سران تاجیک ها در دیدار های جداگانه با اشرف غنی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۵/۶/۳ کد خبر: 120040 منبع: پرینت

یک منبع از ارگ ریاست جمهوری گزارش داد که سران قوم تاجیک و اعضای برجسته حزب جمعیت اسلامی هرکدام به تنهایی با رییس جمهور دیدار و ملاقات می کنند و در این دیدار ها روی موضوع های مهم برکناری داکتر عبدالله از مقام ریاست اجرایی بحث و مذاکره صورت می گیرد.

روز یکشنبه محمد یونس قانونی در دیدار با اشرف غنی در ارگ، از اتمام دوره دوساله ریاست اجرایی سخن به میان آورده از رییس جمهور خواهان حضور سران تاجیک در رده های بالای حکومتی شده است.

پیش از این، عطا محمد نور و محمد اسماعیل خان نیز بگونه جداگانه با رییس جمهور غنی دیدار کرده و در باره جایگزینی عبدالله پیشنهاداتی را به اشرف غنی ارایه داشتند که رییس جمهور از اظهار نظر پیرامون موضوع های مطروحه طفره رفته و نتیجه را به بعد موکول کرده است.

این ملاقات های در حالی صورت می گیرد که بیشتر از یک هفته از مشروعیت نیم بند دوساله ریاست اجرایی باقی نمانده است و هنوز مشخص نیست که سرنوشت داکتر عبدالله و تاجیک ها پس از اتمام این دوره چه می شود؟

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تاجک ها یا ....جنگ سالاران ؟؟ کی گفته که این دزد ها نماینده تاجک هستند ؟؟؟ این ها نماینده های ...فـسـاد هستند.

>>>   هموطنان گرانقدر : اینهم برنامه جدید آقای شفیع عیار

>>>   هوشیار ، بیدار .... طراح وسر باشی از هم پاشی تاجکزاده ها و فرزندان سنایی و مولانا ی بلخ و نصب کرزی و اشرف غنی در ارگ ، اقای " زلمی خلیلزاد " و گروپش است..... بوی اعتماد نکنید !

>>>   تازمانیکه دریک مملکت یک اکثریت چاق و یک اقلیت لاغر وجود داشته باشد مبارزه برای عدالت اجتماعی وجود میداشته باشد.چیزیکه شما تفرقه اندازی مینامید.
شفیع عیار

>>>   برادران تاجک ما بخوبی درک میکنند که اگر فشار ها روی اشرف غنی زیاد شود ممکن وی برای بیلانس این فشار ها از طالبان و حزب اسلامی کمک بخواهد وضیعت شمال کشور فقط به یک جرقه ضرورت دارد و کاملا شهر های شمال در محاصره طالبان است . بنا مختل ساختن وضیعت هر گز به نفع برادران تاجک نیست و تیشه به پای خود زدن است . امروز اکثریت تاجک ها از وضیعت خسته اند دگر به دنبال مافیا دالر و مافیای زمین نمی روند . بهتر است همین نظام را با همه یی کاستی هایش پذیرفت در غیر ان منتظر تکرار تجربه سال 75 باشید .

>>>   مادامیکه نظرم به جملۀ «سران تاجکها» در عنوان نوشتۀ فوق افتاد به این فکر افتادم که شاید امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان با جمعی از اعضای کابینه اش با افغانستان آمده و با رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرده است اما زمانی متن را خواندم، دیدم که همان مزخرفات دایمی گذشته تکرار شده اند!
یونس قانونی، عطامحمد نور و محمد اسماعیل خان را سران تاجک معرفی نموده اند اما این امر بنا به دلایلی مردود است. دلیل اول اینکه در افغانستان تاجک وجود ندارد. دلیل دوم اینکه این آقاین خود شان ادعای رهبری تاجکان را نداشته و ندارند. سوم ایشان از جملۀ اعضای مجاهدین جمعیت اسلامی اند که نمیتوانند رهبر قوم تاجک باشند. چهارم در مورد محورت تاجکان در افغانستان کدام سندی وجود ندارد و تمام باشنده گان افغانستان افغانان اند. مردم فارسی زبان هیچگاهی تاجک پنداشته نمیشوند بلکه فارس اند.
داکتر عبدالله عبدالله اصلاً از فارسی زبانان نیست، زندگی چند ساله در کنار احمدشاه مسعود نمیتواند پشتون بودنش را تغیر دهد.
تفرقه اندازی میان ملیت های زحمتکش افغانستان خیانت ملی است و فارسی زبانان افغانستان هیچگاهی اینچنین خیانت را متقبل نمیشوند، آنانیکه دست به نوشتن اینگونه مضامین میزنند، لطفاً عمیق فکر نمایند تا حقایق را بنویسند.
میهن زرغون

