دوم اسد پیروزی غیرممکن یا شکست مجدد؟
چنددستگی تاسف بار و تامل برانگیز این قوم (که هرگز نتواستند مانند قومی دیگر، زیربنایی و اصولی عمل کنند و تابع هیجانات و احساسات کاذب نگردند)، در جنبش روشنایی 27 ثور بیشتر و بهتر به چشم آمد و بستر مساعدی برای وعده ی پوچ قرار گیری بامیان در نوبت برقی انتقال برق در سال های آتی شد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۵/۵/۱ کد خبر: 118470 منبع: پرینت

نظر به اینکه جنبش گسترده و پیشین در ولایات مرکزی و پایتخت برای اعتراض به تغییر مسیر پروژه ی توتاپ از سالنگ به بامیان موسوم به جنبش روشنایی، نه تنها بی نتیجه بود بلکه به ضرر این قوم تمام شد و دو دستگی آشکار این قوم را به سه دستگی ننگین تبدیل کرد؛ چه سود و چه حاصل از تکرار مکررات؟

به عبارت دیگر، وقتی اختلافات عمیق و شکاف میان طرفداران محقق و دارودسته ی خلیلی در موضع گیری نسبت به لین های انتقال برق بامیان رفع و رجوع نشد و حتی دسته ی سومی از نفاق و تفرقه را به نام تکنوکرات ها از جوانان فعال در نهادهای مدنی به خیابان ها کشانید؛ راه برای نادیده گرفتن هزاره ها توسط دیگر اقوام هموارتر شد و بدین ترتیب...

بدین ترتیب بیانیه های جداگانه ولی همسوی سرور دانش و محمد محقق دو نماینده ی بزرگ این قوم در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار مبنی بر صبر پیشه کردن و فرمانبرداری از تصمیمات حکومت، مردم ملکی بامیان و دیگر ولایات مرکزی را به خانه هایشان بازگرداند و همه چیز طبق روال سابق و یا شاید ضعیف تر از قبل شد.

با اینهمه، مسوولان جنبش روشنایی دوم اسد را روز تظاهرات در کابل و سایر ولایت های افغانستان اعلام کرده و در خبرنامه ای، آن را روز عدالتخواهی خوانده است. همزمان، شماری از افغانستانی های مقیم کشور ناروی هم برای تظاهرات در روز برگزاری نشست بروکسل اعلام آمادگی کرده اند. حتی موضوع به اینجا نیز ختم نشده است بلکه مسؤولان این جنبش از تظاهرکنندگان خواسته اند تا با خود نان و آب بیاورند چرا که مدعی شده اند تا زمانی که حق خود را نگیرند دست خالی برنمی گردند!

مگر نه اینکه این قوم با تمام وسعت و جمعیت و قدمت تاریخی خود، بی سرپرست و بی سکاندار قاطع و لایق به حال خود رها شده اند؟ پس با این حال، نباید انتظار داشت اعتراض و راهپیمایی ای که پیش از تصویب نهایی قانون انتقال برق توسط ارگ نتیجه ای در بر نداشت اینک مدتها پس از توشیح راه به جایی ببرد.

چنددستگی تاسف بار و تامل برانگیز این قوم (که هرگز نتواستند مانند قومی دیگر، زیربنایی و اصولی عمل کنند و تابع هیجانات و احساسات کاذب نگردند)، در جنبش روشنایی 27 ثور بیشتر و بهتر به چشم آمد و بستر مساعدی برای وعده ی پوچ قرار گیری بامیان در نوبت برقی انتقال برق در سال های آتی شد.

