جنرال صاحب دیگر بوی مزاری نمی دهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۵/۵/۶ کد خبر: 118713 منبع: پرینت

شعار جنرال دوستم همواره این بوده است که ازبیک ها و هزاره ها متحد طبیعی هستند و از من بوی مزاری می آید؛ ما بر همین اساس همواره نگاه نیک نسبت به جنرال داشتیم و سال قبل از جنگ های حساب نشده جنرال در شمال از جنرال قهرمان ساختیم و از او دفاع کردیم و صفحات فیسبوک خود را پرکردیم. اما وی در مراحل حساس چون قضیه تبسم، نامگذاری رهبر شهید به عنوان شهید وحدت ملی و در مساله توتاپ و امروز که ما به خاطر یک حق مسلم خود در خون غطه ور هستیم با ما همراهی نکرده است و از این متحد طبیعی هیچ خبری نیست.

در روز ماتم ملی به جای همنوایی با متحدان طبیعی خود، پرچم های کشور ترکیه را بلند کردن و به نفع اردوغان شادی و پایکوبی راه انداختند.

دیگر از جنرال بوی مزاری نمی آید. این سخن جنرال یک شعار بیش نبوده است. هم سرنوشتم آیا لازم نیست که ما در روابط خود تجدید نظر کنیم و به درون بپردازیم تا به بیرون. شاید این حوادث غمبار ما را متنبه کرده باشد که اختلافات خود را به کمک اخلاق حل کنیم و با اتحاد و همگرایی قوی شویم تا بمانیم.

امان فصیحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنقدرکه ازبیک هاوهزاره های اهل سنت باهزاره های اهل تشیع مخالفت دارد پشتونهاندارند.
بریدمل اردوی ملی

>>>   جنرال صاحب دوستم ومزاری هردو برادران وقعی بودند
حزب چپاولگر جمعیت نمیتواند دربین شان نفاق بیاندازد.

>>>   این جنرال بی عقل وبی مرام را حالا شناخته اید. مزاری کجا ودوستم کجا. مزاری به خاطرمردمش قربانی داد و تا پای جان برای دفاع ازمردم ایستاد ودرآخرهم نا جوانمردانه ازطرف دشمن کشته شد ، اما همین دوستم با قاتلین مزاری (نصیربابر وسایرپاکستانی ها) معامله کرد. دوستم حالا دست بوس اردوغان داعش پرست است و به سلسله اردوغان پا بوس طلاپرستان سعودی. اوکجا میتواند متحد طبیعی هزاره ها باشد. خودرا گول نزنیم ، متحد طبیعی هزاره ها خواهی نخواهی مردم فارسی زبان افغانستان اند. تاجیک ها هم بخواهند یا نخواهند بدون هزاره ها راه به جایی برده نمیتوانند وباید استراتیژی آینده را برمبنای این واقعیت تاریخی بنا نمایند. باهم متحد شوید ودشمن غدار را چنگال ودندان بشکنید درغیرآن همین دشمن غدار همه را (تاجیک وهزاره) را سینه خواهد شکافت.
حرف من نه ازروی احساسات است ونه هم ازروی دشمنی با سایراقوام بلکه بربنای درس ها وتجارب عملی
ازتاریخ 30 سال گذشته کشوراست.

>>>   جــــــــــنـرال صاحب بــــــوی اردوغــــــان میــــــدهد

>>>   آنـــقــــــــدر که بعضی از اردوی ملی مهــمـــات رابه اشرار می فروشد پولیس نمی فروشد

>>>   این جنرال دموکرات شده است، هر روز سر و جان خود را میشوید و ریش خود را میگیرد و عطر میزند. او دیگر از بوی مزاری و جوراب های بوی ناک او خسته شده است و دیگر جوراب های مزاری را بوی نمی کند. او دیگر بوی مزاری نمیدهد،بلکه بوی عطر میدهد. او دیگر از ما نیست.
غلام حسین کربلایی.

>>>   این جنرال صاحب دوستم حالا بوی پشقل گوسفندان امرخیل صاحب را میدهد لطفا متوجی باتور دوستم و قاضیه صاجبه بی بی راحله دوستم باشید که انها فریب تان ندهد خلیلی صاحب که برای پیدا کار و وظیفه به خانواده اش مصروف است محقق صاحب دوهزاز باب غژدی برای کوچی های غنی صاحب کومک کرده

>>>   سوم رییس جمھور است
دوم رییس اجرایی است
۱ بیشرمی نیست
۲ تمام فساد ازطر ف یک تنظیم چپاولگر حزب اسلامی و حزب جمعیت است
نور ترکی

>>>   ما تمام ملت ترکتابران را
شکر گزار ھستیم کہ این ملت آن قدار بی شرم نبود
دار برابر
: - پشتون ما یا تاجک و ھم ھزارہ است
بلخصوص ملت ھزارہ
بیحد بیشرم است
نذار خان دورانی
جلال آباد

>>>   جنرال صاحب شخص قابل قدر بزرگ مرد تاریخ است ۰اما مشاورین تنگ نطرش اورا از مزاری بزرک دورساخت وبه اردوغان دیکتاتور نزدیک ساخت ۰این افغانستان اسیب پذیر است امروز مصیبت بالای جنبش روشنایی امده فردا بالای یک ملت دیگر هم امدنی اس ۰
اما ملت غیور هزاره در پهلوی برادران ازبک خود قویا ایستاده است ۰ضرر به ازبک ضرر به هزاره نیز است ۰
از جوانان هزاره خواهشمندم که خودرا از ازبک جدا نداند ۰دشمن همه ماقبیله سالاران تمامیت خواه است۰
مستحکم باد وحدت ازبک وهزاره وتاجک علیه خانان دوسره ۰۰
حمید عاقل

>>>   دوستم وطرفدارانش در روز ماتم ملی که بخاطر شهدا و زخمی های جنبش روشنایی در ساحه دهمزنگ از طرف دشمنان مرده براه انداخته شده بود وهمه مردم در انروز غمگین ودرد مند بودند ومصروف فاتحه وقران خوانی بودند و اما با درد ودریغ که جنرال دوستم ودارودسته ان در چناین روزی غم بخاطر دلخوشی بادار اصلی وحامی اش اردغان جشن پایکوبی ورقص وشادی را در شمال کشور برپا کرده بود واز غم شریکی وماتم ملی هیچ خبری نبود همه از طرفداران دوستم بشمول خودش غرق شادی و خوشحالی بخاطر پیروزی اردغان ریس جمهور ترکیه در مقابل کودتا چیان بودند در وقت رای گیری سنگ به سینه میزد که من ازشماهستم وبوی مزاری از من میاید بمن رای بدهید اما برسیدن قدرت بوی مزاری را از خود دور کرده بوی ترکیه را گرفته اینست کار فریبکاردروغگو استفاده جو .

>>>   جنرال صاحب زود صابون بزن وبوی اردوغان داعش پرست راه ازتن قهرماند پاک کن تورا ملت ومردم عزیز افغانستان قهرمان ساخته نه اردوغان تکیه کردن بخاریجیان وبیگانها زود انسان را بزمین میزند
بوله جان

>>>   نامبرده رای بوی شخص مقامی میدهد که دالر بی حساب بدسترش بدهد طوری که ثابت شده به هیچ تعهدش ثابت نمانده دراوایل با حکومت داکترنجیب بعد با جمیت به دوام ان توافق با گلوی راکتی کرزی وبا تیم تحول ................ فعلا هم ناراض به نظر میرسد...........
کابلی

>>>   كدام روابط ... داشتند كه بوي يكديگر را ميدادند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است