حکومت وحدت ملی هم به مزاق یانکی ها خوش نیامد
جیم موران: طرح ایجاد دولت متشکل از دو جریان سیاسی رقیب در کابل ناکام بوده و آنچنانکه تصور می شد کارگر نیفتاده است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۲    ۱۳۹۵/۵/۵ کد خبر: 118658 منبع: پرینت

درحالی که همه ی آمار و ارقام و شواهد و مستندات بر نامشروع و غیرقانونی بودن تشکیل دولت نصفانصف و سهمیه بندی شده ای موسوم به وحدت ملی با چوکی های زیاد و هزینه های گزاف، دلالت دارند و گواهی می دهند؛ دیگر حتی بنیانگذار این دست نشانده ها هم از این وضعیت به تنگ آمده است.

بر کسی پوشیده نیست و هیچ دلیل و برهان و مدرکی قاطع تر از سفرهای پیاپی و سخنرانی های وزیر خارجه ی امریکا بر مدعای دست نشاندگی اشرف غنی و عبدالله توسط جان کری و باراک اوباما نمی توان یافت که خودبخود حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال افغانستان را زیر سوال برده و آن را مستعمره ی امریکا کرده است.

قریب به دو سال قبل و از همان ابتدای تشکیل این حکومت سهمیه بندی شده نیز انتظاری جز این نمی رفت که نه تنها تقسیم کار اصولی و اساسی به عمران و آبادانی کشور نمی انجامد بلکه مضاعف شدن مخارج فشاری مضاعف بر خزانه ملی وارد می سازد و به تبع آن فساد و تبعیض و قوم گرایی دوچندان می شود.

اما این یک روی سکه است که مردم ملکی و نهادهای مدنی و همه ی بازماندگان از خوان گسترده ی ارگ را به منتقدان جدی دولت ضعیف و نامشروع وحدت ملی تبدیل کرده است و نه تازگی دارد و نه راه به جایی می برد اما در روی دیگر سکه اینکه امریکا نیز دیگر این اوضاع نابسامان را برنمی تابد جای درنگ دارد.

آنچه تا پیش از این از کاخ سفید و دیگر دست اندرکاران غربی شاهد بودیم دیکته ی امورات سیاسی و امنیتی و اقتصادی به ارگ ریاست جمهوری کابل و نیز حمایت بی چون و چرا از این طفلان نابلغ سیاسی در مقام روسای جمهور و اجرایی بود اما گویا دیگر ورق برگشته است و ابر قدرت غرب به تنهایی نمی تواند هم طراح و هم مجری برنامه های خود در قلب منطقه باشد!

اخیرا جیم موران، عضو سابق کنگره ی امریکا در پی انتقادات صریح از کارکرد حکومت وحدت ملی در افغانستان، اذعان کرد که طرح ایجاد دولت متشکل از دو جریان سیاسی رقیب در کابل ناکام بوده و آنچنانکه تصور می شد کارگر نیفتاده است. نباید از این اعترافات به سادگی گذشت و آن را نادیده انگاشت چراکه...

چرا که امریکا یک ابر قدرت و دیکتاتور بی چون و چرا در جهان است که بر بسیاری از کشورها سیطره و نفوذ سیاسی و اقتصادی و نظامی دارد و هرگز حتی در جنگ های عراق و ویتنام نیز لب به اعتراف از شکست برنامه های خود نگشوده است اما اینکه وضعیت پیچیده و بغرنج افغانستان حتی به مزاق امریکا (که همواره قلب منطقه را وابسته و مطیع محض برنامه های خود می خواست) نیز خوش نیاید؛ حاکی از اوج بی عرضگی و انفعال را در قصر سپیدار و ارگ ریاست جمهوری است... هیهات!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این دشمنان وکشور های همسایه مغرض اند که همیشه از ناکامی و نفافق بین ریس جمهور وریس اجرایی به سخنان تحریک امیز شان ادامه داده تا مردم را بجان هم اندازند وخود شان از ان سوی استفاده برند اما بدانند که دیگر با پادرمیانیی امریکا دیگر به این هدف شوم شان دست پیدا کرده نمیتوانند .