حال باید منتظر ماند و دید نوشداروی ناوقت و پس از مرگ سهراب عدالت در حکومت، به چه کار می آید و آیا می تواند یک پیروزی غیرممکن با عدم حمایت رهبران شناخته شده و معامله گر خود را رقم بزند یا به شکست مجدد و تبعات بعدی آن اعم از له شدن زیر دست و پای تبعیض نژادی می انجامد؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید با همه نیرو و با تمام قوت درسراسر کشور در مارش ملیونی مردمی برای عدالت گستری و بخصوص در شهر کابل همگام و صدا حرکت نمایم !
راه مان یکی و ما از هم جدا افتاده ا یم !
حرکت عدالت گسترانه ای به خاک سپاری امیرحبیب الله عیار کلکانی
جنبش روشنایی و شورای عالی مردمی
این حرکت ها جدا ازهم آغاز شده ولی خواست همه مشترک ، همه عدالت گستری و عدالت پسندی ، تساوی حقوق و وجایب شهروندان و حق مساوی درتوزیع ثروت و قدرت است .
حالا ما چرا جدا ازهم باید راه برویم ؟
ما همه به تغیر در ساختار قدرت و توزیع ثروت باورمندیم ، اینجا حق شهروندی ، یعنی حق مساوی ، هویت یعنی هویت ملی نه هویت قومی ، اینجا توزیع قدرت نه تمرکز قدرت ، اینجا عدالت نه استبداد ، اینجا مصالح ومنافع ملی تعریف شده ، افتخارات ملی تعریف شده نه منافع قومی، برای برابری برادری و همزیستی مسالمت آمیز مطرح است.
راه مان یکیست!
این حرکت ها حمایت نیروی هایی ملیونی مردمی را به دنبال دارند ، این نیروی لایزال مردمی انرژی وتوان ، نیروی فکری را باید همگام و هم صدا سازیم.
خواست هایی مان مشترک و آرمانها مشترک است و این نیروی هایی ملیونی را برای تغیری که مردم چشم براه آن بود و در نیمه را دزدیده شد بکار ببرید ، امید هایی مردم دوباره گل کرده و چشم براه یک تغیر ساختاری و ماهوی در قدرت اند ، حاکمان کنونی باید به خواست برحق مردم تمکین کنند ، راه دیگری وجود ندارد.
بیائید همه باهم یکجا دریک محور و بایک شعار استبداد شکنی ، عدالت گستری و بر ضد تبعیض وتعصب دریک صف واحد نیروی هایی ملیونی را چون موج خروشان دریک سمت و در یک سو به حرکت آورده ، کرسی ها و کاخ استبداد را به لرزه در آوریم .
راه مان یکیست این راه را باید همگام وهمصدا پیمود و به پیروزی رسید.
محمداسلم سلیم

>>>   یک چـــــــــــوکی برای خلیــــلی صاحب بدهیدتا خــــدمت کند هنـــوز جوان هستند مشکل حـل میشود!

>>>   اتفاقا تعدد نیروهای فعال سیاسی باعث بهتر نمودن اوضاع شده ونشانه رشد ان قوم یا جامعه میباشد واز انحصار قدرت جلوگیری مینماید وباعث میشود افراد وگروهای سیاسی به چالش کشیده شده وبرای حفظ موقعيت خود تلاش نموده ودست به رقابت بزنند. واز دیکتاتوری وانحصار طلبی جلوگیری میشود که این نکته متاسفانه در جامعه افغانستان کمتر دیده میشود.

>>>   برای یک جانی که حکومت تحصیل کننده استقلال افغانستان وبهترین حکومت را سرنگون کرده مارش کنیم ؟؟؟؟؟کلکانی بالای ورق قرآن مجید امضا کرده بود که دیگر برضد حکومت کاری نمیکند اما بدستور انگلیس ها فردایش بالای السوالی حمله کرد برای حبیب استالفی هم مارش کنید
ر

>>>   مسولیت این همه تفرقه اندازی ها و بدبینی ها بدوش کریم خلیلی وصادق مدبر این دو قدرت خواه ... است این دوتن که در زمان قدرت شان در حکومت کرزی مسله انتقال برق ۵۰۰ کلیولت از مسید سالنگ وخنجان بکابل در جلسه کابینه وزارای انوقت بحضور داشت کریم خلیلی معاون دوم ریس جمهور کرزی وصادق مدبر ریس اداره امور همانوقت بتصویب رسیده بود صدا واعتراض شانرا بلند نکردند ومانع چنین فیصله دلخواه شان نشدند از ترس اینکه مباد قدرت چوکی رااز دست بدهند واکنون که دولت وحدت ملی دریک عمل انجام شده قرار گرفته اند وکار این پروژه در حدود بیشتر از هشتاد فیصد تکمیل گردیده کریم خلیی وصادق مدبر مردم ملیت هزاره را تحریک کردند وبه سرک ها کشاندند که برق ۵۰۰ کلیولت خریداری شده از مسیر بامیان بکابل تغیر داده شود که اینکار ناممکن وضرر بیشتر اقتصادی را بدولت وارد میکند وهم چنان به دازا کشیدن رسیدن برق را در قبال خود دارد این کار کریم خلیلی وصادق مدبر نه از برای عدالتخواهی قوم هزاره ونه بخاطر برق بولایت بامیان بلکه بخاطر قدرت نمایی خودشان و بدست اوردن اهداف شخصی خودشان برنامه ریزی گردیده است مردم با دانش هزاره هوشیار وبیدار باشید به سخنان فریبکاران این دوتن قدرت خواه زر اندوز باور نداشته باشید و خود را در جهت مخالف دولت اقوام دیگر ساکن در کشور قرار ندهید و فیب فریبکاران را باور نداشته باشید وتقابل با دیگران خود را قرارندهید تجربه خوب زمان قدرت حاکمه ان دو در زمان ۱۴ ساله حکومت کرزی است که به شما هیچکاری مثمری را انجام ندادند جز فریب تان دادند واز نام تان بدست گرفتن قدرت استفاده کردند هرزمانیکه اینها خواستی داشته باشند با توصل از شما ونام تان انرا مطرحه وبدست میاورند .

