این عملیات ها برای آرام کردن مردم است
عملیاتی که هم اکنون صورت می گیرد، به نوعی برای آرام کردن مردم است. حکومتداری ناسالمی که در افغانستان وجود دارد باعث می شود جاهایی هم که امن است ناامن شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۵/۶/۲ کد خبر: 119978 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی، عملیاتی را برای پاک کردن قندوز و بغلان و شاهراه میدان ورک بامیان از وجود طالبان راه اندازی کردند. فرمانده پولیس میدان وردک می گوید که برای بیرون ساختن پاسگاه های نیروهای امنیتی از محاصره طالبان و نیز برای جلوگیری از سقوط این پاسگاه ها به دست طالبان این عملیات را راه اندازی کردند. طالبان پرچم سفید را در برخی از پاسگاه ها برافراشته بودند و نیز چند پاسگاه را آتش زدند.

زلمی وردک، آگاه مسایل نظامی در گفتگویی رسانه ای گفت: عملیاتی که هم اکنون صورت می گیرد، به نوعی برای آرام کردن مردم است. حکومت داری ناسالمی که در افغانستان وجود دارد باعث می شود جاهایی هم که امن است ناامن شود. شاهراه میدان وردک بامیان تا چند وقت پیش منطقه ای بسیار آرام بود. چرا که مردم آنجا بسیار متحد و همبسته هستند اما حکومت داری ناسالم باعث شد که طالبان در آنجا هم نفوذ پیدا کنند و راه ها را ناآرام بسازند. به همین دلیل است که در عملیات هایی که حالا صورت می گیرد هم مردم ما قربانی می دهند و هم سربازان بیچاره ای که در میدان های جنگ می جنگند.

وی، معتقد است حکومت همیشه عملیات جنگی را دیر راه اندازی می کند و بیان داشت: جنگ آرامشی به وجود نمی آورد، جنگ باعث تباهی و بدبختی است. حکومت باید تدابیری داشته باشد تا قبل از اغاز جنگ آن رامهار کند. قبل از اینکه دشمن در منطقه ای نفوذ کند عملیاتی برای نابود سازی آنان انجام دهد و بتواند مردم را به دور خود جمع کند. تا همکاری ملت با حکومت نباشد، هیچ وقت آرامشی به وجود نمی آید. این حکومت داری ناسالم باعث شده است که امروز سرتاسر افغانستان در آتش جنگ بسوزد.

وردک، عدم موفقیت نیروهای امنیتی در میدان جنگ را از رده های بالای حکومت می داند و می گوید: رییس جمهور به تنهایی یک فرد است و تا گروه سالمی در کنار وی قرار نداشته باشد و فکر واحدی وجود نداشته باشد نمی تواند کاری به تنهایی انجام دهد. همچنین مفکوره های ضد و نقیضی که از حکومت در میان مردم پخش می شود باعث تشویش و فاصله گرفتن مردم هم می شود. در داخل حکومت هماهنگی واقعی وجود ندارد اگر این هماهنگی وجود می داشت، اعضای آن پلان هایی را طرح می کردند که این مسایل به وجود نمی آمد. سربازان در میدان جنگ دچار کمبود تجهیزات و امکانات نمی شدند. در حال حاضر سربازان در میدان جنگ گرسنه می مانند. نان برایشان نمی رسد. مرمی و مهمات برایشان نمی ماند. پشتیباتی در وقت و زمان لازم نمی رسد.

وی، ادامه داد: بنابراین رییس جمهور به تنهایی نمی تواند هیچ کاری انجام دهد. وقتی وزیر امری می دهد و معاون آن را انجام نمی دهد و این سلسله ادامه داشته باشد دیگر ازکنترل رییس جمهور هم خارج می شود. متاسفانه حکومت ما حکومت دو سره ای است که هر کدام از رهبران برنامه و عقیده ای دارند و برای آن کار می کنند. همین خود باعث بسیاری از ناهماهنگی ها می شود.

این آگاه نظامی، با بیان اینکه عملیات راه اندازی شده توسط حکومت همه عملیاتی آنی و بدون برنامه ریزی ازقبل است، افزود: این نوع عملیات هیچ فایده ای ندارد و برای آینده هیچ سودی ندارد. آمریکا و ناتو پیوسته از سال قبل اعلام می کردند که افغانستان در سال 1395 سال پرچالش را خواهد داشت. افغانستان باید برای آن برنامه ریزی زیادی می کرد تا با این مشکل مواجه نمی شد اما این کار را نکرد و حالا مشکلات امنیتی زیادی دامن گیرمان شده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است