جنرال دوستم معاون اول یا منتقد اول؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۳    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117582 منبع: پرینت

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در اظهاراتی تازه، حکومت وحدت ملی را به بی‌توجهی به مردم متهم کرده و گفته است که سران حکومت، حتی پول سیاه را هم بین خود تقسیم می‌کنند.

او تاکید کرد: «افرادی که تسلیم دولت می‌شوند خرج کار دارند. اینکه مردم، فامیل شهدا، معلولین، غریب، مهاجرین، بیجا شده‌ها یک بوجی آرد کار دارند را به کی بگویم؟ این‌ها پیسه سیاه را هم بین خود تقسیم می‌کنند».

جنرال دوستم که روز گذشته در پایان یک عملیات نظامی در ولایت شمالی فاریاب صحبت می‌کرد، گفت که از اول با تشکیل حکومت وحدت ملی و سهم پنجاه – پنجاه مخالف بوده است.

دوستم در انتقاد به ایجاد حکومت وحدت ملی گفت که از نخست بر این باور بوده که تیم عبدالله پس از شکست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان اپوزیسیون حکومت کار کند.

او ناهماهنگی بین نهادهای امنیتی از جمله وزارت‌های دفاع و داخله را نیز ناشی از عملکرد حکومت وحدت ملی و تلاش برای تقسیم مساوی قدرت خوانده است.

جنرال دوستم گفته است که حکومت وحدت ملی پنجاه – پنجاه تقسیم شده و نقش او به عنوان معاون اول ریاست جمهوری در این حکومت، نادیده گرفته شده است.

معاون اول ریاست جمهوری با ناعادلانه خواندن تصمیم‌ها در حکومت وحدت ملی گفته است، با توجه به این که افغانستان با بیش از ۱۷۰ کشور روابط سیاسی دارد، حتی یک سفیر به پیشنهاد او انتخاب نشده و فیصله‌ها، بعد از نهایی شدن، به او اطلاع داده می‌شود.

به گفته جنرال دوستم، تنها دو والی به پیشنهاد او تعیین شده است.

معاون اول ریاست جمهوری در این اظهارات خود، از نبود سرپرست در افغانستان پس از سفر رییس جمهور غنی به کشورهای خارجی انتقاد کرد و گفت: «رییس جمهور چطور می‌تواند از امریکا، آلمان یا فرانسه کشور را اداره کند. ما خبر نداریم که فقط سرک‌های قیر برای ما مانده و همه جا را پاکستان گرفته است».

آگاهان حقوقی بارها اعلام کرده‌اند که پس از سفر رییس جمهور غنی به کشورهای خارجی، نبود سرپرست در افغانستان، خلا قدرت به وجود می‌آورد.

معاون اول ریاست جمهوری به این موضوع نیز اشاره کرد که از زمان ریاست جمهوری حامد کرزی تا اکنون که حکومت وحدت ملی ایجاد شده، پیشنهاداتش را در بوجی‌ها در زیرزمین انداخته‌اند و هیچ‌کدام از این پیشنهادها عملی نشده است.

جنرال دوستم همچنان گفت که حکومت وحدت ملی با ضعیف جلوه دادن پایگاه مردمی او، اشتباه حکومت‌های گذشته را مرتکب می‌شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درواقعیت امرمردم کسی رامسول میداندکه رای داده است .حال جنرال دوستم بخوبی فهمیده که زیربارمسولیت ملت مانده است تلاش داردتاعدالت اجتماعی برقرارشود
تادرآینده ازنفوذاجتماعی سیاسی محروم نشود.درواقعیت ایجادحکومت وحدت ملی همه رازیربارمسولیت گذاشت گویاداکترعبدالله و داکتراشرف غنی هردوبرات ندارند چون منازعات چوکی هدف ملت نبودبلکه برنامه کاری اشرف غنی مردم رافریب داده بود.ردحقیقت برنامه درعمل رویدست است و لی عملکردآن درگروتقسیم منافع شخصی مانده تادرآینده ملت بجای هردوبه پارت دیگری رای دهد.بنابرین جنرال دوستم و اشرف غنی مکلف است برنامه خودرابزور وبه رضاتطبیق کرده آبروی آینده خودراحفظ کند .
اماداکترصاحب عبدالله منحیث پیروان مجاهدین نه تنها دراموردولتی هرروزنفوذ خودراازدست میدهد بلکه نفوذاجتماعی رادرآینده انتخابات نیزازدست خواهددادچون مهارکردن فسادازطریق فاسددورازامکان است .اگرهرسیاستمدارلایق بجای داکترعبدالله میبود بجای شراکت دراپوزیسیون میماندتا...ادخورتاانتخابات بعدی تجدیدتربیت شده دردولت آینده برنده صدفیصدگردد.حال احتمال همه چیزراازدست خواهدداد.
وطندار

