزو اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند و استقلال خود را به دست آورده بودند و مستقل شده بودند دوباره هم پیمان شدند تا در برابر دهشت افکنان که از سمت صفحات شمال افغانستان می آیند ایستادگی و مقاومت کنند. روسیه هیچگاه به طالبان کمک نکرده و نمی کند. من این موضوع را رد می کنم. اگر نگاهی به تاریخ روسیه و آمریکا بیندازیم متوجه می شویم که تروریزم را سه کشور ابر قدرت دنیا ایجاد کرده، تمویل می کنند و استفاده می کنند. این سه کشور آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی هستند. آنها این طالبان و گروه ها را برای مقابله با روسیه به وجود آورده اند. پس روسیه نمی تواند از آنها استفاده کندو به آنها کمک کند.

این نماینده مجلس، روسیه را در حال مبارزه با گروه های دهشت افکن می داند و می گوید: در حال حاضر روسیه دشمن القاعده و دشمن داعش در جهان است. اگر اقدامات پوتین در سوریه و لیبی نمی بود، داعش سوریه عراق و لیبی را می گرفت. قدرت و زور این کشور بود که داعش و القاعده را از این کشورها بیرون کشید و کشورهای اسلامی را در آنجا بر سر قدرت برگرداند.

به باور رمضان، حرف هایی مبنی بر اینکه روسیه از طالبان حمایت می کند، بی پایه است و افزود: چرا که اگر آنها از طالبان حمایت کنند سرحدات خودش ناامن می شود. همانطور که انگلیس که داعش و طالبان را ایجاد کرده و پاکستان آن را حمایت کرده است، بلای جان خودشان شده اند، روسیه هم اگر بخواهد طالبان را حمایت کند، بلای جانش خواهد شد.

وی، ادامه داد: هم اکنون وظیفه روسیه این است که به جای اینکه به وجود داعش و طالبان اعتراض کند به آنها حمله کند و با بمباران آنها، این گروه ها را از بین ببرد.

رمضان در پایان گفت: طالبان و داعش را کشورهای بزرگ دنیا حمایت می کنند و در کشورهای لیبی و سوریه، حاکمان آنها را به نام دیکتاتور کشتند. تمام مسلمان هایی که در این کشور ها هستند زیر بمباران و دهشت هستند. در واقع آنها به فکر بدنام کردن مسلمانان در جهان هستند. این کشورها فقط کشورهای اسلامی را هدف قرار گرفته اند و می خواهند زیر بناهای آنها را از بین ببرند و آنها را درگیر جنگ ها و دهشت کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این نماینده روسیه درامورافغانستان است یا از کمیشن کاران خود ماست؟؟

>>>   زمانی که معمر قذافی رئیس جمهور لیبی بود , لیبی از امن ترین کشورهای عربی بود اما با حمله ناتو به لیبی و سرنگونی معمر قذافی که به دیکتاتوری متهمش کرده بودند کشور لیبی به نابودی پیش رفت و بیشتر زیر ساخت های لیبی از بین رفته است و تقریبا مثل افغانستان شده است

>>>   روسیه بنام غیرت روسی یک چیزی دارد اما امریکا کشور مردمیست که از جوامع خود رانده شده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است