جهادی ها هم طالب دارند؟!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۵/۶/۴ کد خبر: 120093 منبع: پرینت

حامیان مالی طالبان در افغانستان بخصوص در سمت شمال!

روزنامه گابرک چاپ روسیه نگاشته که امروز همه طالبان تحت فرمان ملا هيبت الله نيستند و در جریان گزارش خود چنین اضافه کرده:

عطا محمد در حدود 3000 طالب دارد.
امان الله گذر 2470 طالب دارد.
بسم الله محمدى 1850 طالب دارد.
اديب فهيم 1200 طالب دارد.
محمد محقق 2540 طالب دارد.
فضل هادی مسلمیار 1500 طالب دارد.
اسماعیل خان 2200 طالب دارد.
جنرال ملك 700طالب دارد.
رووف ابراهيمى 400 طالب دارد.

اينها افرادى را حمايت نموده بنام طالب حمايت مادى و مالی مي كنند تا به اعمال غير مشروع و اهداف غير انسانى شان دست يابند.

بالفرض اگر ملا هيبت به پروسه صلح بپيوندد و همه سلاح و مهمات خود را تسليم دولت كند باز هم ريشه طالب خشك نخواهد شد.

طالبان ديروز از ملا عمر دستور مي گرفتند ولى امروز نميتوانيم از چنين وضعيتى سخن زد. طالب امروز ريشه مافيايى افراد بلند رتبه دولتى دارد كه خاتمه دادن به اين مافيا ، كار سهل نيست.

بيشترين طالب امروز به فرمان عطا محمد فعاليت مي كند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در کشور ما متاسفانه همیشه سر ها گریبان های دیگر بیرون میشود از جناب مسعود بزرگوار از کی جی بی از پرچمی ها از گریبان جمیعتی ها از خلقی ها از گرینا ن حکمتیار وحال از ذوات فوق از کجا خدا همه یی تان را بشرماند چطور مردم را احمق ساخته وانهارا میکشید

>>>   استاد عطا محمد نور، محور ثبات افغانستان است !

روز گذشته، پس از ختم برنامه حمایتی نخبگان و متنفذین کشور در كوهدامن خدمت استاد عطا محمد نور رفتم. استاد از جزیات برنامه پرسید وخیلی خرسند بود که همایش با شکوه برگزار شد. استاد جوش و شور جوانان در انجام این رسالت تاریخی را ستود و گفت که این كار شما خيلي قابل قدر
است .

از قضا استاد میزبان بزرگان حوزه جنوب بود، متنفذین استان های زابل، کندهار، غزنی و هلمند خدمت استاد آمده بودند. وقتی صمیمیت استاد با مهمانانش و ارادت مهمانان به استاد را دیدم، به رنگینی اجتماع این کشور دلم ذوق زد و خرسند شدم.
استاد طبق معمول، پس از نماز شام، پیام های هموطنانش که از سراسر کشور برایش در طول روز رسیده بود را می خواند و مرور می کرد می کرد و برخی شان را پاسخ نیز می داد.
اقای نور مشغول بود که حمید الله توخی وارد خانه استاد شد، اقای توخی به شدت از امنیت زابل نگران بود. توخی از کمبود پرسونل مسلح ملی در زابل شکوه کرد و از بد تر شدن وضعیت در آن استان به شدت نگران بود.

بعد صرف غذا استاد به نوبت احوال خطوط نخست نبرد را از سانچارک گرفته تا کندز و بغلان جویا شد، بدتر شدن وضعیت استاد را به شدت ناراحت ساخت. استاد آهی کشید و گفت که ای کاش در دوره جهاد به شهادت می رسیدم تا این همه مشقت مردم را شاهد نمی بودم.

شهادت سربازان از هلمند تا کندز و بغلان به شدت استاد را اندوهگین کرد. استاد می گوید که روزانه شاهد تلفون های به شدت ناراحت کننده است، گاه سربازی به شهادت می رسد که تنها پسر مادر پیرش است و گاهی هم جوانی به شهادت می رسد که خانواده اش حتی پول کفن اش را ندارد.
استاد گرانقدر،را شاید برخی ها مختص به بلخ عنوان کنند اما او چنان در بطن جامعه از شمال تا جنوب و از شرق تا به غرب تنیده است که دیگر نمی‌تواند فقط به خود به استان خود فکر کند.
استاد به عنوان یک مرد همیشه در سنگر نابسامانی گوشه گوشه این کشور رنجش می دهد.
این روز ها که من بیشتر اوقات را در کنار استاد سپری می کنم، با خود می گویم صد آفرین این مرد بزرگ که از عهده این همه فشار می برآید.