>>>   بیک ادم بی سواد ولی خود خواه وجا طلب در مقابل انجام تقلب ی را که به تیم دلخواه ات انجام داده بودی چوکی سمبولیک معاونیت اول ریاست جمهور که کاری از شما در این پست پوره نیست وبالاتر از توان وشان تان است دیگر چه می خواهی و چندین والی و کرسی های دیگری در ارگانهای مختلف دولتی به هوا خواهان ات دیگر بیشتر چه مطلبی انجام وظیفه سفارت ها از خود لایقت ودرایت ودانش بکار دارد انجا میدان جنگ وبودنه بازی نیست که هرکس در ان کار کند اقای دوستم یکبارکله خودرا به یخن ات کنید که شماچه کاری را در زمان دوسال که بیحیث معاون اول ریس جمهور تعین شده اید انجام داده اید بجز سفر های پر مصرف بنام مبارزه وسرکوب طالبان بولایات فاریاب و سر پل و جوزجان که حزب جنبش تان در انجا اعضا دارد دیگر چه کاری را کرده اید در حالیکه این سفر های پر حزینه تان ومصروف ساختن یکتعداد نیرو هایمسلح که همراه تان کشوکشال میکنید دیگر چه کاری را انجام داده اید واین همه رفت وامد های تان به ولایات متذکر بخاطر تقویه صفوف حزب جنبش که ریاست انرا شخص شما بدوش دارید دیگر کدام کاری را نکرده اید که اکنون از پایگاه مردمی واجتماعی حرف میزنید و خواهان قدرت طلبی بیشتر هستید از عهده همین وظیفه داده شده تان بدر شده نمیتوانید چه رسد که یک مسولیت بزرگ را بر شانه ات بار شود .

>>>   معاون اول ریاست جمهوری يک کمک مککى دير متوجه شد
از خينه عروسى غين و عين جناب جن رال استفاده نمى تواند چون خينه خشک و معاون اول ریاست جمهوری به اندک يادشتى مبتلاشده!
جنرال دوستم (...) گفت که "از اول با تشکیل حکومت وحدت ملی و سهم پنجاه – پنجاه مخالف بوده است."
دوستم در انتقاد به ایجاد حکومت وحدت ملی گفت که از نخست بر این باور بوده که " تیم عبدالله پس از شکست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان اپوزیسیون حکومت کار کند."
جنرال صاحب از مه کرده شما ضد و نقيض گپيديد! غنى تقلب کار را شما رهبر خود نام يديد.
ايتلاف ملى مردم غير ڀشتون را شما ترک نموديد و سرخود را زير پاى غنى فرودآورديد

>>>   دوستم با هرکسی اندیوالی کرده سرف مقابل برایش خیانت کرده از دوستم صداقت از دیگران خیانت !
برای کسانیکه به پروسه صلح داخل میشوند اگر گلبیدینی باشند امتیازات فراوان داده میشود

