وعده اشرف غنی برای تامین امنیت شعار بود...
قرار بود کشور های جامعه جهانی بر پاکستان فشار واقعی و تحریم جدی وارد کنند تا آنها دیگر تروریست صادر نکنند اما گویا جامعه جهانی هم قطع جنگ در افغانستان را نمی خواهد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۵/۶/۵ کد خبر: 120141 منبع: پرینت

حملات انتحاری در مرکز و جنگ در بسیاری از ولایات جریان دارد، در آخرین حمله انتحاری دانشجویان مورد هدف قرار گرفتند. با این اوضاع، آیا واقعا ما رییس امنیت ملی داریم؟ وزیر داخله و دفاع داریم؟ چرا امنیت به معنای واقعی و یا حتی نسبی تامین نمی شود. چرا امنیت نسبی حتی در شهر کابل موجود نیست؟

ریحانه آزاد، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» گفت: به نظر من، دولت اراده ای برای مبارزه با تروریست ندارد. چرا که حادثه دردناک اخیر که رخ داده، نشان از همکاری داخلی با تروریست ها را دارد. حکومت اجازه داده است تا ستون پنجم به راحتی در حکومت وجود داشته باشد و کار کند چراکه اگر ستون پنجم از داخل با انتحارگران و انفجارگران همکاری نکرده باشند، دشمن هیچ وقت نمی توانست موترهای آکادمی نظامی پولیس را مورد حمله قرار دهد.

وی، با بیان اینکه بدون دخالت حلقات داخلی چنین حملاتی امکان ندارد، افزود: چندی قبل هم در موتر یکی از مقام های امنیتی، یک فرمانده تروریستی دیده شده است اما حکومت هیچ اقدامی علیه آن انجام نداده است و وی را به پنجه قانون نسپرده است. تا هنگامی که دست چنین ستون های پنجمی از کشور کوتاه نشود، اراده ای برای از بین بردن تروریست ها وجود ندارد و دیده نمی شود.

به باور ریحانه آزاد، رهبران حکومت وحدت ملی با شعارهایی که برای مبارزه با تروریست می دهند، هر روز مردم را فریب می دهند. آنها باید وعده هایی که در روزهای کمپاین، به مردم داده بودند را به یاد بیاورند و اوضاع کنونی را مشاهده کنند که روزبروز وضعیت امنیتی وخیم تر می شود و این نشانده عدم اراده برای تامین امنیت است. حتی چندی قبل اشرف غنی به خانه ملت آمده بود و گفته بود که بعد از این موضع حکومت تغییر کرده است و با طالبان و تروریست ها مبارزه جدی می شود و آنها که مردم ملکی و سربازان امنیتی ما را می کشند دشمن ما محسوب می شوند و حتی وعده اعدام چند نفر از آنها را داده بود اما تمام این حرف ها شعار بود و هیچ کدام عملی نشد.

این نماینده مجلس، معتقد است حکومت ناتوان از تامین امنیت است و گفت: حکومت اگر نمی تواند برای مردم امنیت بیاورد، باید صادقانه به این امر اعتراف کند و از این چوکی ها کنار رود. مردم افغانستان را به گروگان نگیرد تا ما هر روز شاهد از دست دادن نونهالان و جوانان عزیز کشور نباشیم.

وی، با انتقاد از مسوولان جدید نهادهای امنیتی گفت: در حال حاضر با وجود اینکه شورای امنیت و وزارت دفاع دارای رییس و وزیر شدند اوضاع بدتر شد و امنیت کمتر شد. اگر قرار است وضعیت به همین منوال پیش برود و آنها نتوانند و یا نخواهند وظیفه خود را انجام دهند بهتر است که خودشان کنار روند و مردم را بیشتر از این اذیت نکنند و آزار ندهند.

آزاد، در خصوص فشارهایی که قرار بود بر پاکستان وارد شود اظهار کرد: قرار بود کشور های جامعه جهانی بر پاکستان فشار واقعی و تحریم جدی وارد کنند تا آنها دیگر تروریست صادر نکنند چرا که لانه این تروریست ها همین کشور است اما گویا جامعه جهانی هم قطع جنگ در افغانستان را نمی خواهد چرا که تابحال هیچ فشاری بر پاکستان نیاورده و هیچ کاری برای امنیت افغانستان انجام نداده است.