روز های پسین در کنار سایر مشکلات در شمال، حزب جمعیت اسلامی افغانستان که استاد کلیدی ترین رهبر آن است، هر روز شاهد کشته شدن هم قطارانش در توطیه های جنبش نیز است. متأسفانه جنبشی ها در چهار چوب مبارزات سیاسی به دستور بیگانه های بسیار بد بازی می کنند، انها از بافت های اجتماعی خبر ندارند و گذشته را فراموش کرده اند.

در پایان برای کسانی که خواب های نبودن استاد را می بینی عنوان می کنم که نبود استاد نبود ثبات در افغانستان است. ثبات با نام و سایه استاد گره خورده است.

خدایش عمر دراز دهاد و توان بیشتر!

حامد رهگذر

>>>   حکومـــــت هــم طالـــــب دارد وهـــــم دزد :
از پرواز هلیکوپتر ها به نقاط مختلف مخصوصا شمال حالا همه اطلاع دارند واکثرا مردم بعضی نقاط کشور به چشم دیده اند این بود طالبان دولت ، اما دزد های رسمی حکومت که به چندین نوع میباشند:
نوع اول دزد محتاط که بنام خریداری بنام اکمالات فیصدی پوبل بیت المال را می دزدد
نوع دوم که کمی حریص تر است اختلاس میکند وپول های بیت المال را بنام مکاتب بنام پروژه ها به حساب بانکی یا مستقیما به جیب خود میزند
سوم دزد های صاحب صلاحیت ودارنده امکانات که حکومت دراختیار شان قرارداده این دزد ها خطر ناکترین نوع دزد ها هستند چون این ها مستقیما از مردم میبدزدند وبلند منزل ، شرکت ، وتجارت بر اه می اندازند مکان این دزد ها اکثرا درادارات کشفی حکومت مانند جنائی ،کشف ،استخبارات ،وکمپنی خصوصی امنیتی پنجشیر وردک میباشد نوع دزدی اینها پیشرفته تر است خود شان درعقب ودزد های شان درصحنه عمل قراردارند ومدت استعمال این دزد ها بسته به مهارت آنها دارد یک مثال زنده ازین دزد ها مرحوم حبیب استالفی است که توسط افراد رده بالای کمپنی خصوصی امنیتی پنجشیر وردک تا لحظه مرگ استعمال شد ودست آورد های زیادی هم داشت به همین خاطر کمپنی هم یک ودوبار اورا از مرگ حتمی اعدام نجات داد بعد دیدند که رسوائی آن جهان راپر کرده از او کذشتند واعدامش کردند توسط او پول زیادی از جیب مردم کشیدند وبه جیب خود زدند برای اینکه رازش افشانشود فورا وخپ وچپ اعدامش کردند ورنه خدامیداند که چند جنرال ورئیس ودیگر کمپنی چوکی اش را از دست میداد!
(ر )

>>>   دروغ محض است افراد تفنگ بدست دارند که از طالب فرقش همین است که از اینها دستور میگیرند نه از پاکستان پل و پلچک را تخریب نمکنند و اینها هم بخاطر بقای خود از این افراد استفاده میکنند ورنه غنی و کرزی کارشان را یک سره میکرد و حکومت عبدالرحمان را تکرار میکردند .
افغان

>>>   خداوند ریشه این جنایتکاران خشک ونابود کند.

