250 هزار کوچی پاکستانی در پروان تذکره می خواهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۵/۵/۷ کد خبر: 118758 منبع: پرینت

پارلمان افغانستان با وزیر داخله به توافق رسیدند که به متقاضیان تذکره که نام پدران شان در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده است تذکره داده نشود.

با وجود اخباری که مبنی بر توزیع تذکره میان 250 هزار نفر از کوچی های در ولایت پروان به گوش می رسید صدیق احمد عثمانی گفتبه فارس گفته است که دستور توزیع تذکره میان آنها صادر شده بود اما خواست بر توزیع یکباره میان 250 هزار نفر نبود.

وی می فزاید: انتظار می رفت در دور نخست به 83 خانواده که حدود 400 تا 450 نفر می شوند تذکره توزیع شود اما پارلمان کشور با این موضوع مخالفت و با اعضای پروان به توافق رسید که تا زمان توزیع تذکره های هوشمند به هیچ کدام از آنها تذکره توزیع نشود.

او همچنین گفت: احتمال می رود این کوچی ها از وزیرستان پاکستان باشند چرا که کوچی های افغانستان در هر ولایت دفتر ثبت اسناد دارند و علی رغم ادعای پشتون های پروان که می گفتند این کوچی ها از اهالی پروان می باشند هیچ سندی بر وجود نام پدران شان نیست.

آقای صدیقی در اخر گفت: برخی از پاکستانی های مقیم افغانستان در مناطق مرزی تذکره اخذ کرده اند و برخلاف منافع ملی از آن استفاده می کنند بنابراین با وزیر داخله به توافق رسیدیم که برای افرادی که نام پدران شان در دفتر اسناد ملی ثبت نشده است تذکره صادر نشود.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در هر مورد با استفاده از نام کوچی ها امتیازات وامکانات زیاد به کسانیکه خود را کوچی معرفی میدارند در حالیکه اصل ونصب ان واضح نیست همکاری غیر قانونی صورت میگیرد و اکنون یکتعداد از مردمان سرحدی پاکستان که توسط قومگرایان زبان اندیش بخاطر نفوذ خودشان واینکه ادعای کازب شانرا در ارتباط برتری نفوس از قوم پشتون را ثابت کنند دست به چنین خیانت تاریخی زده اند و اکنون میخواهند با تاید خود شان از افغانستانی بودن مردمان قبایلی پاکستان که انها را تا اینجا رسانده اند سند تذکره نفوس برایشان بگیرند و ادعای قانونی شهروندی این کشور را نصیب شان سازند در زمان اشغال جاسوسان پاکستان بنام گروه طالبان برای بسیاری از قبایلی های پاکستان تذکره هم در وزارت داخله وهم در ولایات سرحدی وسایر ولایات داده شد است و حتی دفاتر سوانح باری یکتعداد شان درست کرده اند در حالیکه تمام انها جعلی وفاقد اعتبارمیباشد دفاتر سوانح و تذکره نفوس که در زمان اشغال جاسوسان پاکستان بنام گروه طالبان ترتیب گردیده ولو که ثبت دفاتر دولتی هم باشد جعلی وساختگی بوده اعتبار وحیثیت قانونی نداشته وندارد باید در این مورد دقت لازم و وطندوستان صورت گیرد .

>>>   باید با سفارت پاکستان درتماس شوندومشکل خودرا حـــل کنند

>>>   سلام . اینکه کاری ندارد بپر سد مسئول ثبت نام را گیر بیارد و چند مبلغ پولی برایش بدهد همه چیز درست می شود .

>>>   أمان از پشتون گرايان قوم پرست كه كشور را بدبخت و غمبار و پر ناله كردند

>>>   پاکستانی های متعهد به داعش و دیگر اسلامیست های رادیکال و یا فروخته شده به نام افغانستانی شناسنامه و پاسپورت می گیرند و به نام و اسناد افغانستانی پناهنده شده تحت فرمان داعش دست به ترور میزنند که به بد نامی افغانستان تمام میشود و تبر آی اس آی هم دسته پیدا میکند چنانچه در جرمنی دیدیم که پاکسنانی چنین کرد . لذا از دادن تذکره به اشخاص مشکوک و مجهول جدآ خود داری گردد
م.ش. ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است