شانس سقوط قندوز به طالبان داده شده است
برای طالبان از سوی مسوولان دولت شانس داده می شود که در ظرف 24 ساعت ولسوالی را سقوط دهند. چرا که طالبان خود آنقدر نیروی زیادی نداشتند که بتوانند این حالت را به وجود آورند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۸    ۱۳۹۵/۶/۱ کد خبر: 119929 منبع: پرینت

دست به دست شدن بیشتر ولسوالی ها در ولایت های شمالی به ویژه در قندوز آسیب ها و زیان های هنگفتی به باشنده های این بخش ها رسانیده است. انتقادهایی وجود دارد که ناتوانی رهبری وزارت دفاع ملی و داخله در مدیریت جنگ باعث گردیده که بیشتر ولسوالی ها در شمال شرق کشور آسیب پذیر شده و به توسعه ساحات زیر حاکمیت طالبان می انجامد. هرچند با گسترش دامنه جنگ به حومه های شهر قندوز مقام های امنتیی خودشان را به این ولایت رسانده و از پاکسازی قندوز از وجود طالبان تعهد می سپارند اما به تازگی ولسوالی قلعه زال قندوز به اداره طالبان درآمده است. اما چرا آسیب پذیری های امنیتی در قندوز بیشتر از پیش گردیده است؟

فاطمه عزیز، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ترس و وحشتی که امروز در قندوز حکم فرما است مردم را بیچاره کرده است. چهار روز است که مردم قندوز برق ندارند. از چهار روز به این طرف صدای فیر، صداهای سبک و سنگین گوش مردم ولایت قندوز را به صورت بسیار فجیع آزار می دهد. همانطور که این اتفاق در سال گذشته افتاد.

وی افزود: امروز هم هزاران خانواده از خانه های خودبیجا و مهاجر شده و به ولایت تخار رفتند. هنوز هم جنگ جریان دارد و صدای فیر در اطراف شهر دیده می شود.

عزیز، در خصوص علت وضعیت قندوز بیان داشت: ضعف مدیریت و نبود هماهنگی کامل در بین نیروهای امنیتی ما چنین وضعیتی را به وجود آورده است و قربانی این وضعیت، مردم مظلوم و بی دفاع قندوز است.

این نماینده مجلس، علت جنگ های قندوز را بی تفاوتی رهبران نسبت به مردم دانسته و اضافه کرد: اینها کسانی هستند که بر سر قدرت جنگ دارند. همانطور که در ولسوالی خان آباد دو گروپ از پولیس های محلی بین خود جنگ کردند و طالبان از این فرصت استفاده کردند و آمدند و ولسوالی خان آباد را به تصرف درآوردند. همانطور هم این دو رهبر هنوز هم سرقدرت و تقسیم آن هنوز به تفاهم نرسیده اند و این وضعیت به طالبان میدان بیشتری می دهد.

عزیز، حمله طالبان به شهر قندوز را جبران ناپذیر خوانده و گفت: طالبان وقتی به شهر قندوز آمدند تمام ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند و همه بودجه دولت را به یغما بردند و حیف و میل کردند. حالا دولت این ضایعه را چطور می تواند جبران کند؟

نماینده مجلس، با بیان اینکه ما همچنان بر سر مسوولان و رهبران حکومت صدا می کنیم که برای یک بار هم شده به مردم فکر کنند و این بار مردم را مایوس نسازند، افزود: همین وعده هایی را که دادند عملی بسازند و یک عملیات منظم و هماهنگ را به راه اندازند. حداقل پل آل چین را که تازگی به دست مخالفان افتاده به دست بگیرند و آن منطقه را تصفیه کنند. اگر یک عملیات منظم را در آنجا راه اندازی نکنند و آن مناطق را دوباره تصفیه نکنند و اگر این پل را مخالفان کاملاً تخریب کنند شاید سالهای سال نتوانیم دوباره چنین پلی را ایجاد کنیم.

وی، خطاب به وزیر دفاع گفت: اگر این بار در ولایت قندوز امنیت نیاید همانطور که در پارلمان وعده داده بودی. خودم ورق استیضاح تو را خودم امضا خواهم کرد.