>>>   حضور میلیونی مردم، به خودی خود یک پیروزی بزرگ است و نشان از حرکت مدنی مردم ما دارد. این حرکت به پیروزی رسیده است نتیجه هر چه باشد.

>>>   مرحوم داکتر نجیب برای گلبدین میگفت ، خواب است و خیال است محال است وجونون. ایکاش اختیار شما ویااختیار وطن در دست تان میبود حالا هرچی( او) میکند کار خودرامیکند نه تو هستی نه غنی است نه عبدالله نه پارلمان نه عقل است نه منطق است ونه دلیل (او ) فقط کار خودرا میکند همه اینوطن فقط خیرات خور وار است وبس مردمیکه دست وپای شان بسته است همراهی ریسمان گرسنکی که محکم ترین ریسمان درروی جهان است .
مسافرجبری

>>>   هرکسی که در افغانستان به دنبال برابری هست و از تبعیض اسیب دیده و حتی اگر آسیب هم ندیده به دنبال یک کشوری توسعه یافته و دارای امنیت هست باید در این جنبش شرکت کند زیرا تا زمانی که تبعیض قومیتی در افغانستان باشد این کشور همیشه صحنه کشمکش و درگیری خواهد. از تمامی برادران و از تمامی اقوام میخواهیم که در جنبش فردا شرکت کند از هر قومی، برادر ازبک، تاجیک، قرقیز، نورستان و... اگر نتوانیم جلوی این تبعیض را بگیریم این تکرار می شود از قبل هم این تبعیض ها صورت گرفته و رهبران اقوام فقط برای منفعت شخصی خودشان جلوی این تبعیضات ایستاد نشده است. پس بیاید تک تک ما با عقل خودمان تصمیم بگیریم و در جنبش حق خواهی شنبه 2 اسد شرکت نماییم

>>>   اگر چه که محتوای این مقاله دوپهلو ونیش دار است. نگارنده بگونه ای ظریف دولت را ذی حق میداند تا جنبش. اما واقعیت این است که روند اعتراض جنبش روشنای ازجامعه سنتی عبور کرده بلکه درردیف جامعه مدرن وصنعتی قرارگرفته که باکشور افغانستان شاید قابل تطبیق نباشد برای اینکه اگر جامعه دیگررا بررسی کنیم کاملا ترس، وحشت، انتحار، تخریب، و.....به قوت وجود دارد. جنبش روشنای مسالمت آمیز عاری ازخشونت است فقط درمقابل بی عدالتی دولت اعتراض می کند که تصمیم تبعیض وحق کوشی دولت برهیچ شخصیت منصف پوشیده نیست .
حق گو

>>>   جنبش روشنای انشا الله که موفق خواهد بود. درمقابل هرستم مبارزه است که برای این مبارزه دوجهت متصور است یاپیروز می شود یا شکست می خورد اگر این مبارزه منجر به شکست شود بازهم ازعدم مبارزه درمقابل تبعیض وستم بهتر است اگر درمقابل ظالمان اعتراض نشود به استبداد خود ادامه میدهد چون حکومت ظالم قدرت پرست مظلوم کوش است .
پناهی