>>>   اینها را به کمیسیون فساد خمعرفی کنید تا حجواب دزدی های شانرابدهند

>>>   رهبرانیکه حتی خودشان دونفر شان به یک راه نمی روند وهرکدام صرف بدنبال تجارت شخصی خود است گذشته پر از فساد وآینده روبروشدن با سارنوالی رادارند که آنهارا رهبر میگوید؟؟

>>>   نویسنده متن بالا بیسار یک انسان ساده وخوش باور است وبدوه میتواند باید خدمشان عرض شود که اشرف غنی به امضای داکتر عبدالله ریس جمهور شده و داکتر عبدالله به امضای اشرف غنی ریس اجرایئه شده است هرگا داکتر عبدالله کنار زده شود دیگر کدام حکومت مشروع وجود ندارد چون هردو از راه غیر مشروع به قدرت تکیه زده اند. باید گفت که از عمر حکومت دوسره چیزی نمانده است بعضی ها با دهن کجی پست ریاست اجرایئه را تکمیل میخوانند و پست اشرف غنی را غیر تکمیل که این دور به انصاف است.
بااحترام حقگو کابل

>>>   مسئله را قومی ونژادی نکنید. دکتر عبدالله نماینده تمام مردم افغانستان است هر کس عدالت و قانون را اجرا نکند بر تمامی اقوام افغانستان واجب است بر علیه او اعتراض کنند.

>>>   من که نه پشتونم ونه تاجک
واقعیت را بیان میکنم : حق با این مردم است چونکه اگر اشرف غنی را به حال خودش بگذارند آیندۀ اقوام دیگر در افغانستان رو به برده گی خواهند رفت جلو بدمنشی را از هرجا میتوان باید گرفت
ش ف

>>>   هیچ کس قوم پرستی نمیکند تنها عامل این مسایل بی تدبیری و خود خواهی و انحصار طلبی قدرت در حاکمان پشتون است که مردم فارسی زبان را خشمگین و دل آزرده نموده است اگر به این وضع پایان داده نشود خطر برای خود ایشان است صبر هم حدی دارد.

>>>   واقعا شما مزدم تاجیک کم ظرفیت هستید. ما از پشتونها گله مند هستیم خدا خر را دید شاخ داد

>>>   صد رحمت به پشتونها اگر شما تاجیک ها اکثریت بودید وقدرت داشتید همه اقوام دیگر را نسلشان راگم میکردید.باز خدا فهمیده که... ....

>>>   لويه جرگه قانون اساسى ان لوى جرگه يى نيست كه هر كى زمام دار بود يك تعدادى را جمع كند و فيصله را انجام دهد و ان را فيصله مردم بداند."

>>>   حيف سالهاى كه در پاى حاكميت غنى و عبدالله سر شوند.
ديگران در جهان تحمل يك روز بى تفاوتى و ناكارآمدى حكومت هاى خود را ندارند. اما در سر زمين ما، مردم عادت كرده اند كه سيستم هاى فاسد را دوست بدارند و خود را سزوار حاكميت هاى مسوؤل نمى دانند. اين مردم اند كه به خود جفا مى كنند.

