سیاست حضور در منطقه، مهمترین هدف آمریکا
در حالیکه انتحار و انفجار جان بسیاری از مردم بیگناه را در افغانستان می گیرد، انتحارگران و انفجارگران آن، از نظر آمریکایی ها تروریست محسوب نمی شوند چرا که منافع آنها با این انتحار و انفجار در خطر نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۵/۶/۲ کد خبر: 119986 منبع: پرینت

وزارت دفاع آمریکا، می گوید که نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، در جنگ این کشور سردرگم هستند. گزارش تازه ای که پنتاگون نشر کرده است نشان می دهد که این سربازان به علت روشن نبودن چگونگی سهم گیری شان در جنگ نمی توانند ماموریت شان را در جنگ نشان دهند. چهارده سال از حضور آنها در افغانستان می گذرد و حالا وزارت دفاع این کشور، اعلام کرده است که نیروهایشان در افغانستان سردرگم هستند. در کل هدف حضور آمریکا در افغانستان چه بوده و هست که حالا سردرگم شده اند و این سردرگمی ناشی از چیست؟

صادقی زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان دربرنامه «آخرخط» گفت: سردرگمی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، به سیاستمداران و استراتژی های آمریکا برمی گردد. نحوه برخورد و نوع نگاه آنها به مصادیق تروریزم و آمدنشان به افغانستان برای اهداف و برنامه های خاص، باعث شده است که سربازان آمریکایی به این حالت گرفتار شوند. برخوردی که آمریکایی ها با تروریست انجام می دهند، و تروریزم را به خوب و بد تقسیم می کنند. آنهایی که به آمریکایی ها آسیب می رسانند و ضررشان به آمریکا می رسد تروریست هستند و با این تعریف با آنها برخورد می شود ولی آنهایی که به آمریکایی ها مزاحمتی ایجاد نمی کنند و مشکلی نمی سازند به عنوان مخالفان سیاسی افغانستان یاد می شود. دسته سوم طالبان هم کسانی هستند که آمریکایی ها از آنها استفاده می کنند. این عوامل و سیاست های کلانی که در آمریکا است و برخوردهایی که آمریکایی ها با تروریست ها دارند زمینه ساز سردرگمی نیروهای آنها شده است.

وی، افزود: در این قسمت آمریکایی ها فقط به منفعت خود کار می کنند. در حالیکه انتحار و انفجار جان بسیاری از مردم بیگناه را در افغانستان می گیرد، انتحارگران و انفجارگران آن، از نظر آمریکایی ها تروریست محسوب نمی شوند چرا که منافع آنها با این انتحار و انفجار در خطر نیست. این است منطق و استراتژی ترویست در تعریف آمریکایی ها.

نیلی، در خصوص هدف حضور آمریکا در افغانستان بیان داشت: مهم ترین هدفی را که آمریکایی ها در افغانستان دارند، سیاست حضور در این منطقه است. با اهمیتی که کشور ما دارد و با جغرافیای بسیار مهمی که افغانستان دارد، آنها نسبت به اینجا حریص شده اند. اهداف آمریکا از حضور در افغانستان، تحت کنترل گرفتن، مهار کردن و اطلاعات گرفتن از رقیبان بالفعل و بالقوه خود است. کشور ما در موقعیت خاصی از جغرافیای دنیا واقع شده است که ابرقدرت هایی مانند چین، روسیه و ایران درهمسایگی آن قرار دارند و پاکستان و هندوستان هم که کشورهایی اتمی هستند و در اینجا قرار دارند. آمریکا نمی تواند اجازه دهد در بی اطلاعی از این ابرقدرت ها باقی بماند.

این نماینده مجلس، اضافه کرد: سیاست آمریکا در حال حاضر فقط حضور در افغانستان است و با امضای پیمان استراتژیک به این خواسته خود رسیده است و در اینجا به شدت تسلط استخباراتی دارد.

