توافق کابل و اسلام آباد بر ایجاد یک مکانیزم همکاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۵/۴/۵ کد خبر: 117491 منبع: پرینت

وزیر خارجه افغانستان با مشاور نخست وزیر پاکستان، بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همدیگر و رعایت اصل عدم مداخله در امور داخلی همدیگر تاکید کردند.

به گزارش وزارت خارجه کشور صلاح الدین ربانی با سرتاج عزیز در حاشیه نشست سران سازمان همکاری های شانگهای در تاشکند روی ایجاد یک مکانیزم برای حل تنش ها و مشکل پیش آمده در تورخم توافق کردند.

سخنگوی وزارت خارجه می گوید که در این ملاقات دو طرف به ایجاد یک میکانیزم عالی رتبه دوجانبه برای مشوره و هماهنگی روی مسایل مختلف مهم در روابط و همکاری های دوجانبه، به شمول امنیت، رفت و آمد مردم و وسایط میان دو کشور و مسایل مرتبط دیگر، توافق کردند.

به گفته او، هدف اصلی این میکانیزم، نه تنها رسیدگی به مسایل مورد نگرانی هردو طرف و رفع این نگرانی ها از راه های دوستانه، بلکه همچنان جلوگیری از وقوع مجدد حوادث خشونت آمیز، مانند حوادث اخیر در تورخم، می باشد.

در این دیدار، دو طرف بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همدیگر و رعایت اصل عدم مداخله در امور داخلی همدیگر تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه افغانستان و مشاور امور خارجی صدر اعظم پاکستان بر اراده متقابل به گسترش روابط دوجانبه برای تامین صلح، ثبات، مبارزه با تروریزم و پیشرفت اقتصادی هردو کشور تاکید نمودند.

هردو طرف تعهد خود را برای ادامه تلاش های جدی در راستای از بین بردن پدیده تروریزم که تهدیدات خطرناکی را متوجه صلح و امنیت هردو کشور و منطقه ساخته است، ابراز داشتند.


کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازین مکانیزم ها در گذشته ها هم بسیار موافقه گردیده هیچ کدام درمنصه ای اجرا گذاشته نشده وبه انها ترتیب اثر نداده اندمن شخصا پاکستان وپاکستانی هارا ملامت نمی کنم انها از هزار ها کیلومتر دور الهام میگیرند وبه دستور دیگران اقدام می نمایند واین کار راهم از روی مجبوری وناچاری انجام میدهند چه انها نه کشور صنعتی اند ونه محل توریستی ویاشهر تجارتی ازینرو به غلامی ومزدوری تن در داده از روی جبر واکراه هم کیش وهمسایه خودرا قربانی نموده لقمه ای نانی برای خود وهم شهری های خود کمای مینمایند برای انها یک کلمه دکته گردیده که ان { قومی مفادات }است که این جمله درنزد بزرگان افغان مفهوم خودرا از دست داده است ولی انهااین موضوع را کاملا رعایت مینماید سیاست مدارش ومولوی مسجدش وعوام ودهقان واهل کسبه همه باین نکته پابند ووفادار میباشند درغیر ان از نگاه اسلامی واحکام قران کشتن یک نفس چه مستقیم ویا غیر مستقیم به هرنوعی که دران سهم داری وبه میزان مشارکتت به اندازه ای قتل تمام جهان است اینها صرف بخاطر رعایت {قومی مفادات } از ۴۰ سال بدینسو افغانها را به نام ها وعنوانهای مختلف به قتل میرسانند وفتوای ان را علمای نابکار میدهند واجرای ان را ذریعه ای اجنت های معلوم الحال چون حکمتیار وطالب وداعش انجام میدهند بزرگان ارگ ماهم وسپیدار نشین ها نیز در { قومی مفادات }معتقد هستند اما نه به ارزش های قومی خود ما بلکه اینها نیز به مفادات قومی انها کار مینمایند چون این ممثلین را انها نصب کرده اندخلاصه اینها وانها همه برای قومی مفادات انها متعهد شده اند
لالی از ننگرهار

>>>   حكومتي هاي خود غرض، ديگر جنجال هاي كلان خارجي را بس كنيد، مردم مهاجر را زيادتر ذليل نسازيد، توان بازگشت هموطنان مهاجر را نداريد، قدرت نگهداري كابل را نداريد، چطور با لاف و پتاق با همسايه هاي قوي داخل جنگ ميشويد، به نا حق خون مردم را نريزانيد. فاميلهاي تان در خارج عيش مينمايند، ما بيچاره ها در فقر خود ما أرام بماند. پاكستان بدتر از ايران فعلي، روسيه، و هند نيست، جنگ نيابتي را بس كنيد.
مهاجر بيچاره

>>>   حتی یک حرفش هم صادقانه نیست.
کوهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است