>>>   این دو کار شدنی نیست تغیر سیستم و شناسنامه بضرر قبیله و بازار انشان است

>>>   هرکسیکه مساله راقومی جلوه میدهد برای تباهی افغانستان کارمیکند

>>>   تاجیک گفتن را بس کنید تاجیک عظمت است با پنج نفر جمعیتی نمیتوان جای شایسته تاجیک را حفظ کرد
حقبین

>>>   ایــــن دزد هـــا تاحــــال از نــام جهــــاد ومقــــاومـــت سـو استفــــاده میکردنـــد حـــالا ازنـــام قــــــوم ،حالا که بانک ها از دالر خالی شده قوم را دست آویـــز قــرارداده اند ، مـردم شمارابنام غاصبین جنگ سالاران غاصبان قانون شکنان می شناسند ، شما لیاقت رهبری ومنسوب به قوم را ندارید فقط دزدی کنید قاچاق کنید پول حرام برای نان حرام به خود واولاد خود جمع کنید، حالا نمیتوانید به کوه بالا شوید چون شیرپورها وقصر های فرعونی شما درشهر باقی میماند درکوه ها بانک تنیست که سرمایه های حرام ونامشروع را ذخیره کنید وحالا مردم هم شمارا شناخته اند هیچ کس بدنبال شما نمیرود بجز راهـــــزنان سرگردنه، دوسیه های بزرگ اختلاس وغصب چور شما نـــزد امریکائی ها مــوجود است ، قررار است دوسیه دزدی 42 مقام حکومت کرزی که 80 فیصد آن از شماها است به اداره مبارزه علیه فساد فرستاده میشود ، زودتر بجنبید ویک ماجراجوئی براه اندازید بلکه ازین بدنامی ورسوائی نجات پیداکنید
( گیلگمش )

>>>   سران تاجـــک ها ننویسید ســــران دزد های تاجک خیلی مناسب شان است

>>>   این مفسیدین فی الارض هر گز نمایندگی از مردم شریف تاجیک نمیکنند. این ها تلاش دارند تا چیب های خود را دوباره از پول بیت المال پرکنند. این ها همه امتحان خود را داده اند خدا وند جزا این دزدان را بدهد.
پروانی

>>>   دوسال اشرف غنی ریس جمهوری کرده دو سال باید داکتر عبدالله ریس جمهور شود تاتعادل برابر شود بعدش انتخابات آزاد شود ویک انسان فهمیده ریس جمهور شود. .فواد

>>>   بنظر بنده هيچكس حق ندارد حق يك قوم را بخورد، ما و شما تا بحث ها قومى ميكنيم بهتر است تا بحث را روى شايستگى تمركز دهيم، امروز بمن افغان هيچ فرق نمى كند كه در رس كار غنى باشد يا عبدالله، بمن مهم اين است كه كى خدمتگذار است چى الان و چى در اينده، اگر يك تاجك كه شايسته كار نباشد و به قدرت تكيه بزند در انصورت كى بدبخت شده همه ما و در قسمت پشتون و ديگر اقوام همچنان. بكذاريد منطقه و قوم پرستى را و كوشش كنيم هميشه دنبالرو قوم خود نباشيم و اشخاص دانا خود را بگذاريم و انتخاب كنيم. امروز وقت ان است كه به اطراف خود و به كشور ديگر نگاه كنيم و از انها ياد گرفته و كشور خود را شگوفا سازيم.
عمر...

>>>   از دیدگاه ما،مدعیان رهبری تاجک فقط وفقط درپی به قدرت رسیدن
وزراندوزی اند وبس هیچگاهی هم بخاطرمنافع عام ملی ویا حد اقل احیای حقو ق حقه ومقام شایسته تاجکان نه اندیشه اند.اینها
حقوق تاجکان رادر وجود مقرری چند تن که بیشتر ازین بانکها هم گنجایش پول شانرانخواهند داشت خلاصه کرده اند.از نظر اینها اگر همین چند تن به جایی رسیدنددنیا گل وگلزاراست واگر همین چند تن مقرر نه شدند نه حقوق تاجک تامین شده است ونه هم از مجاهد.درحالیکه نه به مجاهد صادق اند ونه هم به تاجک وسایر اقوام
کوهی

>>>   حیف این سرزمین که مردمی نادان در ان زندگی میکنند.

>>>   نفیس هراتی
متاسفانه اسماعیل خان توانایی آنچنانی برا استفاده از چنین ملاقاتی ندارد. اسماعیل خان در این ملاقات از رئیس جمهور خواست هاست که فرزندش را به عنوان معاون والی هرات مقرر کند؛ اسماعیل خانه همیشه با یک وزارت و حالا با یک معاونیت تمام مردم هرات را معامله کرده است؛ با اینکه احتمال اینکه او را معاون والی هرات کند بسیار کم است اما از ریاست ارتباط خارجه ولایت ارتقا خواهد یافت. این خط و این نشانه!

