اخراج اجباری مهاجران هموطن از پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۵/۴/۸ کد خبر: 117610 منبع: پرینت

دولت پاکستان تصمیم دارد که راهبرد سخت‌ گیرانه تری را نسبت به مهاجرین هموطن در پاکستان اعمال کند.

مقام‌های پاکستان گفته‌اند: که این راهبرد پس از پایان ماه جون سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

بنابر گزارش‌ها، با اجرایی شدن این راهبرد، روند بازگشت اجباری بیش از سه میلیون مهاجر افغان از این کشور آغاز می‌شود.

در واکنش به این تصمیم پاکستان ، وزارت خارجه‌ کشور از پاکستان خواسته است که از موضوع پناهجویان استفاده‌ی ابزاری نکند؛ زیرا هیج سودی نخواهد داشت.

در این میان برخی از آگاهان سیاسی بر این باورند که پاکستان با تحت فشار گذاشتن افغانستان می خواهند انگیزه های خود را بر افغانستان تحمیل نماید.

این در حالی است که همواره از شهر پیشاور مهاجرین هموطن به گونه اجباری و غیر انسانی اخراج می شوند و هیچ نهاد و ارگانی نیز نمی تواند بر علیه این رفتار پاکستان خرده گیری نماید.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مهاجرین باید و به هر قیمت که باشد به کشور باز گردند. مهاجرین نیز باشنده افغانستان اند و باید در غم و درد کشور ما شریک باشند. پاکستان از یکطرف از مهاجرین سرباز گیری میکند تا به اهداف شوم شان برسند و از طرف دیگر از جامعه جهانی صدها میلیون دالر سالانه عاید بدست می آورند و از طرف دیگر منحیث وسیله فشار بالای حکومت افغانستان از آن استفاده میکنند. فرزندان مهاجرین زیاتر به منافع پاکستان فکر میکنند نه افغانستان. به مهاجرین مانند سایر باشندگان کشور باید تعامل صورت گیرد هیچگونه امتیاز برای ایشان مدنظر گرفته نشود بخاطرکه دولت افغانستان توانایی آنرا ندارد. زمانیکه افغانستان به موضوع مهاجرین توجه بیش از حد مبذول میدارد پاکستانیها به همان اندازه موضوع را جدی تلقی مینمایند و پاکستانیها جلب و توجه جامعه جهانی را با خود جلب میکنند و حکومت افغانستان نباید این فرصت را برای پاکستانیها بدهد. نهایت کلام اینست که پروسه مهاجرین باید وقت گرانبهای حکومت و دولت را ضایع نسازد چون دولت و مردم افغانستان در مقابل دسایس و توطئه های شوم پاکستان که مسبب شهادت ده ها تن قهرمانان ما بطور روزمره میگردد تمام انرژی خود به مصرف برساند.
بااحترام
نبی یکتن از مهاجرین در شهر پشاور

>>>   در حالیکه مهاجرین افغانستان در خاک پاکستان زندگی فلاکت بار ورقت بار دارند واگر کار وغریبی برای نفقه فامیل شان میکنند پولیس پاکستان انرا ظالمانه از جیب شان میکشند ودر صورت ندادن پول ویا نداشتن پول پولیس انرا به جیل می اندازند پس بهتر است که به این افزار دست پاکستان خاتمه داده شود وبه کشور شان بر گردند ازادانه وبهتر از پاکستان زندگی شان دنبال کنند ومطمیننا که زندگی بخور نمیر مردم افغانستان برای افغانستانی های که در پاکستان در کمپ های مهاجرین بحالت رقت بار وفلاکتبار زیست میکنند بمراتب بهتر وخوبتر است در کشور خودشان افغانستان نسبت به پاکستان .

>>>   خیلی خوب تا حساب افغانی و پاکستانی جداشود هرکس دروطن خودش باشد

>>>   پاکستان بعدازسی سال تازه فهمیده که می تواندبااستفاده ازسیاست غیرانسانی مانندهمسایه قربانیان شهری وپناهنده رااستعمال ابزاری درجهت منافع خود کنند دیپلماسی افغانهاهم خاینانه ومنفعلانه بوده خصوصامقابل حفوق انسانی مهاجرین جنگی افغان .
شیوابلخ

>>>   کاملآ سیاسی است
خانجان نعمانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است