‫تبانی‬‬ پیچیده، ‫‏فجایع‬‬ بزرگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۵/۵/۵ کد خبر: 118667 منبع: پرینت

پس از حادثه خونین "دهمزنگ" و نیز به دلیل تنش های موجود در میان جامعه، در حد توان سعی کردم بدون دخل و تصرف جوانب احساسی و یا سمتی رویداد، موضوع را به شکل عمقی تر آن بحث و بررسی کنم. امیدوارم برای تمامی مردم افغانستان و بخصوص دوستانم در جنبش بزرگ روشنایی، موثر افتد.
از آنجایی که که این حقیر در مدت یکسال عضو کمیته تخنیکی برق 500 کیلو ولت ترکمنستان بوده و عضویت شورای عالی مردمی را نیز داشته و از نزدیک با روند قضیه درگیر بوده ام؛ و از سویی نیز عضویت هیچ یک از جریانات سیاسی را ندارم؛ شاید بتوانم دوستان را با بخشی از حقایق و نا گفته ها آشنا نمایم.

نظریه اول: به هیچ وجه نباید از نظر دور داشت که این قضیه سیاسی است، و نه فنی.
نظریه دوم: متهم اصلی این قضیه دولت می باشد؛ هم دولت قبلی و هم دولت فعلی.
نظریه سوم: دلایل جدی وجود دارد مبنی بر دست داشتن کشورهای همسایه در بوجود آمدن این بحران سیاسی.
نظریه چهارم: رابطه بسیار جدی میان ‫‏حادثه‬‬ خونین ‫‏دوم‬‬ اسد با تنبیه فعالان مدنی از سوی رهبران سیاسی و حکومت و جود دارد.
نظریه پنجم: نمی توان انکار نمود که رابطه ی میان عقب نشینی و عدم شرکت عده ی از سران جنبش که در روز تظاهرات دوم اسد وجود ندارد. به احتمال قریب به یقین آنها نیز در این فاجعه دست دارند؛ یا حد اقل از این حادثه آگاه بوده اند.
نظریه ششم: عده ی سیاس به صورت سیستماتیک جامعه را مدت ها است که آبستن حوادث بزرگ و جنبش های بزرگ دیگر ساخته بودند.
نظریه هفتم: جنبش روشنایی در نهایت پیروز میدان خواهد شد. چون این جنبش مردمی بوده و به هیچ یک از افراد، احزاب و جریانات سیاسی نه وابسته بوده و نخواهد بود.
نظریه هشتم: هرگونه عقب نشینی از سوی هر فعال جنبش، به مثابه مرگ تدریجی وی خواهد بود. راه پیروزی همیشه در مقاومت مدبرانه بوده است.
بنائ ازین پس کوشش خواهم نمود در جهات تبیین این موارد، در خدمت دوستان باشم.

محمد محمودی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این جنبش دیگر نباید عقب نشینی کند اگر عقب نشینی کند یقیناً خون شهدا دامنگیر شان خواهد بود.
"شفق"

>>>   نـظـر نهـم : اگر حکومت بخواهد از هزاره ها انتقام بگیرد چرا اختلاس های مدبر را رسمی نمیسازد که در زیر پای مردم وجوانان عزیز هزاره بم بگذارد ؟؟
نظـردهـم : حتی اگر یک فردی حکومتی تحت اشتباه باشد که درینمورد مداخلتی داشته برای بدتر نشدن وضع که به نفع اسرائیل است باید تحمل داشته باشیم
نظر یازده: همه مردم میدانند که در طول چهل سال این جنگ توسط اسرائیلستان رهبری میشود که همین حادثه خونین هم کار وهابی ه وآی اس آی است
من عهم درهیچ سازمان سیاسی یا انجو شامل نیستم !

>>>   بلی همین قسم است انجنر صاحب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است