>>>   بحث بنده به معنای رد یا تایید جنبش روشنایی نیست وکاری به عکس العمل دولت در بر خورد با این حرکت مدنی ندارم نکته قابل توجه در ان جنبش نگاه فرا قومی در ان حرکت میباشد ما دراعتراض مدنی جنبش روشنایی شاهد بودیم رهبران ان جنبش هم هزاره بودند وهم غیر هزاره ولی مردم هزاره بدون در نظر داشت وابستگی قومی ان رهبران از انان حمایت نمودند چون آنها برای هدف خود ورسیدن به ان هدف ورفع تبعیض به ان نگاه ملی داشته نه نگاه منطقه وسمتی وقومی و ان نشانه درک اجتماعی وسیاسی بالا ی ان جنبش که عمدتا هزاره ها بودند رامیرساند ولی اکنون در باره موضوع بحث مقاله بالا این رشد سیاسی دیده نمیشود در حالی که رئیس اجراییه بر اثر ارای تمام اقوام افغانستان انتخاب شد وگر نه اقلیت تاجیک به تنهایی توانایی انرا ندارند واکنون هم از برادران تاجیک میخواهم نگاه منطقه ای وقومی به موضوع ندهند و مسئله را ملی بنگرند وخود شخص رئیس اجرایی خود را نماینده تمام مردم افغانستان بداند.ودیگر اقوام نیز مطابق قانون از ایشان حمایت نماید.

>>>   قابل توجه برادران تاجیک دکتر عبدالله توسط رای تمامی مردم افغانستان به قدرت رسید واقلیت تاجیک هیچ گا به تنهایی توانایی به قدرت رساندن دکتر عبدالله را ندارند پس مسئله را قومی ونژادی نکنید و در ضمن پست ریاست اجراییه یک پست ملی برای خدمت رسانی ملی است نه پست ومنصب قومی و طایفه ای ومنصب دار این پست از هر قوم باشد نگاه ملی داشته باشد در غیر اینصورت هیچگونه مشروعیتی ندارد

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی پشتون ایستادگی کنند۰

>>>   با شناخت عمیق و نزدیکی که با اقای نور دارم من اطمینان کاملی دارم که غنی و تیمش هرگز وی را وسیله ی برای براورده ساختن امیال شوم شان قرار داده نمیتوانند. استاد عطا مرد متعهد و عیاری است برای او منطقه مهم نیست بلکه ارزشهای چندین سال مبارزه برحق مهمترین اصل است این تبلیغات تیم خاین ارگ است که میخواهند شگاف ایجاد نمایند. اینکه عبدالله نتوانست کاری در دو سال گذشته انجام دهد مساله جداگانه است اما استاد عطا راه و روشش را دارد که بر ان ایمان دارد

>>>   با این سران تاجیک جداگانه دیدار میشوند و به آنها پیشنهاد های جدا گانه هم میشوند۰
مثل کرزی در گذشته غنی کوچی و بقیه سران قبیله فاشیست هنوز هم سخت کوشش دارند در بین اقوام دیگر درز و تفرقه بیندازند۰

>>>   وله بسیار شرم تاجکها یعنی جنگ سالارها . اگر تمام تاجکا به عبدالله عطا دزد و قانونی باشد مرا تیر به پشتون میشم

>>>   حق ما مردم غیر پشتون است که پشتونها بر ما ظلم کنند. در انتخابات برای گرفتن یک رای داد از برابری وبرادری میزنید العان که باکمک دیگر اقوام یکی از سمت شما به قدرت رسید همه چیز فراموش شد وگویی پست ریاست اجراییه بالکل متعلق به قوم تاجیک است وسهم صد درصدی شماست! !!؟؟در حالی که نه تنها پست ریاست اجراییه بلکه تمامی پست های دولتی وحکومتی متعلق به تمام اقوام افغانستان است چه مخالف وموافق کمی اینده را هم نگاه کنید وپیش پای بین نباشید .

>>>   شما تاجیک ها که اینقدر انحصار طلب هستید خوب خود را برای دیگر اقوام ثابت کردید.اکنون که اقلیت هستید اینطور خود کامگی میکنید.وای به روزی که به قول خودتان اقوام غیر پشتون با هم جمع شوند و کشوری مستقل تشکیل دهند .صد رحمت به پشتونها ..!!!!!!!!!!!!!!