>>>   استاد محقق مخالف تظاهرات است، استاد خليلى ( متقلب) در اخرين لحظات پايش از اين جنبش بيرون كشيده است، استاد دانش نيز مخالف تظاهرات و لغو ان را اعلان نموده كه عملاً در جهت تخريب ان كار ميكند، اما جنبش روشنايى و رهبران جنبش عملاً همه را رد نموده و خواهان برگذارى تظاهرات فردا اند. چنانچه اين تظاهرات برگزار شود اين به اين معنى خواهد بود كه رهبران سنتى كنترول را از دست داده و روى مردم نفوذ ندارند و رهبران جوان چون احمد بهزاد، جوادى ... نفوذ بيشتر در مردم دارند. اين را بايد به فآل نيك گرفت و بى صبرانه منتظر چنين روزى هستم كه تاجيكان نيز از معامله گران عبور كنند. الهى چنين روزى ارزوست

>>>   من واقعا نگران این موضع هستم که به بهانه عدالت خواهی میخواهند هر دفعه شورش کنند . ببینید این شورش ها فقط به ضرر این هم وطنان است که به بهانه عدالت خواهی اعتراض می کنند اگر این پروژه انرژی برق دست من بود اولین کاری میکردم که برادرانم و هم وطنان هزاره از این انرژی برق استفاده کنند واقعا بابت این موضع بسیار من ناراحت هستم که می بینم که در قرن 21 هنوز کشورم با کمبود جدی برق روبرو است . امیدوار هستم هم وطنان هزاره ام با گفتگو این مشکل را حل کند . افغانستان زیبای من خانه من و مردمان خوبش خواهر و برادران من.
حبیب الله یوسفزی

>>>   مردم ما از هر حرکتی که باعث احقاق حق تمام مردم مناطقی مرکزی شود حمایت میکنند و در برابر هر جریان وشخصی که باعث ضایع شدن حق مردم مناطق مرکزی شود می ایستد،حالا هر شخصی چوکی دوست،عیاش وخوشگذاران ،احزاب غیر مردمی که یک شخص هم رهبرش وهم عضوش هست باشد،احزاب که منافع مردمشان را در نظر نمیگیرند ویکی دو دلاری که برایش رسید هم برایش خداست وهم مردمش،در حالیکه رگ وریشه اخزاب مردم هستند!احزاب مظهر تحقق احقاق حق مردم هستند،اگر حق مردم توسط احزاب نادیده گرفته شوند پس دیگه حزب وحزب بازی معنی ندارند ومعنایش جز مفت خوری بدرد جرز هم نمیخورند،همه باهم به سوی گرفتن حق مسلم خودما وزیر پا کردن تمام حق خوران وحق کشان از جمله ع،غ،م،د وتمام باچه خوارانشان،
نادرشاه

>>>   مردم باید مقاومت مدنی خودشان را در برابر ظلم فاحش حکومت ذلت ملی ع و غ حفظ کنند که انشا الله نتیجه میدهد.

>>>   اینها که سرلشکرومدافع یک قوم هستند باید بروند نزد قوم خود وهرگز به درد دیگرمردم نمیخورند اینست لشکرکشی قرن 21 وبهره برداری سیاسی

>>>   ای قوم ... کسانی که این تظاهرات را براه می اندازند به خاطر منافع شخصی وخوش خدمتی برای بادران خارجی شان میباشد اینها می خواهند که از دولت باج بگیرند باز به شما چی خواهند داد انها عیش ونوش می کنند وشما جاهلان را از غرب کابل پای پیاده به طرف شهر سوق میدهند در حالیکه خود انها بر موتر های ایرکندیشن دار سوار هستند واگر خدای نخواسته کدام حادثه هم رخ بدهد همه انها فرار می کنند وشما را در میدان رها می کنند ایا انها در وقتی که در دولت مقام های بلند داشتند ندیدید که باز هم به نیرنگ های انها فریب می خورید بروید دنبال کار وغریبی خود که گرسنه نمانید

>>>   عدالت یکتعداد راچند سال قبل به چشم های خود دروطن مادیدیم توبه ازآن عدالت که شایسته انسان نیست حتی هیج حیوان دیگرچنان کاروائیها را نکرده ماونسل های آینده ما آنرافراموش نمیکنیم

>>>   منبع : محفوظ
كريم خليلي و صادق مدبر از اثر فشار هاي ارگ جنبش روشنايي را رها كردند !
يك منبع در شوراي امنيت ميگويد ، بعد از ديدار ريس امنيت ملي با نماينده هاي جنبش روشنايي عصر پنجشنبه ، ارگ رياست جمهورى طَي تماس تليفوني از كريم خليلي و صادق مدبر خواسته است كه در صورت تظاهرات ٢ اسد ، لغو نگردد ، دوسيه هاي اختلاس 2200 میلیون افغانی صادق مدبر، و اختلاس شهرك حاجي نبي توسط كريم خليلي ، دوباره بررسي خواهد شد .

