دستان رهبران هزاره آلوده به خون مردم ملکی
نه ارگ نشینان، نه طالبان و نه رهبران هزاره اعم از نمایندگان مجلس و اپوزیسیون هیچ کدام مسوولیت این کشتار انسانی را برعهده نگرفتند و صرفا همه چیز به اعلام عزای عمومی در 3 اسد و ابراز تاسف و محکومیت فاجعه محدود می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۵/۵/۳ کد خبر: 118551 منبع: پرینت

با اینکه چند روز متوالی طرح و برنامه ی حضور گسترده ی مردم ملکی با همراهی تنی چند از سران و چهره های شاخص هزاره در خیابان های اصلی منتهی به ارگ ریاست جمهوری در کابل ریخته شده و اعلان عمومی شده بود ساعاتی قبل از زمان موعود، صادق مدبر و کریم خلیلی از مواضع خود برگشتند و خواستار تعویق تظاهرات از راه میانبر مذاکره شدند.

دیگر رهبران هزاره نیز که در ارگ ریاست جمهوری مشغول معامله گری و فروش آرمان های ملی و عزت افغانستانی با دالرهای امریکایی و چوکی های پیشکش شده بودند؛ مردم ملکی را به خانه نشینی و سکوت و انفعال دعوت کردند و مذاکرات پیشین را مشروع و پرونده را مختومه خواندند تا جایگاه مردمی سرور دانش و محمد محقق بیش از پیش تنزل یابد.

اگر این جنبش خودجوش مردمی، می توانست با تدبیر و تبیین تمام جوانب امنیتی و سیاسی یک راهپیمایی مسالمت آمیز بماند و خون از دماغ کسی ریخته نشود عکس های نمایندگان مجلس و نهادهای مدنی و چهره های شاخص هزاره اینک به حمایت و همراهی از تظاهرات 2 اسد روی صفحات اجتماعی و رسانه ها می بود اما...

اما از آنجا که کمترین تضمین امنیتی و چشم انداز سیاسی برای این جنبش وجود نداشت شاهد و ناظر بودیم که هیچ یک از ملا امامان سرشناس، معامله گران فرصت طلب، رهبران و سران و افراد برجسته از اقشار مختلف در میان مردم حضور نداشتند و در نتیجه 300 کشته و زخمی از مردم ملکی روی دست دهمزنگ باقی ماند و جوی خون براه انداخت.

در حال حاضر نه ارگ نشینان، نه طالبان و نه رهبران هزاره اعم از نمایندگان مجلس و اپوزیسیون هیچ کدام مسوولیت این کشتار انسانی را برعهده نگرفته اند و صرفا همه چیز به اعلام عزای عمومی در 3 اسد و ابراز تاسف و محکومیت فاجعه ی پیش آمده محدود می شود.

این واقعه ی دردناک ضدانسانی و ضد اسلامی که در میان غیرنظامیان و مردم بیگناه ناآگاه فارغ از معاملات پشت پرده ی حکومتی رخ داد و بیش از 300 کشته و زخمی روی دست هزاره های عدالت طلب باقی گذاشت، درس های بزرگی به این قوم داد از جمله اینکه هرگز نمی توان به رهبران هزاره اعتماد کرد و با طناب پوسیده ی عدالت و مساوات به قعر چاه غلتید.

دیگر اینکه همه رسانه ها و محافل سیاسی گرماگرم این بحث داغ است که چرا چنین شد و مقصران کیستند و کجایند و خونبهای مردم به جیب چه کسانی سرازیر می شود درحالی که باید ریشه ای این معضلات را حل و فصل کرد وگرنه محکوم کردن این فاجعه از اشرف غنی هم برمی آید.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مــــقـــــصــــــــــــــر حکومت است چیزیکه برای خلیلی ومدبر داده باید برای بهــــــــزاد ودیگران هم میداد

>>>   باشنده گان بدبخت اوغونستان تا بکی در خیال های واهی بسر میپرورانند. این کشوری نیست و دولت ویا حکومتی ندارد. همچون کمپنی هند شرقی در دوران استعمار که در اینجا افغانستانی را بنا نهاد و مرز هایش را با خواست و منفعت خود کشید وو اکنون هم این سرزمین بدست کمپنی امریکائی /انگلیسی افتاده و پاکستان و غیره مهره های اند مانند سرای دار. جنبش طلالبانی ابزار وحشت انگیز پشتون سالاری است. داعش را که همه میشناسیم. برنامه از این قرار است که این میدان با دوام مردم کشی آتش جنگ را شعله ور نگهدارد و در این خفا مردمان گدای کوه سلیمان به اینجا زیاد شوند و نواحی کابل تا شمال را تسخیر کنند. پاکستان از معدن حاجیگک و آبهای دریای کنهر چشم بر نمی دارد. روزش که رسید این سرزمین تجزیه می شود و این مناطق دلخواه بدست پشتون ها می افتد. بد تر از همه خودفروشی هزاره.ازبک و تاجیک است که این روند را پای برجای نگهمیدارند.
م.ه.

