ارگ نشینان، شعور عمومی را زیر سوال برده اند
ارگ نشینان با فشردن دست دوستی آل سعود برای مذاکرات صلح با طالبان، شعور جمعی را در افغانستان زیر سوال برده اند چرا که هر فردی می داند عربستان بدنبال چیست و چگونه از افغانستان استفاده ی ابزاری می نماید 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۵/۶/۵ کد خبر: 120144 منبع: پرینت

در کارنامه ی سیاه و سرشار از خیانت و مزدوری عربستان سعودی، هیچ نقطه ی روشن و قابل اتکایی برای ارگ نشینان و شورای صلح وجود ندارد که بتوان با آن حداقل توجیهی لفظی بر همکاری دو کشور برای مصالحه با طالبان آورد.

بدین معنا که این کشور ثروتمند منطقه با تعلیم و تمویل و تجهیز طالبان و القاعده و داعش، خیانت به کشورهای هم پیمان عرب زبان خود اعم از لبنان و بحرین و یمن و سوریه و عراق، مزدوری و اطاعت محض از اوامر امریکا و اسراییل و انگلیس، تنش و بحران بی سابقه در مناسبات دیپلماتیک خود با ایران و دیگر اقدامات این چنینی در اتخاذ سیاست خارجی خود، روی سیاه ترین و بدنام ترین کشور منطقه است که عنوان اسلامی را یدک می کشد.

اینک به نظر می رسد مقامات افغانستان اعم از ارگ نشینان فعال در عرصه ی مصالحه، شورای صلح و مذاکره کنندگان متفرقه با مخالفان مسلح، چنان درمانده و بیچاره شده اند که دست به دامان عربستان بدنام و بدسابقه و روی سیاه گشته اند و از میزبانی ریاض برای صلح استقبال و ابراز خشنودی نموده اند!

از هم اکنون نیز کاملا مبرهن است و نیاز به هیچ توجیهی ندارد که برگزاری کنفرانس بین المللی علمای جهان اسلام برای حمایت از مصالح در افغانستان در تاریخ پیش بینی شده ی 8 الی 10 اکتبر در مکه و مدینه، چیزی برای کابل در بر نخواهد داشت جز اینکه وقت را به نفع حامیان اصلی ناامنی در منطقه تلف می کند.

بعد از ترکیه، پاکستان، امارات متحده ی عربی، قطر، چین و ایران که در تلاش های جسته و گریخته و عمدتا ظاهری و شعارگونه ی خود کنترل مذاکرات صلح در منطقه را در دست گرفته بودند و بدین وسیله بار اطلاعاتی خود را در افغانستان بستند؛ این بار نوبت به عربستان سعودی رسیده تا با میزبانی از صلح، حوزه ی جاسوسی خود را در افغانستان گسترش دهد.

با این تفاسیر می توان به جرات گفت ارگ نشینان با فشردن دست دوستی آل سعود برای مذاکرات صلح با طالبان، شعور جمعی را در افغانستان زیر سوال برده اند چرا که هر فرد کوچه بازاری و فاقد اطلاعات صحیح از روند مصالحه نیز می داند که عربستان بدنبال چیست و چگونه از افغانستان استفاده ی ابزاری می نماید.

نظر به تمام نقاط کور و مبهم سیاست خارجی عربستان در کنار تمام خیانت ها و خوش خدمتی های توأمان این کشور نفتی به شرق و غرب نتیجه می گیریم که هرگز توهینی بدتر از میزبانی و نظارت ریاض بر روند صلح در کابل برای مردم ملکی وجود نداشته است و عواقب جبران ناپذیری در انتظار حکومت خوش باور و ساده اندیش مرکزی خواهد بود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در فارسی ما یک متل داریم که میگویند:
دزد را چوپان نگیرید که بسته مال ها را خواهد دزدید.

>>>   میگویند جند تن از مـــعـــــاونین وروســـای مــــرکـــزی کمپتنــی خـــصـــوصـــی امنیتـــی پنجشیــــر وردک از شـــرم وخجــــالـــت اینکـــه پاکستـــانی ها یعنی آی اس آی مـــردم مارا می کشد واینهـــا که ده هـــا ریاست بنـــام ریاست 450 ریاست 380 ریاست 201 ریاست چنــــدوچنـــــد هزاران بچه دیسکو واز یک سمــت قــــوم درانجا از بیــــت المـــال معــاش وامتیـــاز بیشتر از اردو وپولیس ملــــی میگیرند اما هیـــچ دست آورد وهنــــری ندارند ودرمقــــابل آی اس آی سرخــــم وشکست خـــورده انـد از وظـــایف شان استعفــــا میدهند آنان گفته اند برای ما جـــای خجالت وافسوس است کــــه درمقابل صـــد جنایت پاکستان ما یک عمل بالمثل انجام داده نمیتوانیم وهمیشه بدنبال امتیاز ســـرقت اختطاف جاسوسی به شبکه ترورستی حــقـــــــانی وساختـــن دسیسه برای مـردم جهت انتقام گیری هستیم ، آنان میگویند ما تا اندازه بی کفـــــــایت وناکام هستیم که پاکستانی ها موتر مملو از مواد منفجره را در زیر پای خـــــود ما داخل میکنند ما آگاه نمیشویم آنـــوقـــت از مـــــردم چگونه دفاع کنیم ، آنها ضمنـــا گفته اند اگثـــریت اخبار ما که میگوئیم از قبل خبرداشتیم دروغ است .حالا مردم هم به این فریب کاری ما پی برده اند واین کــــذب وخیانت سودی نداردهمین بهتــــر که حکومت افراد فعال وبا تجربه را بجای ما تعیین کند تا آنها از مردم دفاع کرده بتــــوانند ، اینکه ماصرف همینقدر میگوئیمکار پاکستان وازانطرف مرز بوده اینرا یک طفل هم میداند که مرکز تروریزم اسرائیلستان است وکار آنهاست ماباید ازعملی شدن آن جلوگیری میکردیم
ر

