افزایش دوبرابر جمعیت افغانستان تا سال 2050
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118455 منبع: پرینت

صندوق جمعیت سازمان ملل در یک نشست خبری گفت که نزدیک به ۶۰ درصد دختران افغانستان پیش از وقت ازدواج می‌کنند؛ از همین رو جمعیت افغانستان به سرعت رو به افزایش است و تا سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت افغانستان دو برابر خواهد شد.

بنت اندیانا بانجی، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل، گفت: ما نمی‌توانیم به دختران توجه نکنیم. ما باید به آنان کمک کنیم تا به توانایی‌های‌ شان دست یابند.

هرچند که 63 درصد مردم افغانستان زیر 25 سال عمر دارند اما به دلیل عدم سرمایه گزاری برای جوانان اقتصاد و جمعیت به صورت همسان رشد نمی کنند.

بر طبق آمارهای سازمان ملل، جمعیت افغانستان سالانه بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد؛ بگونه میانگین هر زن پنج کودک دارد. اگر این وضع ادامه یابد، تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افغانستان از شصت میلیون بیشتر خواهد شد.

ازدواج‌های پیش‌از وقتِ دختران، رقابت‌های داشتن فرزند بیشتر میان خانواده‌ها، از علت‌های عمده رشد جمعیت و چرخیدن چرخه فقر در کشور گفته می‌شوند.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانی که از طرف دولت، مکتب رفتن برای تمام پسران و دختران تا صنف دوازدهم اجباری نشود، از پروبلم ازدیاد نفوس جلوگیری شده نمیتواند.
این اطفال معصوم هستند که هم از مکتب و سواد محروم هستند و هم در سن خوردی به شوهر داده میشوند و از آنها منحیث ماشین چوچه کشی استفاده میکنند.
بهره کشی از یک دختر تحصیل کرده و با دانش و فهم، کمتر امکان پذیر است.
دلیل عمده دیگر ازدیاد نفوس در افغانستان،رقابت های نا سالم فامیل ها و اشخاص و افراد، در تعداد اطفال است و همچنان باور ها و اعتقادات ناپسند در مورد این که خدا روزی رسان است و یا این که اولاد برکت خانه است.
ناگفته نباید گذاشت که مسؤ لیت پدر و مادر صرف با غذا دادن و یا لباس دادن به اطفال خاتمه نمی یابد، بلکه اطفال تربیت سالم و تحصیل میخواهند تا در آینده در جامعه شان مصدر خدمت شوند. بنأهر چقدر تعداد اطفال کمتر باشد، به همان اندازه اعاشه و اباطه و تعلیم و تربیه آنها آسانتر است.

>>>   خرج انسان را خداوند ج تامین میکند دیگه جای تشویش به کجاست
افغانی

>>>   سازمان به اصطلاح ملل ( مهره دست اسراييل و آمريكا ) شمارا چه به جمعيت افغانستان ؟؟؟؟؟ خيلي راست ميگوييد به فكر مردم افغانستان هستيد بگوييد كه جمعيت افغانستان رو به افزايش است بايد جامعه جهاني براي افزايش اين جمعيت فكري به حال اقتصاد آن هم بكنيم نه اينكه ميگوييد اقتصاد آنها به درك اصل اينست كه جمعيت يك كشور مسلمان در حال زياد شدن است و لرزه به جان شما انداخته . ملت عزيز افغانستان جمعيت خود را زياد كنيد تا لرزه به جان اين يهود زاده هاي تروريست پرور بيافتد . هر آن دندان دهد نان دهد

>>>   از سن 12 سالگی تا هفتاد سالگی تولد میکنند وبیشترین اولاد هم از غریب ترین مردم است ، بازهم مشکلی نیست دروازه های مدارس ترورست پروری پاکستان بروی شان باز است ، این ها منابع عایداتی پاکستان هستند درمقابل چند کیلو دالی که برای شان مصرف میکند قیمت آنرا ملیون ها دالر از امریکا عربستان وگشور های غربی اخذ میکند، بهر صورت روزی شان را خارجی ها میدهند وزن شان را زمین برمیدارد فایده ما همینقدر بس که کلمه گوی زیاد میشود
ر

>>>   مردم دو کار پیش گرفته اند در افغانستان یک عروسی کردن که شخصاً خودم هفته در دو یا سه محفل دعوت میشوم دوم طفل بدنیا آوردن و به کوچه سپردن، شام و دیگر کوچه های ما مانند خانه زنبور پر از طفل نوجوان میشد، ۱۰ سال بعد بدترین حالت به وطن میآید اینقدر طفل و نوجوان کار ضرورت دارد، غذا، تحصیل، جای بودوباش و غیره مردم باید تعلیم داده شوند تا که رشد نفوس کمتر و یا قابل کنترول شود.
فراهی از کابل

>>>   اگر این طفل آوردن خانواده ها به همین منوال دوام کند یقین داشته باشید قبل از سال 2050 افغانستان ریکارد کثرت نفوس را برنده خواهد شد .یعین یک پسر عموی من که نان خوردن را نداشت ماشاالله 11 نفر فرزند دارد و الحمد لله 12 هم عنقریب تشریف می آورد هنوز هم فابریکه فعال و آماده گی انتاج 12 فرزند دیگر را تضمین کرده است.

>>>   رشد جمعیت هم خوب است و هم بد.هم فرصت است و هم تهدید.فرصت است به خاطر اینکه کشور از یک جمعیت مناسبی برخوردار است و در برابر تهدیدها میتواند پشتوانه ای باشد.و همچنین از نظر نیروهای کاری کشور در وضعیت عالی قرار می گیرد.اما میتواند یک تهدید باشد اگر برنامه ریزی صحیح و درستی برای امنیت و اشتغال و مسکن و خوراک و ... این جمعیت طرح ریزی و اجرا نشده باشد. در آن صورت این رشد جمعیت موجب بی ثباتی سیاسی و اقتصادی بیشتر ،بیکاری بیشتر ،کمبود مسکن و کمبود مواد غذایی و خوراکی می شود که در نهایت موجب بروز فقر بیشتر در جامعه می شود. سران و مقامات باید از همین الان برنامه ها و پلان های صحیحی برای این رشد جمعیت طرح ریزی و اجرا کنند.
هادی ،مهاجر افغان ساکن قم

>>>   در هـــــــــرمورد بجز فرهنـــگ وعنعنـــــات سیـــاه چیزی دیگـــری دیده نمیشود رقابت برای تولد بیشتر از همین جمله است

>>>   به افغانی جعلی !
روزی اش راخارجی ها میدهند وزنش را زمین بر میدارد نهنگ های بحر ها هم به گوشت وهمسایه هابه کارگر ارزان وبدون بیمه وبی ارزش ضرورت دارندمدارس ترورستی پاکستان به مواد خام نیاز دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است