>>>   بالكل دروغ و پروپاگند است

>>>   این یاداشت اتمر مشاور امنیت ریاست جمهوری است که به روزنامه گابرک چاپ روسیه در روز های اخیر به روسیه رفته بود تقدیم وظیفه خود را انجام داده .... چرا از گلبدین نام نگرفته......
امل

>>>   رهگذر باید منحیث رهگذر بی غرض می گفتی ، توصیف دزدان آنهارا باتور تر میسازد

>>>   دل آدم سیاه می شود، چارتا مزدور و وابسته استخبارات می آیند سرمایه های معنوی این کشور را می کشند. در شرایط حاضر که نیاز به علم و کادرهای علمی داریم، جوانان دانشگاهی کشته می شوند و ناجوان مردانه کشته می شوند. من بارها نوشته ام و باز هم می نویسم، تا زمانی که اشرف غنی که زمانی خود سخنگوی و حامی طالبان بود رییس جمهور باشد، تا زمانی که پروژه ساز داعش حنیف اتمر رییس شواری امنیت باشد، تا زمانی که یکی از اعضای برجسته طالبان وزیر دفاع باشد، تا زمانی که اعضای دیگرشان استانکزی رییس امنیت ملی باشد؛ پس ما از کی انتظار داشته باشیم که حافظ امنیت شهروندان این کشور باشد؟ ما خود همین بی عزتی و بی غیرتی را قبول کرده ایم. سالها در برابر تروریزم مبارزه کردیم، وقتی پیروز شدیم کرزی را که تا هنوز طالبان را حمایت می کند و در زنده شدن دوباره آنها نقش اساسی دارد رییس جمهور ساختیم، با آن که اصالت همهء اینها را می دانستیم در برابر تقلب و تعصب شان سر تسلیم فرود آوردیم. اساسا که فکر کنیم، قاتل دانشگاهیان امروز یاران بی تدبیر احمدشاه مسعود هستند. اینها نتوانستند از حیثیت مردم افغانستان به درستی مواظبت کنند. برای یک قصر شیک، یک چند موتر ضد گلوله و چند موقف خانوادگی، معامله کردند و طالبان نکتایی پوش و لنگوته پوش را بر سرنوشت ما حاکم ساختند. اینها بودند که در برابر قاتلان مسعود، استاد ربانی، داوود، سیدخیلی، کاظمی و... لبی به پرسش باز نکردند، اینها بودند که هیچ چیزی جز جیب های خودشان برایشان مهم نبود و دلگرم وزارت و ریاست و سفارت شدند، اینها بودند که از رای مردم که با قیمت جان شان تمام شده بود، حفاظت کرده نتوانستند، پس از کی بنالیم؟

>>>   کرزی و غنی برای از بین بردن نسل تحصیل کرده و جوان دست و آستین بر زده اند . صد جوان تحصیل کرده را در چند ساعت فدا دو انتحاری جاهل میسازد.

>>>   اين حكومت تروريستى كه بالاى شانهاى ملت مظلوم افغانستان نشسته است امريكا براى ما ساخته است حكومتي كه
ريشه هاى خشكيده طالبان را دوباره به كمك امريكا در افغانستان آبيارى كردند
چراغهاى روشن تاجيك را دانه دانه خاموش كردند و فقط چند تا چوب گوگرد نيم سوخته كه در حالت سوختن هستند رهبرى ملت تاجيك را بر عهده گرفته اند
هر توهينى كه بر ملت تاجيك شد اينها سكوت كردند
جوانان تاجيك دسته دسته سر بريده شد اينها سكوت كردند
ترسم از آن روز هست كه امريكا از آسمان در سر ما بكوبت حكومت و طالب از زمين.

>>>   نیاید سیاهی لشکر بکار ...عطا مرد آزاده به از صد هزار
رهبران تروریست و نوکران پتان حلقه به گوش پاکستان در قصر لانه تروریستی هر روز به دنبال توطعه چینی اند و هیچ کسی هم جلوگیر شان نیست.
ناموس فروشان ، خاک فروشانی که خود شان فاقد هرگونه ننگ و ناموس و شرف اند، سربازان کشور مان را هر روز بنام دفاع از خاک و ننگ و ناموس کشور به تیغ جلادان پتان طالب منحوس میسپارند و هیچ کس هم نیست که بی ناموسی و فاحشه گری سیاسی پتان غنی و کاسه لیسان اش را بطور اشکارا علنی کند.
مردم دردمندم،
شما همه میدانید که کشور مان وجب به وجب از طرف رهبران تروریست پاکسانی الاصل قصر سپیدار و لانه تروریستی ارگ به دست پاکستان سپرده میشود.
تا کی خیانت را می بینیم و سکوت میکنیم؟
تا کی سربازان مظلوم مان از پشت سر و از پیش با توطعه ای تروریستان پتان قصرک لانه تروریستی به خنجر منحوس پتان طالب بی ناموس سپرده شود؟