>>>   اين وضعيت خفت‌‌بارى را كه فعلا ما داريم، يك بخش قابل توجه آن نتيجه سياست غلط و غيرمردمى استاد خليلى است. چه در دوران كرزى و چه نقش مهم او در به قدرت رسانيدن اشرف غنى. خليلى در قضيه توتاپ يك متهم است تا اينكه مدعى حق باشد. چون بخش زياد همين قضيه توتاپ هم در دوران كرزى صورت گرفته است و استاد خليلى به عنوان رئيس كميسيون اقتصادى حتما بايد در جريان بوده باشد. با اين وجود دليل نمى‌‌شود كه مردم كوركورانه بازيچه هوا و هوس چند كودك سياسى شوند. جوانان ما نبايد از لج كم‌‌كارى‌‌ها و بى‌‌كفايتى استاد خليلى و يا استاد محقق و يا آقاى دانش، تن به نابخردى و ماجراجويى كسانى بدهند كه درك غلط از خود، از جامعه و از سياست و قدرت دارند.

>>>   یک نکته از هزاران نکته راجع به هزاره گان ، یک قوم عجب وغریب در کشور است ازلحاظ روان شناسی، قوم احساسی در عین حال فاقد تدبیر وآینده نگری، قوم دهن بین ودرعین زمان فاقد تعقل،قوم با رفتارهای واکنشی ودرحال فاقدبرنامه های راهبردی وتشکیلاتی،این قوم با این نگرش درهمه عرصه ها از استحصال حق خود محرومند چرا که فاقد انسجام درونی و آیندنگری اند وچون رفتارهای آنان همواره واکنشی وبدون برنامه ها استراتژی است،باخشم دولت ها نیز روبرو بوده اند،سرکوب شده اند وتحقیر شده است، مجموعه با این گرایش فکری چنان شکننده اند حتی کافی است یک فرد یک تشکیلات از این جمعیت هارا در هم بکوبند چرا که اینها فاقد اهداف کلان واز قبل تعیین شده اند این جور جمعیت ها همواره بدنبال اهداف آنی است از همین روی نیز هرکسی می تواند برای آنها هدفهای آنی ترسیم کرده وآنها بدنبال آن راه بیفتد از همین جهت است که این قوم همیشه خود هم بدنبال هدفهای زود باز ده رفته اند مثل گارگری و مزدوری برای دیگران چرا که پولی برای شان پرداخت می شود وآنها فوراً به نتیجه کارشان دست می یابند ،لهذا جنبش روشنای که هیچ حتی جنبش آتشین هم اگر راه بیندازند باز با گذشت اندک زمانی خاکستر می شود ،فرو میریزند،از هم می پاشن.چراکه نگرشهای شان چیزی دیگر است ونه آینده روشن،پر افتخار وسربلند. کابلی .

>>>   در کشور های دیگر، هر منطقه برای احیای حقوق خویش دست به تظاهرات میزنند، اما در افغانستان مظاهرات در نزد ملیت هزاره ،ملیتی شده است.
در عوض آن که بخاطر انتقال لین برق از بامیان،مردم بامیان مظاهره کنند، هزاره های کابل مظاهره میکنند.
آیا شما بامیانی هستید و یا کابلی؟
اگر لین برق از مسیر سالنگ به کابل بیاید، نرخ برق در کابل نیز کم خواهد شد و در نتیجه شما هزاره های باشنده کابل از آن مستفید خواهید شد.
اگر یک هزاره در غزنی کشته میشود، هزاره ها درکابل مظاهره میکنند، اگر یک هزاره در بامیان اسیر میشود، هزاره ها در کابل مظاهره میکنند.
از همه بدتر برای خلیلی و محقق شرم است که در همین دولت بودند وهستند و مسایل ملیتی را دامن میزنند.
آیا کدام روز در کابل دیده اید که تاجک ها و یا پشتون ها مظاهره کرده باشند که در فلان ولایت تاجک نشین و یا پشتون نشین، تاجک ها و یا پشتون ها کشته شدند و یا اسیر شدند و یا فلان پروژه اقتصادی شان تطبیق نشده است؟
جای بدبختی درین است که دولت نیز به این درخواست ملیت طلبانه که در اثر تظاهرات صورت میگیرد، پاسخ مثبت داده و عاجل الترناتیف لین برق ترکمنستان را برایشان در نظر میگیرند.
بنآ هر هزاره یی که برای منافع ولایات دیگر در کابل تظاهرات میکند، او نماینده مردم کابل نیست و نمیتواند در ولسی جرگه و یا مشرانو جرگه، نمایندگی مردم کابل را کند، بلکه آنها نمایندگان ولایات دیگر هستند.
بگذارید دموکراسی در افغانستان نهادینه شود و هر ولایت و منطقه افغانستان خود شان احساس مسؤلیت کنند و خودشان از حقوق خویش دفاع کنند.
مردم کابل ولو که از هر قومی باشند، وظیفه دفاع از حقوق شهروندی خویش هستند و برای بهبود شرایط زندگی مردم کابل تظاهرات کنند،نه بخاطر ولایات دیگر. در غیر آنصورت مسؤلیت ولایات دیگر را شما به دوش خویش میگیرید و مردمان ولایات را تنبل آموحت میکنید.

