طنز: شباهت کرزی و علی بابا...
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۵/۶/۶ کد خبر: 120186 منبع: پرینت

می خواستم شباهت های دست یاقتن به ثروت بین علی بابا وجناب کرزی صاحب را مقایسه کنم اما چیزی ندیدم که همخوانی با این عنوان داشته باشد
مثلا :

علی بابا درشهربغداد درنهایت فقروتنگدستی گمنام زندگی می کرد واز هیزم جنگل خرچ زندگی را مهیا می کرد، اما کرزی صاحب در واشنگتن و از شغل آزاد آذوقه حلال زندگی میکرد.

علی بابا برادری داشت کاظم نام ثروتمند اما خسیس و حریص! برادران کرزی صاحب اینگونه نبودند!

علی بابا با یافتن یک چانس ازمخـــزن چهل دزد که درهنگام گشودن دهانه مغاره، رمز باز شدن را آموخته بود خورجین هایش را پراز زیورات وطلا نمود،
وبعد ها دربغداد منحیث ثروتمند ترین مرد شهر زندگی کرد.

اما معلوم نیست کرزی صاحب چگونه صاحب شش صد ملیون دالرشدواز جمله روسای جمهور ثروتمند جهان شناخته شد ، اگر فکر کنیم به نوعی از سایردزدان حکومتش می گرفته آنها تعداد شان از چهل خیلی بیش است واضافه از دوصد می باشد مثلا اگرایشان ده فیصد از دزدی های شیرزی ، بسم الله خان ، عطا ؛ وردک ، زاغ خیل،بهرام قل، ابراهیم عادل ،می گرفت شش ملیارد دالر می شد مگر او صرف ششصد ملیون ناچیز دارد .

علی بابا زمانیکه به آن خزانه دست یافت دیگرشکر یزدان بجا آورد خورد وخوراند وگرم کرد وآرام گرفت.

و اما کرزی صاحب حتی برای یک روزهم آرام نگرفت وبدنبال دروازه مغاره های دیگر است تا باردیگر رمز رسیدن به آنرا بدست آورد وبه سعادت برسد.

کاظم برادر حریص علی بابا که به کمک خیرخواهانه علی بابا به رمز گشودن دروازه مخزن دزدان آگاه شده بود از بس حریص بود کاروانی رابا خود برده بود تا همه محزن را با خود انتقال دهد وقت زیادرا برای پرنمودن جوالها صرف کرد دزدان سر رسیدند واز خشم این عملش اورا پاره پاره کردند.

اما برادر جناب کرزی صاحب هم که می خواست به ریاست جمهوری برسد با مصلحت کرزی صاحب ازین فکر دست کشید وجان به عافیت برد.

گیلگمش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اولأ ثروت کرزی از سرحد میلیون بالاتر است و او ملیاردر است.
ثانیأ تا وقتی که کمک های ملیارد دالری خارجی ها به افغانستان بود، او در فکر عواید تجارت مواد مخدره در افغانستان نبود و در عوض ولی کرزی برادرش عواید تجارت مواد مخدره را در جیب میکرد. زمانی که کمک های ملیارد دالری خارجی ها به افغانستان قطع شد، او در فکر تجارت مواد مخدره شد، اما برادرش ولی کرزی از تجارت مواد مخدره به او سهم نداد. چون ولی کرزی برادر اندر کرزی بود، بنأ برادران هم تنی کرزی با کرزی یکجا شده او را به قتل رساندند و تجارت مواد مخدره را از نزد وی گرفتند.

>>>   خیلی هم بجا نوشتیداین واقیعت است. دعا می کنیم تا که کدام سنگ آسمانی هم روی این چهل دزدان بیفتد تا بلکم شر شان از سر مردم افغانستان جمع شود.

>>>   چقدر ما مردم بی فکر و بی معرفت هستیم.جناب کرزی صاحب هر چی که بود وطن فروش نبود. حالا جواب مرا بدهید اقای غنی برای کشور چه کرده؟؟؟

>>>   به چقدرما :
کرزی که سرش را حـتی نزد ابلیس حاضر است خم کند حاکم مفسد ترین حکومت جهان کی بود ؟ اشرف غنی را کی موقع داد تا کاری کند؟ تو حساب 14 سال کرزی رابده که چی کرد بعد من حساب 15 ماه حکومت اشرف غنی رامیدهم

>>>   چقدر مامردم بی معرفت هستیم شاه شجاع به کری میگویند یابه اشرف غنی ؟؟؟

>>>   چقدر مامردم بی معرفت هستیم شاه شجاع به کرزی میگویند یابه اشرف غنی ؟؟؟

>>>   تا زمانیکه مردم ما همه خودرا یکی فکر نکند ارام نمیشویم و از این کرده هم وضعیت ما خرابتر میشود.
بیاید همه باهم دست به دست یکدیگر بدهیم و از این حالت کشور خودرا نجاد دهیم برای یک انقلاب بزرگ اماده شویم موافقان برایم ایمل بزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است