دختران جوان ایرانی به افغانستان رد مرز می شوند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۵/۴/۶ کد خبر: 117530 منبع: پرینت

دختران جوان ایرانی، ازطریق مرز اسلام قلعه بنام افغانستانی به هرات طرد مرز می شوند.

احمد جاوید نادم رییس اداره مهاجرین و عودت کنندگان ولایت هرات می گوید: شماری از زنان جوان ایرانی تحت نام رد مرزی وارد افغانستان می شوند، وی تاکید کرد امکانات تشخیص ما در مرز اسلام قلعه صفر است.

به گفته آقای نادم زنان و دخترانی هستند که از ایران به افغانستان رد مرز شده اند و بعضا مدت سه سال می شود هویت شان مشخص نشده است، که این زنان افغانستانی هستند و یا ایرانی و طی این مدت هیچ سند و مدرکی هم نتوانستند پیش کنند تا افغان بودن خود را ثابت کنند.

کد(22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در صورتیکه هویت چنین زنان تثبیت وثابت نگردند هرچه زودتر انها را دوباره به ایران برگردانند وتا زمان برگشت شان تحت کنترول و نظارت ارگانهای کشفی وامنیتی قرار داشته باشند چنین اشخاص شک و کمان های زیادی را نزد مردم بوجود میاورد.

>>>   و خانواده دختران ایرانی هم دنبال فرزندشان نگشتند...!!!
خدا شفا بده آقای جاوید رو بی خود نیست تفکر طالبان خیلی راحت اونجا رشد میکنه خیالتون راحت اگه اونا شناسنامه داشتن رد مرز نمیشدن

>>>   شاید بندگان خدا از افرادی هستند که یکی از والدین شان افغانستانی و یکی ایرانی هست. چون ازدواج ایرانی با غیر ایرانی ممنوع است به چنین افرادی در ایران پاسپورت نمیدهند از این جهت این افراد نه تابعیت ایران را دارند نه افغانستان
چون چهره هراتی ها و ایرانی ها شبیه یکدیگر است از مرز هرات وارد میشوند که تشخیص نتوان داد که غیر افغان اند یا افغان

>>>   عجب چیزهایی میگویید مگر دختران ایرانی عقل خود را از دست داده یا از جان خود سیر شده که به افغانستان بیاید!!!!!

>>>   عنوان خبرتون درست نیست. اگر ایرانی باشند، مدارک، شناسنامه و کارت ملی دارند و قطعا ایران، ایرانی رو از کشورش اخراج نمی کند. افغان ها هم اگر قانونی آمده باشند، مدارک دارند و مشکلی برای زندگی و ماندن در ایران ندارند که تعدادشونم زیاد است و خیلی هاشون رو هم میشناسم. احتمالا از افغانستان به صورت غیر مجاز آمده اند و یا فرزندان خانواده هایی هستند که پیش از این قاچاقی وارد ایران شدند.

>>>   خطر ایرانی بودن شان درچیست در این سه سال تثبیت شده که این زنان یا دختران ایرانی به کدام گروه یا تنظیم کارمیکنند و چه سود و زیان را برای ما درقبال بدارد . یا از بی کاری زیاد یک خبر بی مفهم پخش کردید .
کوهستانی

>>>   این مثلا رییس اداره مهاجرین شما اول گفته سه سال است هویت این دختران جوان مشخص نشده و معلوم نیست افغانی هستند یا ایرانی ...بعد گفته شماری از دختران جوان ایرانی تحت نام ردمرزی وارد افغانستان می شوند. عجب اعجوبه هایی هستید شما افغانی ها

>>>   اونهاهم بی عقل اندکه ازبهشت به جهنم می آیند.
صوفی

>>>   افغان ها تقریبأ از چهل سال بدینسو در پاکستان و ایران زندگی میکنند. بنأ اینها نسل چهارم افغان ها هستند و کسانی که در ایران و پاکستان تولد شده اند، دیگر نباید به آنها تابعیت افغانستان داده شود، چون هم زبان شان و تکلم شان تغیر میکند و هم به کلتور و عنعنات همان کشور ها پرورش یافته اند و زندگی یرایشان در افغانستان مشکل است.
بنأ دولت افغانستان باید به کمیساریای ملل متحد پیشنهاد کند که افغان هایی که در کشور های خارجی تولد شده اند و یا اضافه تر از ده سال در یک کشور خارجی اقامت میکنند، درصورت درخواستی خود شان، باید برایشان تابعیت همان کشور ها داده شود.

>>>   دختران افغان بدون مدارک هستند که غیر قانونی از کشور خارج شدند و حالا برای وارد شدن مشکل دارند وقتی غیر قانونی خارج میشوید همین است باید با پاسپورت خارج شوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است