ایجاد کمیسیون حقیقت یاب بی فایده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۵/۵/۶ کد خبر: 118726 منبع: پرینت

پس از آغاز به کار کمیسیون حقیقت یاب فرید حمیدی دادستان به مردم اطمینان می دهد تا بررسی های این کمیسیون شفاف و بی طوفانه و عادلانه خواهد بود. وی خواستار حمایت مردم از این کمیسیون می باشد.

این کمیسیون همچنان وعده می دهد که پس از بررسی کامل این حادثه عاملان را مجازات خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، عین الدین بیگ آگاه مسایل سیاسی در اینباره می گوید: به باورمن این کمیسیون نیز مانند کمیسیون های قبل نمی تواند موفق باشد چرا که دولت خود طرف منازعه می باشد و با توجه به تهدیدهای نظامی اقدامی برای محافطت از مردم نکرده و با ساخت کانتینرفقط به محافظت از خود پرداخت.

وی معتقد است که اگر این کمیسیون بی طرف می باشد باید از نهاد های بی طرف مانند سازمان ملل نیز استفاده می شد تا تمام قضایای آن را بررسی می کردند اما می بینیم که این کمیسیون از نهادهای دولتی تشکیل شده است.

به باور وی این کمیسیون که از نهاد های دولتی تشکیل شده است و خود طرف منازعه بوده است سعی دارد که رهبران این جنبش را به پای میز محاکمه بکشد که این اقدام خلاف قانون اساسی می باشد پرا که هر فردی حق اعتراض برای عدالت خواهی و گرفتن حق را دارد.

آقای بیگ ایجاد کمیسیون را بی فایده است چرا که داعش مسوولیت این حادثه را برعهده گرفته است و پایگاه و اهداف داعش نیز مشخص می باشد. وی می افزاید: اگر دولت واقعا دلسوز می باشد باید بررسی کند که چرا دولت در منازعه با مردم قرار گرفت و خواست معترضان را در اولویت قرار می دهد و به نحوی آن هارا راضی می کرد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است