شریک ساختن ایران و هند در صلح، هدف دیگری دارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۹    ۱۳۹۵/۴/۸ کد خبر: 117624 منبع: پرینت

نماینده خاص آمریکا برای افغانستان و پاکستان می گوید که هند و ایران از آینده افغانستان احساس خطر کرده و در پروسه صلح این کشور شامل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر لطیف نظری استاد دانشگاه، در ارتباط با هدف آمریکا از مشارکت دادن هند و ایران در پروسه صلح افغانستان گفت: آمریکایی ها چندان علاقمند نیستند که ایران، در پروسه صلح افغانستان مشارکت داشته باشد. ولی ناگزیر است با توجه به نفوذ سیاسی که ایران در افغانستان دارد و همینطور اشراف اطلاعاتی که بر طالبان دارد و همچنین اتحاد استراتژیکی که با روسیه و چین دارد آن را بپذیرد.

وی افزود: علاوه بر اینها، همسایه افغانستان است و تاثیرگذاری زیادی بر افغانستان دارد. بنابر این آمریکایی ها ناگزیر هستند که به نقش ایران در روند صلح افغانستان تمکین کنند اما در ارتباط با هند سیاست آمریکایی ها تا حدودی تغییر کرده است. آمریکایی ها می خواهند که چین را از طریق هند کنترل کنند. بنابراین شریک ساختن ایران و هند در پروسه صلح، هدف دیگری دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خود آمریکا به چه دلیل در این پروسه هست-دلیلی غیر از فضول بودن آمریکا دارد-فکر نمی کنم افغانستان همسایه ای به نام آمریکا داشته باشد
مهدی

>>>   سیاست خارجی ضعیف دستگاه دیپلماسی ایران وکوتاه امدن دولت کنونی ایران وعقب نشینی در مقابل سیاست بازی وقلدربازی امریکا در منطفه بخصوص در موضوع انرجی هسته ای که با 5+1 داشت وبرجام نام گرفت علیرغم هشدارهای رهبر باخردواندیشه ایران که عملا هیچ دستاورد مثبتی برای ایران نداشت امریکا را براین وا داشته که از این ضعف دیپلماسی دولت کنونی ایران نهایت استفاده را در این چند ماه باقیمانده عمر دولت حسن روحانی در همسو نمودن ایران با اهداف پلید خود در منطقه بخصوص افغانستان بنماید غافل از اینکه دیپلماسی دولت کنونی در موضوع عقب نشینی از بحث انرجی هسته ای وعقب نشینی دربرابر رژیم حاکم برحجاز در موضوع تجاو ز به دونوجوان ایرانی در فرودگاه توسط دوتن از مزدوران پلیس وحجاج ایرانی شهید در منی مردم ورهبر ایران را بران خواهد داشت که اجازه ندهند بار دیگر دیپلماتهای ایران دربرابر امریکا در بحث افغانستان وا بدهند وعقب نشینی کنند.بارها گفته ام دولت ایران با حکومت ایران از زمین تا اسمان باهم فرق دارند؛ دولت چهارسال می اید ومیرود وحکومت یعنی رهبری ونظام جمهوری اسلامی ایران. دولت کنونی ایران دارای تفکرات لیبرالیستی است که از ارمانهای ارزشمند انقلاب اسلامی ؛امام خمینی رحمت الله علیه ورهبر کنونی امام خامنه ای فاصله گرفته اند.
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   آمریکا خودش چه غلط میکند؟؟
ایران و هند همسایه استند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است