>>>   ضرب المثل مشهور است که شنیدن گپ مایه کمال و علم است. اگر مردم نجیب به گفته های رهبران خویش گوش فرا میدادند و تظاهرات به روز های بعد واگذار میشدند یقینآ خون از بنی هیچ یک از هموطنان ما بیرون نمیشد. اوشان گوش به اواز تعدادی همچو بهزاد و خانم ناهید و دیگران که بقای خویش را حوش جنبش و صداقت مردم استفاده نموده مردم کشور را به سوگواری نشاندند.همچنان دختر خانمیکه خود را بامیانی معرفی میدارد، باورمندم که تعداد والسوالی های ولایت تاریخی بامیان را نمیداند بنآ همه توطعه دشمن است که با استفاده از احساس و نیت پاک این سرزمین اهداف شوم خویش را تطبیق میدارند بنآ مسوول درجه اول اقای احمد بهزاد نماینده مردم هرات خانم ناهید فرید نماینده مردم هرات هستند که در عوض خواهان توزیع عادلانه ثروت برای مردم نجیب هرات از مردم قهرمان بامیان حمایت میکنند برای خود چه کردی که برای من کنی بنآ فریب دیگران را نخوریم اتحاد خویش را حفظ نماییم تا بیشتر از این سراسمیه نشویم.
هدایت از کابل

>>>   ما فارسی زبانان کشور همه در غم شیعیان هزاره شریک هستیم و از دولت تقاضا داریم حقوق از دست رفته این قوم برادر ما را بدهد و بیش از این آنها را تحت سیطره ظلم و ستم قرار ندهد.
با سلام - امیر تاجیک

>>>   ای قوم تاجیک به پاخیزید و از حق برادران مظلوم خود دفاع کنید اگر سکوت کردید فردا یک روزی هم نوبت ظلم به شما میشود نگزارید ما را حذف کنند

>>>   ای کاش این موضوع را قبلا می دانستی حالی هم سر وقت است برادر :
نه رهبران پشتون نه از هزاره نه از تاجیک نه از اوزبیک و ترکمن هیچ یک از رهبران در افغانستان از منافع مه و تو از منافع ملت و مردم خود دفاع نکرده و نمی کند زیرا مهمتر از همه برای انها فروش خون ملت و مردم خود در برابر معامله مینمایند.
جای تاسف است که مردم افغانستان از همه اقوام و اقشار مختلف که استند باید از این رهبران پشتیبانی نکنند زیرا اینها معامله گر استند و من وتو را میفروشند اینها خایین استند به جنبش روشنای می گویم این یک پروژه است که از طرف دشمنان مردم افغانستان به پیش برده میشود در ابتدا از این پروژه خلیلی محقق اکبری سعادتی پدرام مدبر و چی کسانی دیگر حمایت میکرد ولی چی شد دیدید که شما ها را معامله نمودند و جواب این جوانان شهید را که خونش شان ریخته شد کی میدهد کدام رهبر هزاره
شغنانی
کابل

>>>   گرچه این مقاله را مطالعه نکردم اما با موضع مقاله کاملا موافق هستم . من بر این باورم که این نسل کشی هولناک از سوی رژیم کابل است . و هم چنین یقین دارم قبلا رهبران هزاره از این هشدار ها با خبر بودن و بازم مردم مظلوم را به میدان فرا خواندن . هم وطن اینها انسان نیستن و انسانیت در وجود اینها به خاموشی ابدی رفته است . متاسف ام .
حبیب الله یوسفزی

