با طرح تک کرسی، انتخاباتی پرچالش خواهیم داشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۵/۶/۶ کد خبر: 120173 منبع: پرینت

طرح تک کرسی برای قانون انتخابات افغانستان از سوی کابینه مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر ظهیر سعادت، عضو مجلس نمایندگان طرح تک کرسی را طرحی موفق در انتخابات افغانستان نمی داند و می گوید: هدف از برگزاری انتخابات این است که انتخابات پیش رو انتخاباتی شفاف، قابل قبول و عاری از هر گونه تقلب انجام شود. پس کوچک ساختن حوزه های انتخاباتی شاید برای نظارت بیشتر مناسب باشد اما از آن طرف یک زورمند به راحتی می تواند از فشار و قدرت خود استفاده کند و صندوق ها را به نفع خود پر کند و غیرعادلانه به پارلمان راه پیدا کند.

وی افزود: اگر حکومت واقعا می خواست انتخابات خوبی به راه اندازد، راه های دیگری را برای شفاف بودن آن انتخاب می کرد. اگر با این طرح انتخاباتی صورت بگیرد انتخاباتی فوق العاده پرچالش و مملو از تقلب خواهیم داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایـــــــن مـوضـوعات درجه دوم وسوم است موضوع حیاتی ومهم اینست که عطا والی باشد

>>>   تک کرسی بهترازپراگندگی است چون درانتخابات ریاست جمهوری یک قدرت صندوق یک محل رایدهی رانیمه شب گرفته فرارکردمقصدش محوصندوق یامیسرشودپرکردن مجددآن بود اگراین صندوق درمرکزقوی میبودهمچومشکل شاید شده نتواند.
وطندار

>>>   مطمین باشید. اینبار نوبت انتخابات " استفراغ آور" است!!! یگان کسی که در پای صندوق انتخابات میرود نباید گرفتن یک خریطه پلاستیکی را فراموش کند!

>>>   کوچی و بقیه اهل قبیله بلاخره راه های جدیدی پیدا خواهند کرد تا مردم سالاری واقعی عملی نشود و تقلب و خیانت قبیله راهش باز باشد۰

>>>   اهل قبیله میداند که اگر درین کشور جلو خیانت و تقلب گرفته شود حاکمیت قبیله هم ختم است۰ به همین اساس از کوچی و تیم قبیلوی او که خود به اساس تقلب و خیانت بر قدرت نسب شده اند توقع نکنید که چنان بنیاد انتخاباتی ایجاد کنند که در آن امکان تقلب و خیانت کم باشد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است