نیلی، در رابطه با راهکار آمریکا برای حضور در افغانستان بیان داشت: آمریکا مردم افغانستان را در وضعیتی قرار داده است که مردم احساس کنند، اگر آمریکایی ها از افغانستان خارج شوند، این نظام سقوط خواهد کرد و کشور در منجلابی دیگر گرفتار خواهد شد و همین موضوع برای آمریکایی ها دستاورد بزرگی محسوب می شود.

وی، با بیان اینکه، فلسفه حضور آمریکا، مبارزه با القاعده و گروه های تروریستی نبوده است، بلکه این موضوعات بهانه ای برای حضور آنها بوده است، افزود: اصل هدف آنها حضور در منطقه است. اصل، هدف گرفتن جاهای بسیار بخصوص در افغانستان است. میدان هوایی شیندن، میدان هوایی هلمند، میدان هوایی قندهار، میدان هوایی جلال آباد و میدان هوایی بگرام و مزار در اختیار آنها است. القاعده و گروه های تروریستی بهانه هایی برای حضور در آمریکا است. حتی این اطمینان وجود دارد که این گروه ها توسط آمریکا به وجود آمده است تا آنها در اینجا حضور داشته باشند. همانطور که آنها گروه داعش را در عراق و سوریه به وجود آوردند و آنها را حمایت می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کی امریکا را بخاطر این هدف اش به افغانستان اورد از اینکه استخوانهای فرسوده بچه سقاو را بیرو اورده و روبه مزخرفات میکنید
استخوانهای ربانی را بیرون کنید و اتش بکشید که پدرخنده های خود را به افغانستان دعوت کرد.

>>>   جنگ افغانستان به جنگ دوم جهانی شباهت دارد و یا شاید از آن الگو برداری شده باشد. قرار اطلاعات نا موثق امریکا در شروع جنگ دوم جهانی با هتلر همکاری مخفیانه داشته و از او خواسته تا اروپا و بخصوص روسیه را اشغال و یا تخریب کندو وقتی هتلر اینکار را شروع نمود در سمت شرق اروپا به شکست سختی مواجه شد. وقتی امریکایی ها از هتلر ناامید شدند خود دست بکار شدند و بنام جنگ علیه فاشیزم به اروپا حمله کردند هتلر را از صحنه جنگ بیرون کشیدند و مخفی ساختنئد و بم اتم را به عوض اینکه علیه هتلر استفاده کنند بر فرق مردم بیگناه جاپان فروریختند و در یک روز سه لک انسان ملکی جاپان را قتل عام کردنددر حالیکه جاپانی ها حاضر به تسلیم شدن بودند ولی امریکایی ها ختم این جنگ را الی شکست روسها نمی خواستند از اینرو جاپانی ها را مجازات کردند.
در افغانستان نیز چنین شد. امریکایی ها که سالیان متمادی از بن لادن در جنگ افغانستان استفاده کرده بودند بنام مبارزه با القاعده و طالبان در 2001به افغانستان لشکر کشی کردند. بن لادن را از افغانستان کشیده و اولن در پاکستان و بعد از 2012 در جاه های دیگر مخفی ساختند. سالیان متمادی در کوه ها و دره های افغانستان بدنبال او هزاران افغان بیگناه را کشته و یا محبوس نمودند ولی افراد مربوط بن لادن و تروریست های چند ملتی خود را شبانه از میدان هوایی قندز توسط طیارات چهار ماشینه به پاکستان انتقال دادند تا تربیه و تعلیم بیشتر بگیرند و بعد در سالهای 2006 همین ها بودند که از پاکستان به جنوب افغانستان بشکل بسیار بیرحمانه و با بریدن سر انسانهای بیگناه حمله را آغاز نمودند که این مصیبت تا کنون ادامه دار د.هزاران انسان وطن ما کشته و یا زحمی شده و صد ها تاسیسات عام المنفه ما تخریب شده است.
نمیدانم این تروریست پروریست و یا مبارزه با تروریزم.
ق گ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است