شاید حکومت وحدت ملی تا 12 ماه دیگر سقوط کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۲    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117571 منبع: پرینت

گزارش تحقیقی شورای روابط خارجی امریکا نشان می دهد که حکومت وحدت ملی در این مدت زمانی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد، حکومتداری ضعیف خواهد شد، وضعیت اقتصادی با بحران مواجه می شود، فساد اداری افزایش خواهد یافت و اختلافات سیاسی میان مقام های حکومتی بر سر قدرت بیشتر از زمان فعلی خواهد شد.

شورای روابط خارجی امریکا تحت نام عقبگرد سیاسی یک پژوهش را انجام داده است که در آن سناریو سقوط حکومت وحدت ملی، جلوگیری از سقوط و راه حل وضعیت فعلی در آن مورد بحث قرار گرفته است.

در این تحقیق همچنان در 12 الی 18 ماه آینده در مورد سقوط احتمالی حکومت وحدت ملی و تقویت گروه طالبان پیش بینی شده است.

به باور شورای روابط خارجی امریکا، حکومت وحدت ملی که با میانجیگیری امریکا از میان دو تیم انتخاباتی مشروط بر این ایجاد شد تا انتخابات پارلمانی را برگزار نماید، لوی جرگه قانون اساسی را دایر نماید اما مقام های حکومت تا هنوز در این هر دو امر ناکام بوده است.

پژوهش همچنان می افزاید، که تقویت گروه طالبان در افغانستان، سایر گروه های تروریستی مانند القاعده، لشکر طیبه، تحریک طالبان پاکستان، حقانی و دیگران را انگیزه خواهد داد تا فعالیت ها و نفوذ شان در افغانستان افزایش دهد.

این شورا لشکرگاه، پلخمری، قلات، قندوز، فراه، میمنه، اسعداباد و عزنی را مناطقی مناسبی برای حملات اینده گروه طالبان و مناطق برای افزایش نفوذ انها می داند.

با اینحال حکومت وحدت ملی دست اوردهای یک و نیم سال گذشته را قناعت کننده دانسته می افزاید که حکومت با وجود مشکلات زیاد توانسته است که قناعت جامعه جهانی را بدست آورد.

شورای روابط خارجی امریکا با وجود تمام خطرات می افزاید که امریکا به منظور جلوگیری تمام احتمالات استراتیژی بهتری را روی دست داشته و با عملی کردن آن تمام مشکلات حل خواهد شد.

سید میثم احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نتــیـــــجــــــــه :امریکا به منظور جلوگیری تمام احتمالات استراتیژی بهتری را روی دست داشته و با عملی کردن آن تمام مشکلات حل خواهد شد

>>>   دو ستان !
وطنداران غم فردای دو لت را ننخورید . مسئولیت همه را جان کری بگردن دارد .
این حکومت دو سر وبدون پا سا خته وبافته امریکا است . اگر سقوط کند ویا باقی بماند .انها در این کشور ما نده گار اند . اگر مردم ما و دانشمندان اینکشور با هم در یک توافق کامل برسند ومنم داری ها را کنار بگذارند . قوم بازی لسان پر ستی را لعنت بگویند و ما نند کشور همسایه مان یک دست ویک زبا ن باشند امر یکا چه بلکه نصف کوه زمین را به زانو در می اورند . ولی دریغ درد که در کشور ما اصل انسانیت و شناخت از خود کمتر وجود دارد .
کم ا کا بل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است