گرویدن 2000 پناهجوی مسلمان به مذهب پروتستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۵/۵/۹ کد خبر: 118820 منبع: پرینت

از سال 2014 تاکنون 2000 پناهجوی مسلمان در آلمان یه مذهب پروتستان گرویده اند.

روزنامه ویلت در مورد رو آوردن پناهجویان مسلمان به مذهب پروتستان، بر اساس اطلاعاتی توسط ۱۸ تا ۲۰ کلیسای ایالتی که نمایندگی از حدود ۲۲ میلیون جمعیت این کشور را می نمایند، و نیز ایتلاف پروتستان که نمایندگی از حدود ۱.۸ میلیون جمعیت مسیحیان پیرو انجیل را می نمایند، تهیه شده است. اما تا اکنون رقم گرایش به مذهب کاتولیک در دست نیست.

بنابراین گزارش، دست کم ۱۲۰۰ تن به کلیساهای ایالتی رو آورده و حدود ۸۰۰ تن دیگر به کلیساهای مستقل رجوع نموده اند. تغییر مذهب این افراد اکثرا با برگزاری مراسم ویژه غسل تعمید همراه بوده است.

این درحالی است که به گفته شماری از مسوولان کلیساهای آلمان، احتمال می رود که شمار این افراد بیشتر از ارقام رسمی باشد، زیرا شماری از اسقف ها و رهبران مذهبی با صلاحیت خود، غسل تعمید را انجام می دهند و در زمینه ارقامی در دست نیست.

بر اساس گزارش روزنامه آلمانی "ویلت"، به گفته انیته کورشوس سردبیر کلیسای ایالتی ویستفالین، در میان افرادی که در کلیساهای آلمان غسل تعمید انجام داده و عضویت کلیسا را پذیرفته اند، شماری نیز از مسیحیان ایرانی نیز می باشند که در ایران موفق به غسل تعمید نشده اند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مبارک باشد بر مردم بی غیرت دنیا پرست افغ

>>>   کسانیکه بنام اسلام تجارت میکنند بد تر ازینها هستند

>>>   با سلام به خبرنگاران تلاشگر
بسیاری از این افراد برای آن که بتوانند ویزای اقامت در آلمان را بگیرند و جذب جامعه اروپا شوند به ظاهر هم که شده خود را علاقمند به مسیحیت نشان می دهند .(سرافراز باشید ) .
امیر هوشنگ از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است