>>>   تاجیکهای عزیز لطفا از توهم بیایید بیرون شما با حمایت هزاره وازبک قدرت گرفتید وگر نه اقلیت تاجیک تنها نمیتواند به اینجا برسد. انهم آقای عبدالله پشتون است نه تاجیک. پس از توهم خارج بشید. جنبه داشته باشید.

>>>   كدام نظام ؟ اين نظام چودرى و چتل استانى ها است.
اولتر از همه به تاريخ نگاه. كنند كى در اين سه صد سال اين وطن را ميفرو شد وكى ازادى را ميگيرد ؟ در تاريخ سه صد ساله گاه پلوً زى ميفروشد وگاهى أتر زى وگاهى ببو زى.
ح ع

>>>   نويسنده بسيار جاي رسيده است از حرف هاي خبر دارد كه خود قانوني و عطا محمد نور هم خبر ندارند اما يك چيز را بايد بدانند كه داكتر عبدالله رهبر افغانستان است و در بين سياسيون فعلي با تقوا ترين با احساس ترين و پاكترين است ما با غني و اعطا و قانوني و رباني مار نداريم ،
عباس جعفري

>>>   یک صدا و باهم بگیم ما یک افغانستانی هستیم

>>>   نه اشرف غنی ونه دار و دسته ان توان انرا دارند تا داکتر عبدالله را از سمت اش دور سازند این گفته های که گویا فلان شخص وفلان شخص با اشرف غنی احمدزی خصوصه دیدار کردند ودر مورد کناره گیری داکتر عبدالله صحبت کردند کاملا دروغ منافقانه و درز اندازی خاینانه اشخاص از یک قوم خاص است که سالها با چنین نفاق افگنی و وعده وحید نادرست شان وحتی بروی قران که سوگند یاد کرده اند ویا در قران مهر وامضا کردند که دشمنی را کنار میگذارند به انهم وفا نکردند وبخاطر کسب قدرت شان بروی سوگند شان هم پاگذاشته اند اکنون میخواهند بازهم مردم را با این شایعات دروغین شان فریب دهند و بین مردم قدرتمند و بزرگ قوم تاجک تبار کشیدگی ومخالفت را ایجاد کنند و خود شان با همان شیطانیت استفاده سورا کنند دیگر انزمان عبدالرحمن خان ونادر غدار نیست که مردم با این چنلدیات تان باور کنند و بحرفهای تان اعتماد نخیر مردم تاجیک تبار و هزاره تبار وغیره شما را خوب درک کرده اند که از سیاست انگلیس ها استفاده میکنید تفرقه بیندازو حکومت کن را پیشه تان کرده اید حال مردم دیگر به این شایعات و فریبکاری ها وتقلبکاری های همیشگی تان را خوب درک کرده اند فریب این سخنان عوام فریبانه تانرا نمیخورند داکتر عبدالله واشرف غنی یک سکه دو رخ است اگر یک رخ سکه از چلند خارج گردد رخ دیگر ان خود بخود از بین میرود .

>>>   به تایید نوشته اخیر باید قبول کرد که اشرف غنی وعبداالله دو رخ یک سکه اند هرگاه یک آن ناچل شود رخ دیگر آن نیز نا چل است این یک واقیعت سیاسی است وهیچ کدام نمایده کدام قوم نمیتوانند باشند اینکه اینها از نام این قوم ها سوء استفاده میکنند کم ظرفی خود شان است .

>>>   فقط عطاجای گزین خوبی است.
ع

>>>   اگر ملت بنام تاجیک نمی بود کشور بنام افغانستان وجود نمی داشت یک ایالت کسافت استان می بود

>>>   پشتون ها چه کمال کرده اند که به آنها صد رحمت دادی؟ بجز تمامیت خواهی، زورگوئی، انفجار و انتحار، جهالت، تقلب، خیانت، قومپرستی، سمتپرستی، وطنفروشی و...
تمام اقوام دیگر در آتش جهالت اینها سوختند و حرص جهالت و جنگ اینها ختم ندارد.

>>>   قبیله هرکی را فریب داده میتواند لیکن عطا را نه. بیخود چتیات ننویسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است