شکایت دوستم به کم بودن سهم اش در حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۵    ۱۳۹۵/۴/۸ کد خبر: 117625 منبع: پرینت

معاون اول رییس جمهور هشدار می دهد که برخی ها می کوشند تا جایگاه اجتماعی اش را در حکومت تضیعیف کنند. وی همچنین از رییس جمهور در خصوص جایگاهش در حکومت انتقاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طاهر هاشمی، استاد دانشگاه گفت: اوضاعی که در کشور وجود دارد و حر ف هایی که جنرال دوستم زده است همه ناشی از عدم قانونی بودن حکومت وحدت ملی است. هیچ گونه ارتباطی بین قانون اساسی و حکومت وحدت ملی وجود ندارد. چرا که حکومت وحدت ملی با توافق نظر دوتیم به وجود آمده است.

وی افزود: این حکومت بر اساس تقسیم پنجاه درصدی به وجود آمده است. بنابراین هر کسی که خود را شریک در این پنجاه درصد می بیند به موقعیت خود و در واقع به کم بودن موقعیت خود اعتراض می کند. این حکومت همانند یک شرکت سهامی شده است.

هاشمی گفت: صحبت های جنرال دوستم هم در واقع گلایه هایی از حکومت است به خاطر نرسیدن سهمی که توقع داشته است. دوستم درصد بالایی از قدرت را از رییس جمهور توقع داشته است چرا که بارها گفته است که من این حکومت را بر سر پا نگاه داشته ام.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال صاحب دوستم همیشه در قلب مردم است

>>>   درکشور های که پابند به شایسته سلاری هستند، توجه های خویشاوند سالاری ، قبیله گرایی ، حزب قومی سالاری و غیره بخاطر رشد اقتصاد جامعه از تقرر بی سواد و کم تحصیل در پست مهم دولتی جدآ پرهز می کنند.باتائسف در کشور ما افغانستان از عدم مدیریت شایسته سالاری در امو ر اصلاحات و حکومت داری خوب وضیعت نا بساما ن امروز کشور را ربط آن با مسائیل اقتصادی وضعیت بد معیشتی مردم وبیکاری با عث فرار قشر جوانان تحصیل کرده کشور ما شده است که تصویری آن را رسانها ی بین المللی در اختیار خوانندگان مردم افغانستان در سرتاسر جهان قرار داده هند. یکی از دلیلی اساسی شل و ناتوانی سران حکومت و حدت ملی عدم توجه در تقرر کادر های شایسته سالار در پست های مهم می باشد؛ شایسته سالاری در حقیقت یک روی کرد و یک فاکتور جهت انتصاب اشخاص متخصص و کارشناس دانشگاهی در یک حکومت داری خوب شایسته سالار است. اما در کشورما باتائسف معاون اول ریس جمهور کشور یک فرد غیر مکتب خوانده بی سواد است و به همین دلیل حرف های مفت و جنجال بر انگیز و تحریک آمیز در مطبوعات می زند وهم در تصمیم گیری ملی خیل عاجز است و دایم به دلیل نا معلوم بدون در نظر گرفتن شرایط دشوار کشور به کشور بیگانه ترکیه می رود. بنا ء از تمام هوطنان عزیز خواهش است که هم فکری بین اقوام به آماده گی دفاع از حدود حربیه افغانستان نیاز جدی حیاتی است.

>>>   پایه های خکومت بالای جنرال دوستم استوار است درغیر آن زود سقوط میکند.
جوانان

>>>   خودت مصروف جنگ ساختد بین خود خویش خوری میکنند

>>>   دار حقیقت جنرال دوستم صاحب گفت است
نمیدانیم کہ این ع + غ باربادی وطن است
امین کنداھار

>>>   باید تقسیم 25 در 25 بین ع ،غ ، دوستم ، محقق میشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است