>>>   این دولت عمرش داره به پایان میرسه چون مردم افغانستان دارن باصوادمیشن وانگلیس آمریکانمیخاهن که افغانستان باصوادشودبه زودی دوری طالبان خاهدشودچون طالبان بابعزی ازکشورهای دیگه به جزپاکستان رابه ته دارن آمریکاطالبان راتوپاکستان پرورش میده عگردولت همین توری بیخیال باشه دیگه چیزی نمونده که به پایان برسداین دولت گپ های منولطفن خاهشانه به گوشی مسعولین برسانیدخیلی کارهاودخالت های توکشورداره انجام میشه که دولت ازآنهابی خبرهست غلام نبی ولایت بادغیس

>>>   عجب روز گاریست !
کشور عجیب و مردم غریب !
کشوریکه رئیس جمهورش علیه ای مردمش توطئه می چیند و کشتارهایی بی رحمانه راه می اندازد.
معاون اولش بیرق یک کشور دیگر را می افرازد و در روز ماتم جمعی را به جاده می کشد و زنده باد ومرده باد اردوغان ریئس جمهور ترکیه سرمیدهد.
عبدالله ریئس اجرائیه مصروف آرایش .
مشاور شورای امنیتش داعش متفکر توطئه علیه مردم ، کشتار ها وترورهایی هدفمند.
وزیر دفاع که سابقه طالبانی وهمکاری مستقیم با پاکستانی ها داشته است .
ریئس اداره امنیت ملی طالب شناخته شده و جاسوس پاکستان .
وزیر داخله که اصلن موضع روشن و دقیق ندارد در کنار مردم است یا درکنار این همه جاسوس وجنایتکار ، طالب وداعش .

>>>   سلام به مردم رهبران ما هم از پشتون هزاره تاجک ازبک همه در عیش ونوش وچپاول غرق هستند خارجی ها هم مصروف تاراج هستند کسی هم ازشان بازخواست نمیکند
فقط مردم عامه ورعیت قربانی میشوند هر روزیکه معدنهای کشور تخلیه شد دیگر امریکاهم میرود واین خاینین هم به کشورهای که برای خود سرمایه گذاری کده اند میروند افغانستان مانند دست شکسته میماند برگردن مردم غریب و بیچاره این رهبران در لباس میش گرگهای خونخواری هستند که هیچ کدامشان دلسوز وخدمتگذار قوم ومردم نیستند فقط خداکند که مردم زود از خیانتهای این خاینین آگاه شوند واینها را به کثافت دانیهای تاریخ بندازند .
شاه رخ

