با برگزاری انتخابات هم تغییری نمی آید
این سیاستمداران جنایتکار در کشور ما همیشه مصلحت کردند و با مصلحت سیاست کردند. آنهم مصلحت نه به خاطر منفعت مردم بلکه به خاطر منافع خودشان و هرکدام از آنها هم وابسته به یکی از کشورهای غربی و یا عربستان هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۳    ۱۳۹۵/۵/۹ کد خبر: 118832 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان افغانستان نهادی که بخشی از مشروعیت قوانین به تصمیم های آنها وابسته است و خود قانون ساز هستند، در حال حاضر و بیش از یک سال است که غیر قانونی شده اند. رییس جمهور برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی و رسیدن نمایندگان جدید به مجلس دوبار فرمان تقنینی صادر کرد اما از سوی نمایندگان مردم رد گردید. چه زمانی نقطه پایان به این معضل گذاشته می شود؟ چرا ارگ و ریاست جمهوری اقدامی عملی برای آوردن اصلاحات نمی کنند؟

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان گفت: درمورد انتخابات پارلمانی به گونه ای صحبت می شود که انگار افغانستان هیچ مشکلی ندارد و یگانه هم و غم مردم افغانستان را انتخابات پارلمانی تشکیل داده است. یا اینکه حرف ها از این زده می شود که اگر اصلاحات در کمیسیون انتخابات نیاید، انتخابات برگزار نمی شود و دولت های حمایت کننده یا تمویل کننده به این پارلمان پول و بودجه اختصاص نمی دهد. در واقع پشت سر تمام این مسایل یک سناریوی هالیوودی نهفته است. یک نوع بازی شیطانی بزرگ نهفته است. این در حالیکه این کشورهای بزرگ اگر بخواهند در افغانستان انتخابات برگزار شود می توانند از آن حمایت کنند اما نمی خواهند و قصد دارند اوضاع به همین منوال باقی بمانند. تا آنها هم از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: در حالت کنونی افغانستان چه انتخابات برگزار شود چه نشود، در وضعیت اسفبار مردم تغییری نمی آید. هرگز این اتفاق نمی افتد و اگر انتخابات پارلمانی صورت هم بگیرد فقط چهره ها تبدیل می شوند.

غفار، با بیان اینکه انتخابات یکی ارکان اساسی دموکراسی است و با برگزاری آن بسیاری از مشکلات یک جامعه حل می شود گفت: امروز ما یک کشور اشغال شده هستیم و یک دولت پوشالی مزدور و فاسد و مافیایی داریم که در راس آن جنایتکارها و تکنوکرات های نکتایی پوش قرار دارند و از همه مهمتر اینکه هنوز فقیرترین کشور دنیا هستیم، در مرگ و میر مادرها رتبه اول را داریم، بدترین کشور در دنیا برای زندگی کردن هستیم و بدامن ترین کشور دنیا هستیم. بااین اوصاف آیا صحبت کردن از دموکراسی و برگزاری انتخابات عادلانه مسخره نیست؟

سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، با انتقاد از وابسته بودن حکومت به بیگانگان گفت: انتخابات گذشته ریاست جمهوری نشان داد که ما هیچ صلاحیتی نداریم و رای مردم اصلا تعیین کننده نیست. این جان کری و باداران حکومت است که سرنوشت ما را تعیین می کنند. در واقع انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی وابسته بود و به هیچ عنوان مستقل نبود و رای مردم نبود که سرنوشت مردم را تعیین کرد. بنابراین اگر انتخابات پارلمانی هم برگزار شود پیش بینی می شود که مردم در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

پارلمان هوز مملو از احزاب جنایتکار است. دولت هم مملو از همان احزاب جنایتکار است ولی احزابی که واقعا مدافع واقعی مردم افغانستان هستند صدای آزادی خواهانه مردم افغانستان را بلند می کنند همیشه صدایشان خاموش شده است.