عزیز، در پایان گفت: برای طالبان از سوی مسوولان دولت شانس داده می شود که در ظرف 24 ساعت ولسوالی را سقوط دهند. چرا که طالبان خودآنقدر نیروی زیادی نداشتند که بتوانند این حالت را به وجود آورند. چرا این شانس برای طالبان داده می شود؟ در حالیکه قبل از سقوط این شهر بارها صدای خود را بلند کرده بودیم که اقدامی انجام دهند چرا که ولسوالی در حال سقوط است اما کسی این صدا را نشنید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانم دالرهای امریکایی را شما در جیب انداخته بیست چهار ساعت در بغل شوهرت خواب هستی باز سخن از سقوط قندوز میزنی. اولاد های غریب به کشتن نیست وقتی دالر را دوست داری باید همرایی شوهر تان در خط اول مقابل طالب ایستاده شوی و دعوایی حقوق زن را داری باید این حقوق را نیز ادا نمایی مانند همین انګلیسها و امریکایی ها انها بخاطر خوش ګذرانی عساکر خود صدها زن را به خط اول می فرستند. شما نیز تصمیم بګرید چون شما حقوق امریکایی میخواهید نه حقوق اسلامی

>>>   محترمه فاطمه عزیز!
نشود که در سقوط کندز اقای مجددی بدخشان "دزد" معدن لاجورد بدخشان نقش بازی کند!!!!!!!

>>>   مردم ! نگذارید بیشتر به کرایه گرفته شویم . نگذارید بدون هیچ سودی فروخته شویم . از گذشت روزگار بیاموزید .
طالب ، داعش و همه گذشته پرستان ، آب به یک آسیاب می ریزند . همه راه باز کن دیگران اند و نگهدار منافع دیگران در بازی قدرت و منافع .

>>>   سنچارك در محاصره است اما دولت زمانى كمك خواهد كرد كه نخست اين شهرستان سقوط كند و طالبان منطقه داراي تانك و مهمات جنگى شوند!

>>>   عدالت غنی همینگونه است... چرا آنجا ها آرام است؟ باید «تعادل» برقرار گردد...

>>>   قرار گزارشهای موثق، پاکستان در حال حاضر روزانه هفده (۱۷۰۰۰۰۰۰) ملیون دالر در ولایتهای شمال افغانستان خرج دارد که ازین میان، تنها سه و نیم میلیون(۳۵۰۰۰۰۰) دالر آن برای تبلیغات جهت تضعیف روحیه ارتش و پلیس و امنیت ملی و مردم به مصرف می رسد؛
که درین راستا، نقش مهم تبلیغاتی را افراد منافق وابسته به گلبدین حکمتیار و در درجه دوم گروهی بنام "جماعت تبلیغ" و همچنان از طریق ملاهای بیشعور بازی میکنند که خیلی موثر هم واقع شده اند !
ورنه، گروه مزدور طالبان دربرابر اراده مردم، بخصوص نیروهای شجاع و رزمنده میهن ما، تاب ایستادگی حتی یک هفته را ندارند !
ازین سوی دیگر ارگ نیز بطور حتی آشکارا ازین طالبان پشتیبانی می کنند !

>>>   این یک واقعیت است که طالبان مورد حمایت حلقات خاصی اند .گرنه طالبان توانمندی سقوط ولسوالیهارا به حصوص در شمال ناشته وندارند ایجاب مینماید که مردم خود دست به کار شوند ازاین انتقاد ها کار به جایی نمیرسد انگار نه انگار دولت صعف نه بلکه اراده ندارد
بیطرف از کابل

>>>   به نویسنده ششم بلی یک مدت احمد شاه مسعود هم در طول یک هفته تمام افغانستان را از وجود طاابان پاک سازی کرده بود حتا یک فیر را در تمام افغانستان کسی نمی شنید

>>>   پلان باداران چنین است: سقوط شمال و ایجاد دولتی بنام امارت اسلامی - خلافت اسلامی و یا هم امپراتوری نام نهاد اسلامی و دعوت از تروریستان جهان جهت شرکت در این دولت بعد بی ثبات ساختن آسیای میانه و تصرف آن توسط همین تروریستان وزیر فشار قرار دادن روسیه و چین.حیف که مسلمانان بیهوده کشته میشوند.
ق گ

>>>   شما وکلای مجلس کور خود بینا دیگران هستید در مجلس تان قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقین شراب و ارد و موادمخدر و در رشوت خوردن مشهور هستید وغیره اصلاحات را از خود شروع کنید پولیس و مردم را شما وکیلان بی خرد لت و کوپ میکنید شما خود را گم کرده اید شما....ا مردم شناخته و از شما نفرت دارند و شما در خانه فساد نشسته اید و شرم هم ندارید شما ستون پنجم هستید و باعث بربادی شده و میشوید این خانه فساد باید منحل شود
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است