>>>   جنبش مدنی مردم را حکومت وحشت ملی سرکوب کرد آنهم به شکلی داعشی وطالبی کشورهای دیگر با آب پاشیدن
وگاز اشک آور مانع تظاهرات میشود در افغانستان با انتحاری وبخاک و خون کشیدن مردم از تظاهرت جلوگیری
جلوگیری میکند برای اینکه مردم از حکومت جواب نخواهد
وحکومت وحشت ملی برای مردمی که حق میخواستند جوابی بهتر از انتحاری نداشتن دیگر راه و چاره ای نداشتند
که بجز همین روسیاهی اما باید بدانند که هیچ پیروزی بدون شهادت لذت ندارد و مردمی که بجز حق خود دیگر
چیزی نمیخواهند بلاخره پیروزخواهد شد اشرف غنی بااین
کارخود را نزد پشتونها سربلندساخت که دیگر هزاره هانتوانند سربلندکنند اما باید بدانندکه سرنوشت هزاره ها
باخون گره خورده وبلاخر خون بر شمشیر پیروزاست این
وعده خداونداست ...
شجاعی

>>>   مردم غیور وباشهامت باید بدانید که گپ به جای رسیده که
دولت هیچ جوابی برای مردم نداشت واین عمل وحشیانه را
انتخاب کرد و باید مردم عقب نشینی نکنند این مسله به جای
بسیار حساس وباریکی رسیده واگر از لحاظ سیاسی
فکر کنی مردم برنده شده اند وچیزی به پیروزی نمانده فقط
نباید عقب نشینی شود اینبار باید. کفن پوش و آماده به راه
خود برگردیم و از همه مناطق هزاره نشین باید باکفن به تن
این راه خود برگردیم تا دولت وحکومت مجبور شود جواب
قانع کننده به خواست بر حق مردم بدهند واگر این قصه اینجا تمام
شود هم خون شهدا پایمال شده وهم مردم از طرف فاشیستها نژاد پرست سرکوب شده است ...
سید علی

>>>   مسوولیت این فاجعه بزرگ در تاریخ افغانستان بدوش جنبش روشنایی این تکه داران - موقف و چو کی طلبها -وکلای اینده بامیان غزنی و روز گان میباشد این خایینین بخاطر منفعت شخصی خود شان دیروز صد ها جوان نا اگاه ما را به خون خاک کشیدن تمام مردم بی طرف افغانستان را به ماتم نشاندن . در یک کشور که فعلا در حالت دفاعی قرار دارد دشمن فرصت طلب از هر گونه فرصت استفاده میکنند . مه هم یک مادر هستم درین چند خبر شدم که تظارت بزرگ راه اندازی به تشویش بودم دعا میکردم خداوند خیر کنه کدام گپ نشه خواب از چشمانم پریده بود . چیزی که جدس میردم امتو شد . بس دیگه اوظالمها دیگه هیچ مادر توانای ایتو درد غم ندارد .
باا حترام
یکی از مادران بغلان

>>>   محقق وخلیلی وسروردانش اگر قصد فریب ومعامله راندارید واگر
حدفتان زر و دالر نیست شهامت کنید غیرت
کنید کفن بپوشید و برای حق خواهی به میدان بیاید تا نامتان
جاودانه شود مانند شهید عبدالخاق وشهیدعبدالعلی
مزاری نه مانند ترسوها وبزدلها در این شرایط حساس تنها
نگذارید مردم را وپشت مردم را خالی نکنید چونکه حق با
مردم هزاره است واگر ایستاده گی شود فاشیستها مجبور
میشوند که حق رابه حقدار بدهند اگر ندهند هم جامعه جهانی
مجبورشان میکند که حق را به حقدار بدهند واگر به
دست بیاید نسلهای آینده یاد خواهد کرد که در زمان مردان
شجاع این حق را از زورمندان گرفته اند پس باید این مبارزه ادامه پیداکند اما بارهبری درست...
حسین توحید

>>>   از کدام وقت بهزاد و خانم ناهید رهبران هزاره ها شدند؟ آنها فقط آب را گل آلود میکنند و برای اهداف سیاسی خود ماهی میگیرند. ....منحیث ستون پنجم دشمنان افغانستان در هر بخش از احساسات مردم ما استفاده کرده بنام های مختلف در بین ما تفرقه میاندازند و ما را پارچه پارچه و ضعیف میسازند.