>>>   خليلي صاحب امتيازات خود را از حكومت گرفت!
حالا ديگر حتا از شبكه نگاه هم هيچ خبري راجع به تظاهرات نميبينم !
تا به كي فريب رهبران را ديد و باز هم دنبال شان رفت!
و اين ها چه زود خط سرخ را به زرد مبدل كردند.

>>>   قوم هزاره دیگر رهبرش را از نو برگزید!
برادر و خواهر هزاره راه شان را از رهبران معامله گر شان جدا کردند،به امید روزی که تاجیک ها نیز به این سطح از درک و فهم و آگاهی برسند،زنجیر های اسارت را از پا باز نمایند و نگذارند بیش از این چارتا رهبر نمای معامله گر با سرنوشت شان بازی کنند.
احمد بهزاد رهبر دانشمند و بی چون و چرای قوم با شرف هزاره.

>>>   احمد بهزاد، نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان و یکتن از اعضای رهبری جنبش روشنایی:
شاید پیروز نشویم، اما این را ثابت می کنم که اهل معامله و خیانت نیستم.

>>>   بهزاد بعد از رفتن کریم خلیلی اشک ریخت ! و گفت که
شاید پیروز نشویم اما این را ثابت می کنم که اهل معامله و خیانت نیستم .

>>>   اگرمقاومت نکنند گوشنه میمانند وتازمانیکه ازحقوق خودفاع کنند سیر هستند جانم ازعقل تان خوب استفاده کنید

>>>   قوم وحشی پشتون باید بفهمد که دوران استبداد تمام شده ودیگر اقوام برای ابادی وطن خویش نیاز به انرژی برق دارند نه مثل پشتونهای وطن فروش برای انفجار وانتحار خرابی به بار بیاورند.

>>>   بزرگ فلسفه قتل شاه دین اینست.
که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.
نه ظلم کن به کسی نه به زیرظلم برو.
که این مرام حسین است منطق دین است.
کامیابی ملت دروحدت اوست. دخلکوزور دخدای(ج)زور

>>>   دستان حکومت و رهبران خودفروخته ب یک اندازه با دستان داعش در خون عزیزانمان شریک است

>>>   امروز ماتم ملي است و صدها هموطنم به خاك و خون غلتيده و هنوز خون شهدا در جاده هاي كابل نه خشكيده، اما طرفداران حزب جنبش در بلخ، متملقانه در حمايت از اردوغان، رييس جمهور تركيه، به خيابان ها ريخته اند. درين سرزمين وجدان بسياري ها مرده است و در بد ترين روز، خم به ابرو نمي آورند و درد هموطنان خويش را حس نمي كنند. واي از انسان نماهاي كه چيزي به نام شرف و وجدان در وجودشان مرده باشد.
اين همه انرژي كه در وصت بيگانه گان به مصرف مي رسد، اگر در حمايت از هموطنان مان به مصرف مي رسيد، امروز دشمن نمي توانست از بي گناهان مان جوي خون جاري كند.

>>>   بهزاد احساساتى مسؤول اين فاجعه هست

>>>   درود براحمد بهزاد رهبرملت افعانستان خداوند ایشان را حفط کند ما تااخر استاده ایم بسوی عدالت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است