وی، ادامه داد: در حال حاضر نه پارلمان و نه حکومت نمی خواهند صدای عدالت خواهی را بشنوند. در همین جنبش روشنایی بود که وقتی دیدند نمی توانند مردم را آرام کنند با انفجار و انتحار جوابشان را دادند. همیشه کوشش می کنند که احزاب مردمی را سرکوب کنند و آنها را از صحنه بیرون کنند.

غفار، در پایان گفت: این سیاستمداران جنایتکار در کشور ما همیشه مصلحت کردند وبا مصلحت سیاست کردند. آنهم مصلحت نه به خاطر منفعت مردم بلکه به خاطر منافع خودشان و هرکدام از آنها هم وابسته به یکی از کشورهای غربی ویا عربستان و پاکستان هستند. پاسپورت های همان کشورها هم در جیب هایشان قرار دارد و به محضی که اوضاع خراب شد راه خود را گرفته و با فرزندان خود افغانستان را ترک می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای زن بتو ازفاتمه این ګونه خطاب است
زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

>>>   من حرف های شمارا قبول دارم خداکند که شما هم از همان گل که اشرف غنی ودار دسته اش ساخته شده شما هم ساخته شده باشید وبخاطر فریب دادن مردم این حرف هارا تحریر کرده اید
وطن دوست

>>>   در حالت کنونی افغانستان چه انتخابات برگزار شود چه نشود، در وضعیت اسفبار مردم تغییری نمی آید. هرگز این اتفاق نمی افتد و اگر انتخابات پارلمانی صورت هم بگیرد فقط چهره ها تبدیل می شوند.
ع

>>>   خانم سیلی جان، لطفاً نام احزاب جنایتکار و غیر جنایتکار را با ذکر نام اعضای رهبری آنها ارائه بفرمایید. اگر نگویید همان اتهام مصلحت اندیشی به خود شما نیز وارد خواهد شد. راستی یک چیزی دیگه اگر شما احزاب جنایتکار را نظر به میزان جنایت و منبع وابستگی شان و احزاب غیر جنایت کار را نظر به میزان صداقت و منابع مالی شان درجه بندی بفرمایید، سپاسگزار خواهم بود. در غیر آن ما مردم رعیت فکر میکنیم که شما ای گپا ره از روی عقده یا دشمنی و یا هم نظر به خواهش دونر میزنین
وطندارت

>>>   خانم غفار چی سرخود را به درد می آورید.افغانستان تاریخ 5000 ساله از جنایت کاران ومعامله گران را دارد. این مرض بی اتفاقی ومعامله گری ،وابستگی به اجنبیان وبیگانه گان را افغانها به ارث برده است.
اسکندر مقدونی گفته است که افغانها در تمام ادوار تاریخ شان بی اتفاق ونا مُتحد بوده اند.وصرف زمانیکه مورد حمله وتاخت وتاز قرار میگیرند،تا اندازه متحد شده و بعد از دفع حمله بیگانهگان دوباره به سر وکله همدیگر شان کوبیده اند.تاریخ سلسله هوتکیان،اولاده احمدشاه درانی،سلسله اولاده امیردوست مُحمدخان،شیرعلی خان وپادشاهان وسلاطین بعد آنرا مطالعه کُن.ما بسیار کم از پادشاهان ورهبران گزشته خود را داریم که به مرگ طبعی خود فوت کرده اند واکثریت قاطع شان به دست دیگرشان کُشته،کور ویا تبعید شده اند.
م.م کابل.

>>>   خانم محترم حجاب اسلامی را کنار نگزار

>>>   خانم سیلی:حجاب به معنای پوشاندن بدن زن در برابر نامحرم است:
حجاب ازدیدگاه حضرت زهرا(س)
روزی مرد نابینای باکسب اجازه به محضر حضرت زهرا(س) امد حضرت از او فاصله گرفت و خود را پوشانید.پیامبر اکرم(ص) که در ان جا حضور داشت از حضرت زهرا(س)پرسید: با این که این مرد نابیناست و تو را نمی بیند.چرا خود را پوشاندی؟حضرت زهرا(س)در پاسخ فرمود: اگر او مرا نمی بیند.من او را می بینم.و بوی مرا استشمام می کند.
گل رحمن«نیازی»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است