>>>   درود خدا براحمد بهزاد ودرود خدا برجنبش روشنای ودرود خدا برملت قهرمان ..... خدابرمحقق خلبل دانش ودولت طالبانی اش
جاسم

>>>   دوستان باید خوب بدانند که سیاست به خصوص در افغانستان یک نوع معامله است. انسان نمی تواند آنجه را می خواهد به دست بیاورد. کسانی که یک دنده بودند و فقط می خواستند خواسته خود را بر کرسه ببنشانند آخرش شکست خوردند.
اگر مردم به دنبال یک عده آدم های تند و داغ و غیر منعطف بروند آخرش صاحب هیچ چیزی نمی شوند و همان چیزی که دارند هم از دست می دهند.
مردم باید از گذشته ها تجربه گرفته باشند که در طول تاریخ افراد و جامعه های ضعیفی که معامله کردند باقی ماندند و کسانی که زورشان کم و قهرشان زیاد بودن و معامله نکردند و یک دنده بودند ضرر دیدند.
در زمان خودمان می بینیم رهبرانی که تندروی کردند خودشان از بین رفتند و یک عده از مردم را هم به کشتن دادند. اما کسانی که اهل معامله و نرم بودند تا هنوز زنده و سر قدرت هستند.
می بینیم که در این جنبش روشنایی رهبران با تجربه موافق با تظاهرات نبودند چون از روزگار تجربه گرفتند. اما رهبران نابالغ را می بینید که چه کار کرد.
بی پیر به خرابات مرو گر سکندر جهان باشی
رفیق ارزگانی

>>>   عجبا شما از سرور دانش انتظار كفن پوشيدن داريد!!! اين آدم به حدى ترسو هست كه از سايه خودش هم ميترسد واى به روزى كه كفن به جانش بدهيد، همان دقيقه سكته ميكند.

>>>   خلیپه دوستم نماینده رسمی دستگاه پان ترکیزم ترکیه، در افغانستان!
فوج اردغان به حرکت در آمد:
در روز ماتم ملی به عوض غم شریکی با هم شهریان خودشان؛ پیروزی اردغان ره با ریختن به جاده ها در مزارشریف جشن گرفتند.
بیرق افغانستان به احترام به قربانیان باید نیمه بر افراشته میبود و اما آنان بیرق ترکیه را با غرور بلند کردند!
جدای همه ای مسایل من ندانستم که کمونیست چگونه چنین سرسپرده ای اخوانی شده!؟

>>>   امروز را دوستم جشن گرفت !
خود فروشی و بیگانه پرستی در روز روشن و آفتابی !
در حالیکه جریان خونهای هموطنان هزاره ما که دیروز توسط خودمرداران اوغان جاریشد ، هنوز نه‌ ایستاده است ، جناب محترم ، مجاهد کبیر ، خالد بن ولید ثانی‌ ، پهلوان دوران ، رهبر جنبش ملی‌ و اسلامی صفحات شمال ، استرجنرال ، الحاج عبد الرشید دوستوم امروز پیروزی اردوقان را ، در شمال جشن گرفت . آیا اینکارهرچند که مایهٔ سر افگندگی میباشد ، چند روز بعد ممکن نبود ؟

>>>   عقل ما را به مسخره نگیرید !!!! .
آنانیکه باور کرده اند ، فاجعه هولناک ضد بشری و وحشیانۀ به خاک و خون کشانیدن هموطنان بیدفاع ما در « دهمزنگ » کابل کار « داعش » است ، سخت به اشتباه می روند .مغز های متفکر طالبانی در شورای امنیت ارگ ، طرح گوشمالی مخالفین شان را قبلن ریخته بودند و برای سر پوش نهادن جنایات ضد بشری طالبان و تبرئه آنها ، پای اسم یکی از نا شناختۀ های داعشی را به میان کشیدند .
داعش تا هنوز پایگاه مردمی و مُستحکمی در هیچ یک ولایات افغانستان ندارد و تا هنوز چند چیچنی ، عرب ، پاکستانی ، ازبیکستانی ، بلد نیستند که چگونه خود را در تجمع مظاهره کننده گان تا قلب کابل برسانند .
بیشتر ازین عقل مردم را به مسخره نگیرید ، ما جنایت پانزدهم عقرب سال 1386 را که منجر به شهید شدن جناب کاظمی شخصیت بزرگ ملی و تعداد کثیری از دانش آموزان و قتل عام های دیگری را در گوشه و کنار کشور ، هنوز هم به یاد داریم .
درخت عاشورای دهمزنگ با خون آبیاری شد و این درخت دیر یا زود به ثمر خواهد نشست ، فکر نکنید که ، نسل امروزی ، همان توده های مظلوم دیروز هستند ، با ترور و اختناق آواز حق طلبی و داد خواهی و عدالتخواهی توده های ملیونی این کشور را در گلو خفه کرده نمی توانید .
هیچ کلماتی باعث تسلییت خانواده ها و مردم نمی شود ، من با آنها مُرده ام ، روح ما شاد باد .
ل . کریمی استالفی

