اداره آیسا با وزارت تجارت و صنایع ادغام می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۵/۵/۷ کد خبر: 118756 منبع: پرینت

در راستای ادغام اداره های موازی و بنا به درخواست بخش خصوصی، به دستور رییس جمهور غنی بمدت یک هفته بطور امتحانی پلان ادغام اداره آیسا در وزارت تجارت و صنایع تطبیق می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، در جلسه شورای عالی اقتصادی که پلان ادغام اداره آیسا به بحث گرفته شد، رییس‌جمهور محمد اشرف غنی گفت: هدف کار ما خدمت به مردم است و هرگونه عملکرد ما در این عرصه باید مورد تایید سکتور خصوصی قرار گیرد.

باری رحمان، معین وزارت تجارت و صنایع، در اینباره گفت که هدف این پلان، تعهد افغانستان برای شرکای بین‌المللی بخاطر ادغام اداره های موازی در داخل حکومت و خواست سکتور خصوصی افغانستان برای تسهیل پروسه صدور جواز و ارایه خدمات سرمایه‌گذاری در یک مرکز واحد است.

خلیل صدیق رییس عمومی «د افغانستان بانک» در مجلس گفت: بخاطر تفتیش درست که بخشی از پروسه ادغام می‌باشد، روند تدارکاتی اداره مذکور باید توقف یابد و بخاطر تداوم کار این اداره تا زمان ادغام کامل، پول مشخص تخصیص داده شود تا تفتیش بگونه شفاف و درست صورت گرفته بتواند.

همچنین در این جلسه فیصله شد که وزارتخانه‌های مربوطه و اداره امور ریاست‌جمهوری پیش‌نویس متن قانون را برای تصویب تهیه کنند و صدور و تجدید جواز برای شرکت‌ها به شکل امتحانی توسط وزارت تجارت و صنایع صورت گیرد.

ادغام اداره آیسا شامل دو بخش انتقال بخش صدور جواز به وزارت تجارت و صنایع و تعدیل قانون تجارت و سرمایه‌گذاری می‌باشد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت تجارت تان را با ایسا مدغم کنید ه باالعکس آن
غنی با رئیس ایسا که یک جوان کارکن وبا هوش است مشکل دارد. همین است اصل مشکل

>>>   اشرف غنی ریس جمهور با عقده مندی که با اقای حقجو دارد که از تیم داکتر عبدالله در زمان کمپاین انتخاباتی بود به ادغام ریاست عمومی ایسا تاکید بیشتر وحرکت تند دارد نه بخاطر ادارات موازی دولتی اگر هدف از ادارات موازی دولتی باشد به دهها ادارات موازی در دستگاه دولت وجود دارد چرا بالای انها فکر نمیشود وتاکید ریس جمهور بر انها نیست چون اقای قربان حقجو از یکطرف در کمپاین داکتر عبدالله ریس اجرایی عملا فعالبود واز جانب دیگر اشخاص نا لایق و استفاده جو بیکاره هم زبان اشرف غنی را قربان حقجو از اداره ایسا بیرون کرد به این اساسعقد جناب اشرف غنی را دو چند ساخت به همین لحاظ پشت ادادره ایسا را گرفته وادغام انرا بوزارت تجارت جدی ساخته تا اقای حقجو را زیر دست همزبان و قوم اش که در وزارت تجارت همه کاره هستند و علاوتا از جمله اعضای فعال افغان ملت و ضدیت با فارسی زبانان اند انرا خورد سازد وحتی وادار به استعفا از کار سازد .

>>>   چون بلانس تجارت به رکود روان است ( که علت آن درینجا گنجایش ندارد ) بهتر است تمام اداره های موازی و یا سایه صفت که با آمدن جامعه ای جهانی بعد از سال ۲۰۰۱ تشکیل شده با ورازت های مربوط و هم طزار مدغم و به بودجه مصارفاتی کمک صورت بگیرد اما وزیر و ارکان او جدآ نظارت شود که فعالانه کار کند .
امان الدین امان دانشجو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است