>>>   میگویند عقل غلام بعد از چاشت است!
جناب معاون صاحب اول تازه از خواب بیدار شده وجدیدا درک نموده اند که انهامیخواهند از حیثیت وقدرت جنرال صاحب بکاهند وعده خلافی ودوروی ونیرنگ زمامداران فعلی را حالا دانسته اند اگر واقعا هرکسی دیگری مانند معاون صاحب اول پایگاه مردمی میداشتند به ارگ نشینان وسپیدار یان تا این اندازه موقع نمیدادند تا ملت شمال را چنین خوار وذلیل کنند اشتباه جناب معاون صاحب این بوده که او غلام غلام شده بجای اینکه دوستهای واقعی خودرا در کنار بگیرد با دشمنان قسم خورده ای مانند جمعه خای بیدرد همدردی وهمنواهی کردند اوکه قاتل مستقیم ده ها ترک اوزبک در شبرغان بود این حادثه ای المناک راازیاد برده همرایش چای وچلم میزنند واحتمالا جمعه برای جنرال صاحب از دروغ خواهد گفت که ماهم مانند شما از ارگ ناراض هستیم باید بانند که این گفته ای جمعه صد درصد دروغ وساختگی میباشد هنوز هم سر وقت است اگر راستی اینها به هوش امده اند ودیگر اشتباهات گذشته را تکرار نمی نمایند بزرگترین قدرت منظم میباشند که کسی جرءت وقدرت خم نمودن سر پنجه های شان راندارد ازینکه انها نهایت مکار اند میخواهند یک یک حریف های خودرا نابود سازند میان قدرت های واقعی شمال اختلاف ایجاد نموده انها راضد همدیگر استعمال مینمایند هنوز هم من به گفته های معاون صاحب باورمند نیستم نمیدانم که این بیانات را درحال عقل وهوش انجام داده اند ویا در مستی وبد مستی در هرصورت واقعیت همین است که گفته اند اگر مردم ویاخودرا فریب میدهند وبا اظهار این کلمات به امتیاز های محدود وناچیز بسنده میکنند دیر ویا زود به سزای ندانم کاری های خود میرسند وملیت های مظلوم را به دیار نیستی میکشند
خدیجه

>>>   پهلوان اين بار چالت غلط بود، قدر تو در گروئي شمال خوبتر بود، خليلزاد يهود ،و غني ماروني بازي ات دادند، اگر پشتباني عبدالله فيشني را در انتخابات ميكردي، مقام خوبتر ميداشتي، حالا فكر كني كه با عطاي دلقق در جنگ نشوي، كه ديگر از شمال هم گريختانده شده، و مانند دوران كرزي، در تركيه پناهنده ميسازند. هوشيار باش، از ارگ بيرون نرو، معاون اول هستي، ترا به جنگ و دفاع ميداني كاري نيست، وزير دفاع را روان كن، وزير داخله را روان كن، در غير آن در كدام ميدان توسط طياره هاي بي سر نشين، به آخرت روانت كرده، چند روز هم مأتم ملي اعلان خواهند كرد.

>>>   قهر جنرال دوستم پول است چند مليون دالراست برايش برسيد قهر خلاص است خاطر جمح باشد ع

>>>   جنرال صاحب اول مـصـرف برقــــــش را بدهــــــــــــد

>>>   هرچوپانیکه رمه زیاد داشت باید سهم بیشتربرایشان داده شود درینجا مردم سهم ندارد تنها برای چوپان های رمه باید سهم داده شود یعنی کسیکه رمه زیاد داشت سهم بیشتروکسیکه رمه کم داشت سهم کمتر درینجا چند نفرمحدود بدماش تمام امکانات مادی ومعنوی این کشوررا بین خود بسیاربه بی شرمی وبی حیائی تقسیم کرده اند ومردم ازهرچیز محروم اندهرکدام سران حکومت ما مدافع حق خود هستند نه مدافع حق مردم واین مردم است که با این چوپانها حساب خواهد کرد

>>>   دو ستم را استمال می کنند قدرتمندان به خا طر که نفو س در شما ل دارد
و دوستم را به مثلی یک طفل کو چک بازی می دهند

>>>   درقرن بیستم مردم به لیاقت ، تقوی ووفاداری شان به مردم ووطن به کرسی میرسیدند متاسفانه درقرن بیست ویکم مردم به زورتفنگ به کرسی میرسند واقعا جهان پیشرفت کرده ومتمدن شده افسوس به حال این ستراتیژست ها مغز خالی تکیه برتفنگ تا چی وقت

>>>   رنده باد دوستم قهرمان یا رستم زمان.
جوانان

>>>   وجدان بهترین محکمه است

>>>   جنرال صاحب آیای شماکمربه خدمت بسته کردیی یابرچوکی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است