>>>   واقعیت همین است

>>>   هر کسی جنایت کرد بهانه اش تیار است انتحاری بود ، سه انتحاری بود ، دو آن انتحارکرد و سومی از طرف نیرو های امنیتی هدف قرار گرفت، آخر دروغ هم اندازه دارد تا کی مردم و. رهبران شان و آنانیکه با گروه های تروریستی میجنگند ازنام انتحاری ، طالب ، القاعده و طالبان می کشید. آمریکا و دولت دست نشانده تا کی به این جرایم غیر انسانی ادامه میدهند آخر شرم و حیا هم از جهانیان خوب است. آخر از آه بی گناهان بترسید و مردم را به بهانه های مختلف قتل عام نکنید.
که آه بی گناهان سخت گیرد - بسی کس را ز تخت و بخت گیرد
قلندر شاه از کابل

>>>   فریب تربیت باغبان مخور ای گل که اب میدهد اما گلاب میگیرد
مردم مظلوم بی چاره هزاره شما چه وقت هوشیار وبیدار میشوید خلیلی ،محقق،بهزاد،پدرام ،ناجی وغیره جنایتکاران عصر معاصر در ظاهر اشک تمساح می ریزند ولی در اصل اینها همه دشمنان شما اند اینها بودند که شمارا به هلاکت رساندند همه اینها با دولت فعلی در ظاهر مخالف اما در باطن یکی اند هیچ وقت فریب این بی غیرتان را نخورید ایا پسر بهزاد ،خلیلی ،محقق،ناجی در این حادثه کشته شد یا از شما از روی زمانه وای وای می کنند اما چند روزی که گذشت باز همه را فراموش می کنند وبه عیش وعشرت می پردازند اینها وامثال شان در همه اقوام افغانستان بالای خون پاک مردم بی چاره تجارت می کنند وبرای بقای خود درقدرت وکلانتری وزراندوزی از شیوه های مختلف با همکاری بادران خارجی خود کار گرفته ومردم غافل واحساساتی را بنام قوم،زبان ،مذهب وغیره تحریک می کنند باید هوشیار وبیدار باشید ودیگر فریب اینها را نخورید

>>>   مسوولیت عمده نظربه دلایل آتی بدوش احمدبهزاد - داوود ناجی -سعادتی -عارفی -عزیز رویش - پدرام وذوالفقار امیدمیباشد:
الف : آنهابه توصیه قبلی رگانهای امنیتی که گفته بودند دشمنان درقابوهستند ، هیچ وقعی نگذاشتند.
ب: اینها میخواستندارتظاهرات به نفع خودبهره ی سیاسی بگیرند
ج : پدرام ازبدخشان - وبهزاد ازهرات - آنهارا به بامیان چی درحالیکه درمناطق خودشان مردم ازگرسنگی هلاک میشوند

>>>   بی شک یکی از عاملان اصلی این حادثه کسانی هستند که به خاطر نام و نشان و چوکی از احساسات پاک مردم سوء استفاده کرده و مردم را به سرکهای کابل کشاندند و شد آنچه نباید می شد.
با اینکه بنده از مخالفان سازمان نصر و بالتبع مخالف دیدگاه آقایان خلیلی و دانش و محقق هستم با این نظر آقای توحید را که سفارش به کفن پوشیدن اینها کرده را هم بی فایده میدانم. فرض که اینها هم مانند مزاری کشته شدند، چه اتفاقی می افتد، هیچ! تنها خونشان هدر میشود و السلام.

>>>   درهرمملکت که عدالت برابری وبرادری دفن شده است درانجا نفاق بدبختی اوارگی مردم مظلوم تاابد باقی میماند بجز اینکه عدالت وهم پزیری حکوم فرماباشد .افغانیستان دشمن زیاد دارد افسوس مادشمن خود شناخته همرایش دوستی مینمایم .