وی، در پایان گفت: اگر کسی در این جهان، جفا را قبول کند، خود مجرم است. مردم افغانستان باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشند و نگذارند که هر کس ما را به بازی بگیرد و با سرنوشت ما معامله کند. بهترین راه برای مقابله با این موضوع این است که مردم افغانستان برخیزند و رهبران را متوجه کنند که ما همانطور که شما را برتخت شاهی نشاندیم می توانیم شما را از کرسی هایتان به زیر بکشانیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اکبر اندرابی؛ قوماندانی که هیچ کس او را نمیشناخت او در هشت سال گذشته در بسیاری از حملات خطرناک در مقابل دشمن سینه سپر کرد و در عملیات های گوناگون و در نابودی تروریست ها در هوتل انترکانتیننتال، هوتل سرینا، کابل بانک، میدان هوایی کابل، وزارت عدلیه، پشتنی بانک، کمیسیون انتخابات، چهارراهی عبدالحق و ده ها حمله دیگر نقش اساسی داشت و... اما هیچگاهی او مشهور نشد، جایزه نگرفت، مدال بر گردنش آویخته نشد، برایش رهبری یا وزیری خانه و موتر و دالر نداد و هیچ رسانه ای با او برای تمام جانفشانی هایش مصاحبه نکرد. اکبر اندرابی جان بسیاری از محصلان پوهنتون امریکایی را از چنگال تروریستان نجات داد، او چشم در چشم دشمن جنگید و تا آخرین قطرۀ خونش از مبارزه دست نکشید. قوماندان با بیست گلوله بر بدنش ایستاده افتاد، آخرین نگاهش نجات فرزندان این سرزمین از دست هیولاهای ضد دانایی بود، برای نجات نسلی که آیندۀ افغانستان را خواهند ساخت.
او یک سرباز واقعی این سرزمین بود، نه گلایه ای داشت و نه توقعی، تمام زندگی اش نجات جان هموطنانش را تشکیل داده بود، او رفت به دنیای دیگر، دنیایی که او میدانست زمانی آنجا خواهد رفت و از خدایش پاداش تمام خدمات صادقانه اش را خواهد گرفت.

>>>   جعل تاریخی باید از نصاب تعلیمی کتاب هایی درسی تاریخ ، مکاتب
درمورد امیر حبیب الله "کلکانی" برداشته شود!
هشتاد وهفت سال است که ذهن جوانان و نوجوانان کشور از طریق کتب درسی تاریخ در مکاتب با تاریخ جعلی نگاشته شده فرمایشی توسط تاریخ نگاران درباری درمورد امیر حبیب الله کلکانی مسموم شده است.
امروز زمان آن فرا رسیده است که وزارت تعلیم وتربیه ای کشور باید صفحه تاریخ جعلی درمورد حبیب الله کلکانی را درکتب درسی تاریخ مکاتب اصلاح کند .
تاریخ واقعی و واقعیت هایی تاریخی هرچه باشد درمورد امیرحبیب الله کلکانی بدون مبالغه و بدون جعل تاریخ آنچه در آن دوره ای کوتاه ولی پرافتخار کشورما رخ داده وارد صفحه تاریخ کتب درسی درمکاتب شود تا باشد، ذهن نسل جوان در آینده با خواندن تاریخ جعلی درمورد دوره حکومت امیر حبیب الله کلکانی در کشور ما مخدوش نگردد.
از جانبی هم نسل جوان باید واقعیت هایی تاریخی را آنچه در این دوره گذشته و به وقوع پیوسته فرا بگیرند .
نمایندگان مردم در مجلس که با کار کمیسیون همنوا اند و کمیسیون به خاک سپاری امیرحبیب الله کلکانی درهماهنگی دریک ملاقات مشترک با وزیرتعلیم وتربیه ای کشور در مورد اصلاح صفحه کتب درسی تاریخ درمکاتب مسله را بررسی و باایجاد یک کمیسیون مشترک متن اصلاح شده درمورد امیر حبیب الله کلکانی وارد صفحات کتب درسی تاریخ درمکاتب شود.
محمداسلم سلیم

>>>   شما وکلای مجلس کور خود بینا دیگران هستید در مجلس تان قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقین شراب و ارد و موادمخدر و در رشوت خوردن مشهور هستید وغیره اصلاحات را از خود شروع کنید پولیس و مردم را شما وکیلان بی خرد لت و کوپ میکنید شما خود را گم کرده اید شما بی سوادان و خاینین را مردم شناخته و از شما نفرت دارند و شما در خانه فساد نشسته اید و شرم هم ندارید شما ستون پنجم هستید و باعث بربادی شده و میشوید این خانه فساد باید منحل شود
بصیر نظری

>>>   ده کجا ودرختان کجا دوستان لطفآ روی موضوع نظر تان را ارایه کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است