حاکمان مستبد از روسیاهی شان ...
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۵/۵/۳ کد خبر: 118547 منبع: پرینت

حاکمان مستبد از روسیاهی شان در تاریخ افغانستان نام‌نویسی کردند!
بالاخره حاکمان مستبد که بر اریکه‌ی قدرت تکیه زده‌اند کارِ خود را با ترقانیدن شکم و تیت و باد کردن «شکمبه‌روده» شان در میان مظاهره‌کننده‌ها انجام دادند؛ این یعنی نام‌نویسی از روزگار روسیاهی آنان در تاریخ!

جنبشِ روشنایی از همان آغاز به منظور تأمین عدالت اجتماعی و احقاق حقوق شهروندان به حاشیه‌رانده شده‌ی افغانستان شکل گرفته و شعار سر دادند، و دو بار یکی به‌تاریخ 27 ثور و دیگری هم امروز دوم ماه اسد 1395 خورشیدی، تظاهراتی را به همین منظور راه‌اندازی کردند که در تاریخ این خرابستان از «خوبی‌ها» نمونه است. با آنکه حاکمان مستبد خیلی تمایل داشتند که پاسخ مظاهره‌کننده‌ها را با تیر و گلوله‌ی تفنگ بدهند؛ با آنکه خیلی از خودفروخته‌ها بلندگوی همین اوباشان و روسیاهان تاریخ بودند و مانند بلندگوهای مسجد شب و روز داد می زدند و با تمام توان از حکومت فاسد حمایت می‌کردند؛ اما این عدالت‌خواهان با استقبال از نیروهای امنیتی و جلوگیری از آشوب، به آنان گل تقدیم کردند، شهر را پاک‌کاری کردند و در گرمای روز با گیلاس پر از آب گلوی خشکیده‌ی همین نیروهای امنیتی را تر کردند. این یعنی به مدنیت‌رسیدن واقعی و پی بردن به انسانیت و مصداق بر مدیریت سالم جامعه جهت تامین عدالت توسط همین نیروهای خروشان و انسان‌های واقعی و حقیقی!

اما متاسفانه دُکتر نام‌ها، حاجی‌نام‌ها، مجاهدنام‌ها و مدیر‌نام‌های ارگ چی کار کردند؟؟؟ تماس گرفتند با مزدوران شان و انتحاری‌ها را در میان نیروی خروشان جامعه که داد از عدالت میزدند انفجار دادند و در برابر گل‌دهی و تر نمودن گلوی خشکیده‌ی نیروهای امنیتی به واسطه‌ی عدالت‌خواهان را با جریان‌دادن جوی از خون همین نو اندیشان و روشن‌اندیشان پاسخ دادند.

یادداشت: از آن‌عده دوستانیکه در داخل افغانستان حضور دارند صمیمانه تقاضا دارم که جنازه‌های مثله‌شده‌ی که امروز شهید شده‌اند را به ارگ انتقال دهید و با شدت تمام این رویداد را تعقیب و بررسی کرده و تا رسیدن به آخرین خواست‌های تان با حکومت که از عبدالرحمان و نادرشاه به میراث مانده؛ مانند شخصیت بزرگ مثل فیض‌محمد کاتب، بابه مزاری، آقای شفیع و... مبارزه کنید و ریشه ظلم و استبداد را از ریشه بخشکانید تا رها شوید.
هم‌صدا شویم تا رها شویم!

آرش آرین


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است