ترکیه رسما توافق با اسراییل را اعلام کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۵/۴/۸ کد خبر: 117595 منبع: پرینت

شبکه اسکای نیوز به نقل از نخست وزیر ترکیه از توافق آنکارا و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط دو جانبه گزارش داد.

شبکه اسکای نیوز به نقل از بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه گزارش داد: ترکیه توافق با اسراییل را برای عادی سازی روابط دو جانبه اعلام کرد.

وی گفت که توافقنامه عادی سازی روابط ترکیه و اسراییل روز سه شنبه امضا می شود.

یلدریم با اشاره به اینکه روز سه شنبه تبادل سفرا میان دو طرف صورت می گیرد گفت: اسراییل پذیرفته است که 20 میلیون دلار به خانواده قربانیان بپردازد.

وی اظهار داشت که توافق با اسراییل شامل رفع محاصره غزه می شود.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب پس از اعلام عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه از سوی یک مقام صهیونیست گفته بود که عادی سازی رابطه با اسراییل به معنای آن نیست که ترکیه چشم خود را بر روی ستمی که به فلسطینیان روا می شود ببندد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه از شروط خود در مذاکرات برای عادی سازی رابطه با اسراییل دست نخواهد کشید اظهار داشت: شروط ما برای عادی سازی رابطه رفع محاصره نوار غزه و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان حادثه کشتی مرمره است.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: در صورتی که طرف اسراییلی شروط ترکیه را بپذیرد مقام های آنکارا روابط خود را با این رژیم پی خواهند گرفت.

روابط دو جانبه دو طرف در تاریخ 31 می 2010 پس از حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی ماوی مرمره ترکیه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه بود، تیره شد.

در این حمله 10 فعال حقوق بشر ترکیه کشته شدند.

در پی این حادثه و عدم عذرخواهی مقامات تل آویو از آنکارا، ترکیه در سپتامبر 2010 (شهریور 1389) همکاری‌های نظامی خود با اسراییل را متوقف و سفیر این رژیم را از آنکارا اخراج کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است