>>>   نخیر مردم مخالف به طالبان دستپرورده پاکستان واله دست انکشور هستند این شمار بی معنی از داشتن همسو با طالبان پاکستانی در نزد سران قوم بزرگ تاجک یک دروغ محض وساخته وبافته جاسوسان پاکستان و همکاران طالبان است نه چیزی دیگر اما به هزاران چند بیشتر ازین ارقام رهبران مذکور طرفداران وهوا خواهان و جان فدایان دارند و همین باعث گردیده که معتصبین قوم و زبان و تگ قدرت خواهان قوم و زبان خاص در حراس اند و هرروز به چنین شایعات بی تاثیر شان و توطعه های خاینانه شان علیه رهبران پر قدرت و مردمی جدا از قوم خودشان دهان کج و وج میکنند اما با همه تلاش شان چیزی را بدست اورده نمیتوانند و نتواسته اند .

>>>   مکروب مکروب دیگر را از بین بره میتواند. بعضی وقت اه اصطلاح مکروب ها نقش شفا دهنده را بازی میکند.

>>>   در صورت كه فكر كنيم درست است اين موضوع كه حقيقتا هم درست است
و موضوع قابلا درك شد كه بودجه و اكمالات اين طالبان كه رهبر هايشان در داخل حكومت فعايت جدى دارند از كجا ميشود
و حالي بيكويم كه مصروفات شان را از دولت و امريكا ميكيرند
تشكر

>>>   پشتونها در هر ولایت نسل کشی دارند اما هیچ صدای بلند نمیشه
دیروز 80 فارسی زبان و بلخصوص از تبار تاجک در ولایت هلمند توسط پشتونها سر بریده میشوند امرو 200 نفر را در مناطق پشتون نشین در سمت شمال می رُبایند و ده نفر آنها تیر باران میشه اما کس صدا بلند نمیکند
چون او خون ریخته شده خون فارسی زبانان خون تاجکان است

>>>   خود اینها زمانی مکتب میسوختاندند سرک ویران میکردند لین برق قظع میکردند ونامش را جهاد فی سبیل الله میگذاشتند همین هائیکه بوی فساد شان جهان راپرکرده

>>>   این حرف ها همه یک حرف است طالبان همه یک هدف دارند و بلآخره زیر یک فرمان اون هم صاحب فرمانشان پاکستان است روس دشمن دیرینه حهادی است از این لحاظ در پی دسیسه های بی معنی میپردازد mohammad

>>>   دروغ محض

>>>   این چه بد میکند؟ مزخرفترین ادعائی که تا حال دیده و شنیده بودم۰

>>>   هههههههههههههههههههه محقیق بیچاره که هیچ چیزی نیست.
ع

>>>   تشکرحامد رهگذر
خداوندآنهای را که علیه استادتوطیه میکنند هدایت کند
اگرقابل آن نیست محو ونابود گرداند
هاشمی

>>>   به لق لق........ دریا مردار نمیگردد به همین ترتیب به توهین وتحقیر ....مردم بادانش وبا ادب از شان وعزت شان چیزی کاسته نمیشود ....
عطامحمد نور دوست کل انسان است
شیر مرد میدان شخص با ایمان است
دشمن وطنفروشان جا سوس طالبان است
خدمتگار صادق بکشور افغانستان است
یک شخص کاملا صادق مسلمان است
دور از همه تعصب قوم وزبان است .

>>>   آن بخشی از جهادی ها که در وقت جنگ باروس و نوکرهایش مکتب میسوختاندند هنوز هم مکتب میسوزانند که آن همان گروه های وحشی طالبان، گلبدنی ها، و گروه حقانی های امروزی هستند۰ نه دروغ نگو هر مجاهدی مکتب نمیسوختاند۰ حتی در همان وقت هم۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است