>>>   داستان زنده گی اعراب داستان پدر کشی ، برادر کشی ، همجنس بازی به زور ، فساد و میخواره گی ، دروغگویی ، خیانت ، کودتا ، کشتار و طوطئه گری است که نه تنها داستان مردان پارسا و رهبران مذهبی نیست ، بلکه از زشت ترین داستانهای جهان روزمره ما زشت تر و ننگین تر است .
زبان تازی از ریگ های بیابان هم خشک تر وبی حاصلتر بود در سراسر بیابان های فراخ وبی پایان اگر نغمه طنین می افگند سرود جنگ وغارت ونوای راهزنی و آدم کشی بود دران روزگار عربها در زیر چادر های موئین برای سد جوع به شکار درندکان وحشی می پرداختند واز شیرشتر رفع عطش میکردند
شعرشان فقط توصیف پشتک شتربودوخطبه شان تنها تحریص اقوام به خونریزی وایلغار !
( گیلگمش )

>>>   تجاوز یک ملای طالب بر یک دختر شش ساله در سرپل
یک ملای طالب به نام بیت الله که امام مسجد در یک مسجد از مربوطات ولسوالی صیاد سرپل است بر یک دختر شش ساله تجاوز جنسی کرده است.
این ملا در داخل مسجد بر یک دختر شش ساله تجاوز جنسی کرده است.تجاوز بر کودکان از سوی ملاامامان مسجد از موضوعاتی است که هر از گاهی رسانه ای می شود.
v

>>>   مشکل اصلی ما از عربستان سرچشمه می گیرد تمام بدبختی ها و خونریزی های کشور را عرستان مدیریت می کند با این حال دولت اشرف غنی و عبدالله توقع به وجود آوردن صلح را از عربستان دارد.

>>>   واقعا ننگ است که بعد از ای جنایات سعودی در جهان اسلام این آقای غین متقلب به نوکری شاه نفت خور آدم کش روان میشود.

>>>   غنی و امنیت همه به مردم دروغ می گویند دشمن اصلی مردم واقعن ارک نشینان است .

>>>   قبیله‌ای که عمرها به مزدوری استعمار خو کرده باشد و درسایه حمایت آن بر طیف بزرگی از اقوام و ملیتهای دیگر قرنها حاکمیت داشته باشد، بهیچ وجه نمیگذارد این موقف و این صلاحیت و قدرت به کسی بسپارد ؛

>>>   سعودی ها از بدو تاسیس تا اکنون بجز فتنه و قتل و غارت چه داشته اند که دولتمردان ما به آنها امید بسته اند ؟ عایشه از تهران

>>>   خدا کجاست؟
چرا در کشور مان قهرمانان و بیگناهان کشته می شوند؟
چرا گلبدین، حنیف اتمر، کرزی، اشرف غنی، استانکزی و هزاران زی دیگر کشته نمی شوند که عاملین خیانت و جنایت اند ؟
کشوری تهی از قهرمانان و مبارزان و مردمی خاموش و بی واکنش که هر روز به قربانگاه ستم ارگ و فرهنگ انتحار و انفجار قبایل پشتون دو سوی مرز می شتابند و اما توان فریاد کشیدن، دادخواهی و خیزش برای زنده ماندن خود را هم ندارند. مباد که خداهم به پای پیمان استراتیژیک امریکا امضاء کرده باشد!
پایان

>>>   به نظر دهنده هشتم:
...قبلأ پروگرام کمپیوتری زنجیره غذایی زنده جان ها را قسمی ساخته بود که حیوانات کلان حیوانات خورد را میخورند و بدین ترتیب انرژی برای رشد و تامین زندگی و حیات خویش اخذ میکنند. طور مثال در ابحار حیوانات کوچک پلانتون ها را میخورند و ماهی ها حیوانات کوچک را میخورند و نهنگ ها ماهی ها را میخورند و انسان ها نهنگ ها را شکار میکنند و میخورند و علف خواران و گیاه خوران،علف ها و گیاه ها را میخورند و غیره.
حالا...بخاطری که عدالت تامین شده باشد، پروگرام زنجیره غذایی خود را تغیر دهد و قسمی بسازد که ضعیف ها قوی ها را بخورند. مثلأ ماهی نهنگ را بخورد و علف گوسفند را بخورد و غیره.
هنوز این پروگرام در حالت تحقیقاتی است و نتیجه نداده است. اگر این پروگرام نتیجه بدهد، آنجاست که جنرال به جبهه فرستاده میشود و سرباز در جای جنرال مینشیند. رییس جمهور کراچی وانی میکند و کراچی وان رییس جمهور میشود.
هرچند موضوع سپردن کار به اهل کار از بین میرود، اما در عوض اش عدالت تامین میشود.

>>>   قبیله کشور را بسوئی تباهی سوق میدهد. کوچی جایش در ارگ نیست اگر تقلب و خیانت نمیبود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است