>>>   حکومت وحشت ملی پایه گزاری شد
ملت افغانستان طی چندین دهه اخیر حضور اشخاص ملی و وطن دوست را درتشکیل حکومت کشور به یاد ندارد، برعکس مدام منفورترین چهره ها از سالیان دراز بر گرده ملت مظلوم افغان تحمیل شدهاگر ما تاریخ معتبر کشور را که توسط میرغلام محمد غبارنگاشته شده، را با دقت مطالعه کنیم متوجه میشویم که خاینان حاکم بر قدرت مدام بر سر قدرت جنگیدند و خون مردم بیگناهی مارا بر زمین چکاندند. در ادوار تاریخ افغانستان به استثنایی امیرامان الله خان هر پادشاهی و یا ریس جمهوری که به کمک باداران شان به قدرت رسیدند، تا حد توان به نفع باداران شان پیش رفتند و بدون توجه به منافع ملی، هرکدامشان مادر وطن را به اشکال مختلف به باداران اجنبی شان فروختند و خون صداها هممیهنان ما را جاری ساختند.
این شرف باختگان برای حفظ منافع شان، اشخاص آزادیخواه و جنبش های ملی را به اشکال وحشیانه سرکوب کرده و تا حد نهایی کوشیدند تا تار و پودی از آن بجا نمانداگر نگاهی به چند دهه اخیر بیندازیم، آثار جنگ ، بربریت حاکمان وحشی و سگ جنگی های تنظمی ها را به خوبی مشاهده خواهیم کرد. و براین حقیقت آگاه میشویم که صدها جنایت و خیانت در حق ملت افغان صورت گرفته که با شنیدنش مو بر تن انسان راست می شود. و امروز همین اشخاص دد صفت با بیشرمی کامل آمدند و با فروختن ناموس، حکومت وحدت ملی را تشکیل داده اند.
و می خواهند با چهره ماست مالی شده شان توسط امپریالیزم امریکا زیر نام وحدت ملی به جنایات خود ادامه دهند، ملت افغان میدانند که جای این خود بخشیدگان چوکی ریاست نه بلکه زندان است. این خاینان بجایی اینکه یک باری دیگر بر شانه های ملت ما سوار شوند باید محاکمه ملی و بین المللی شوند.
به گونه مثال: حکومت فعلی افغانستان که داد از وحدت ملی میزندحکومت فعلی افغانستان هرگز حکومت وحدت
ملی نبوده برعکس حکومت وحدت خاینان ملی است. حکومت فعلی مثل همیشه متشکل از افرادی مرتجع، وطنفروش، خادی، جهادی، طالبی، تنظیمی، جنبشی، خلقی و پرچمی، تکنوکرات های غربی، و روشنفکران تسلیم شده و وجدان خفته است. که در ذات شان منافع ملی وجود نداشته و رگ و خونشان مملو از خیانت و جنایت است. اگر زره بین بدست یک شخص ملی را در میان بلند رتبه های حکومت جستجو کنیم مشکل و حتی میتوان گفت که ناممکن است. بنا شنیدن نام ملت و وحدت ملی از سوی چنین حکومت دست نشانده و مزدور پرست توهین به مسایل ملی استافردادیکه امروز وحدت ملی را تشکیل داده اند دیروز نقشه
های: قتل های عام و انفرادی، تجاوز جنسی بر زنان و کودکان، چور و چپاول خانه های مردم، ترور افراد ملی و آزایخواه، جنگ و راکت پرانی بر سر تقسیم قدرت و فروش دختران افغان بر عرب های عیاش... را میکشدند. و حالا میخواهند زیر نام وحدت ملی بر جنایات شان پرده انداخته و پشت پرده به جنایات شان ادامه دهند. میخواهند با تشکیل حکومت وحدت خاینان ملی زمینه جنایت، وطنفروشی، چور و چپاول پول های دولتی... را آسان تر و وسیع تر بسازند و بسوحدت ملی زمانی میتوند مفهوم داشته باشد
که یک حکومت مردمی، دموکراتیک و مستقل در کشور مستقر باشد و ابری سیاه کشورهای امپریالیزم از سر کشور دور شده تا مانع آمدن روشنایی و پیشروی ملت نشود، در غیر صورت دم زدن از وحدت ملی و دیگر مسایل ملی فریب کودکانه بیش نسیت هموطنان عزیز! ما هرگز فریب این گونه بازی های خاینانه را نخورده و میدانیم که امپریالیزم امریکاه و یک مشت خاینان ملی و وابسته به کشور های خارجی و لبیک گوی امپریالیزم امریکا نمیتوانند ارمغان آور صلح، آرامی و استقرارگر یک جامعه مترقی و دموکراتیک
باشد. بنا بیاید دست به دست هم داده سکوت را بشکنیم و نگذاریم این بربرصفتان از گرسنگی ما فربه و از اشک و ماتم ما سرود خوشی سر دهند. نگداریم از این بیشتر فلم های کمدی خود را بر سرما بسازند. نگذاریم دیگر قربانی پالیسی های شوم این دیو ها شویم. بیاید علیه این همه بی عدالتی ندا سر دهیم و به مبارزه بر خیزیم. و کشور را از شر این هیولا ها پاک سازیم ملت افغان دیگر فریب این مترسک های بی
ثبات را نخورده و باور دارند که بدون محاکمه جنایتکاران از قبیل سیاف، دوستم، عبدالله، عطا، مجددی،، غنی، کرزی و دیگر جواسیس اجنبیان و شرف باختگان اسلامی هرگز نمیتوان به صلح و آرامی رسیدبدون مبارزه قهرآمیز هرگز وضیعت کشور و ملت ما از این بهتر نخواهد شد و هربار وحشیانه تر قربانی اهداف شوم خاینان حاکم بر قدرت خواهیم شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است