>>>   سلام
خود بر این باورم چنانچه اغونستان با ایران دست دوستی بدهد و امریکا را طرد نماید امنیت به این مملکت برخواهد گشت..چرا که نفوذ این در بین طالبان فوق العاده ست...و از همه مهمتر منطقه سیستان ایران که بخشی از خاک اغونستان است حمایت بی سابقه ای ازین مودت و دوستی خواهند نمود.

>>>   شاعری گفته است:
مؤمن نبود هرآنکه مــارش
از یک بن غار زند دو بارش
با ابراز تأسف و اندوه عمیق نسبت به حادثۀ خونین و غم انگیز 2 اسد، باید عرض نمایم که آنچه مرا اندوه گین ساخته این است که در میان کشته شده گان حتی از همسایه های رهبران به اصطلاح جنبش روشنایی وجود ندارند، در میان مجروحین حادثه حتی بادیگاردان این رهبران وجود ندارند و همه شهدا و مجروحین همان زحمتکشانی اند که با افتخار زیستند اما امروز به سازماندهی همین رهبارن به قومی بغاوتگر تبدیل شده اند، این مردم بارها رهبران شان را آزمایش نموده بودند، بار ها بشکل ننگین بنا به معاملۀ همین رهبران خود به خاک و خون کشانده شدند اما باز هم رد این جنایتکاران را رها نکردند، هیچگاهی پند نگرفتند که رهبران شان برای مقام و موقف حاضر اند همه این ملیت زحمتکش را از دم تیغ بگزرانند اما این قوم درس نگرفتند، حالا شهدا را خداوند مغفرت کند و مجروحین را شفا عاجل اما دیده میشود که هنوز هم رهبران به اصطلاح جنبش خود بخودی بدون برنامۀ روشنایی میخوهند مردم دیگری را به طرف مرگ سوق دهند، اگر من بجای مردم بیچارۀ هزاره میبودم امروز شهادت 80 انسان زحمتکش هزاره را در پای داریکه اجساد رهبران خود کامۀ جنبش بیمعنی روشنایی بر آن آویزان میبودند جشن میگرفتم و یاد بود قربانیان این حادثه را با فرستادن نفرین به رهبران این جنبش که در واقع قاتلین اصلی 80 شهید اند، انجام میدادم.

م . ز

>>>   تامین امنیت کار حکوت است نه کار معترضان۰

>>>   جای بسا افسوس است که هنوز هم بعضی ها با اشاره های بادارانش نام افغانستان را اوعانستان می نویسند. آفغانهای پشتون خود را در غم هموطنان هزاره خود شریک میدانند. هم میدانند که قوم پشتون بیشتر از همه قربانی اینچنین خوادث شده اند. هوشیار باشید و نباید به اشاره اجانب جنگ قومی و ملیتی در کشور دامن زنیم. ما همه از یک کشور واحد بنام افغانستان بزرگ هستیم و نخواهیم گذاشت که کثافت های بیرون از کشور مردم ما را متفرق سازند. نباید قربانی اهداف سران فروخته شده تان شد.
مجید کابلی

>>>   جناب مجید کابلی جانب ادب را رعایت کنید و توهین نکنید هرکس خارج افغانستان است کثافت است؟؟ آیا ملاک ارزش قوم پرستی است؟

>>>   ای قوم تاجیک برخیزید که امروزنوبت ما بود فردا نوبت شما خواد بود ای فارسی زبانان متحید شوید جاسم

>>>   بدون اینکه بجای هزاره باشی به جای خودت باش و بگو در ظرف 15 سال متوالی بر علیه این انفجارات چه کردی که حالا میخواهی بجای هزاره های بیچاره باشی تو بی اصل و بی نصب هستی که هیچ رهبر نداری و اصل و نصب هم نداری پس رهبر تو همین خون آشام فعلی است اگر کمی عقل هم داشته باشی از این خونخوار بپرس که جواب عدالت خواهی همین بود؟
بی طرف

>>>   آقای مجید کابلی ؟ مه یک افغانستانی ساکن ایران هستم و یک زندگی راحت و آرام دارم. من هیچ دخالت در امور داخل افغانستان ندار....

>>>   شخصی که خودش را مهاجر در ایران معرفی کرده است . مفهم حرفت را متوجه نشدیم..یعنی منظورت این است که همگی مردم افغانستان کشور شان را ترک کنند .من به هموطنانم که بخاطر آبادی و شکوفایی وپیشرفت تلاش می کنند وجانهاي عزیز شان را در این راه فدا میکنند افتخار می کنم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است