هزاره‌های عزیز و پشتون‌های گرامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۳۹۵/۵/۵ کد خبر: 118664 منبع: پرینت

این روزها، نه برای حسابی است و نه برای تو چه کردی و من چه کردم. همه می‌دانیم روزهای ماتم و عزا داری است. روزهای غمشریکی و شانه ‌شدن به یک‌دیگر است. اینکه قادر ځاځی و معلم رویش چه گفته کاملن بحث‌ها منتفی و هرزه است.

آنهایی که به این و هرحادثه دیگر رنگ قومی می‌دهند؛ پشتون‌های که این‌ روز را روز حساب و کتاب با هزاره فکر می‌کنند، بر انفجار در دهمزنگ شادی کردند (که تعداد شان خیلی کم است) یا هزاره‌های که حادثه دهمزنگ را رنگ قومی می‌دهند و از آن برای پخش کینه‌ توزی استفاده می‌کنند، سخت در اشتباه اند و «بد» می‌کنند.

فراموش نکنیم چند «پشتون یا هزاره متعصب» نمایندگی از قوم شریف و بزرگ پشتون و هزاره نمی‌کنند.

بیایید با «نه گفتن به تعصب» دستِ آنانی را از میان ما کوتاه کنیم که از «زرع تخم نفاق‌افگنی» نان و آب می‌خورند و زرهی می‌گردانند.
نعیم نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نظری صاحب فکردموکراتیک شمابه سرچشم قبول است کاش همه خودراافغانستانی بداندافسوس که نمایندگان خودسر.... خودرانماینده یک گروپ دانسته دیگران رابیگانه خیال میکردند.ماهمه افغانستانی هستیم !

>>>   اي كاش آغاي نظري اگرنيم ازمخاطبين شما مانندشما احساسات ميداشتند

>>>   ... به تعصب وجهالت زنده باد همدیگرپزیری وانسان دوستی .....
آرمان شهریاری ازبدخشان

>>>   هــــزاره هـــــــای عزیز پشتون های گرامی ازبک ها
این کار اسرائیلستان است دشمن همه اقوام افغانستان به اکاذیب تجار سیاسی ودلالان حکومتی فریب نخورید دشمن یکیست اسرائیل !
ر

>>>   دشمن دوتا است :۱_اسراییل
۲_آمریکا شیطان بزرگ
(ف_غ)

>>>   دوستی تما م ملیت ها و اقشار جامعه طبق ایه ی از قرانکریم که خداوند فرموده یکپارچه ومنسجم باشید متفرق نشوید اینکار اسلامی وانسانی هم است ایکاش همه مردم به این حکم الهی پابند باشند اما هستند کسانی که بروی قرانکریم سوگند میخورند اما پابند به سوگند شان نیستند مثال های زیادی انرا داریم واکنون میبینیم هرگاه چنین دوستی ویکپارجه گی را تمام مردم صادقانه عمل کنند مادیگر در کشور خود نه جنگ را خواهیم دید ونه دست درازی های کشور های همسایه خاین را این طور نباشد که بیک دست قران را بگیرند وبدست دیگرشان شمشیر را که یک نمونه ومثال تاریخی ان نادر خان غدار که با وصف امضا اش در قران مجید کلکانی پادشاه عادل را در داخل ارگ تیر باران کرد مجید کلکانی به امضای نادر خان در روی قران که تعهد کرده بود که من با تو کاری ندارم اما وقتیکه مجید کلکانی به چند تن یارانش داخل ارگ شد انها را بدستور نادرقران خور تیر باران کردند چنین باید نباشد دوستی صادقانه باشد .

>>>   نظری صاحب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است