تونل سالنـگ در تهدید تخریب و انفجار
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۵/۶/۷ کد خبر: 120269 منبع: پرینت

پس از سقوط کهندژ، تروریستان قبیلوی در تلاش بوده اند تا در جهت مسدود ساختن بزرگراه سالنگ، قسمتی از تونل را منفجر ساخته و تخریب نمایند.

در این روزها که جنگ در شمال به اوج خود رسیده است، تروریستان بصورت بی سابقه در تلاش اند تا در جهت قطع نمودند ارتباط زمینی شمال با مرکز این بزرگراه را مسدود سازند. البته این تنها در بعد نظامی نبوده بلکه بعد اقتصادی چون قطع شاهرگ اقتصادی و انتقام چابهار توسط پاکستان نیز نهفته است، طوریکه در این اواخر با تخریب نمودن پل آلچین بر این ادعا مهر صحه گذاشتند.

بحث تلاش در جهت منفجر نمودن دهنه تونل بحثی است جدی، از نهادهای امنیتی که خود در جریان هستند توقع می رود تا در جهت امنیت آن بیش از قبل سعی به خرج دهند.

رسا


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک دفعه یک کسی انفجار داد قهرمان ملی شد طالب میخواهد قهرمان بین المللی شود

>>>   نه افراط نه تفريط؛ ميزان اجراى عدالت است .
خواست مردم ما در رابطه با عيار سر به دار خراسان ؛ آن سردار پاكباز و صاف و صميمى ، فقط اجراى عدالت است و بس .
اجراى عدالت در برابر ظلم حاكمان دروغگو و فاسد و فتنه جو و توطيه گر كه آن جوانمرد كوهستان و تك سوار صادق و صميمى را در هجوم طوفان توطيه هاى خاكسترى و سياه سياست تشويق و ترغيب نمودند و سرانجام تنها گذاشتند و براى استحكام حاكميت مملو از ظلم و سرشار از ستم خود حتى از وسيله قرار دادن كتاب مقدس وحى ( قران) هم مضايقه نكردند.
در اين اواخر ديده مى شود كه برخى ها بدون در نظرداشتن اصل تحقق عدالت و محكوميت ملى غدر و خيانت ؛ چنان در له يا عليه آن عيار شهيد كوهستان مى نويسند كه توگويى اصل و استراتيژى امروز و آينده را تدوين مى كنند!؟
موضوع أعاده حيثيت رسمى و تثبيت شأن حقوقى شهيد امير حبيب الله مطرح است و محكوميت غدر و خيانت تاريخى مرحوم نادر خان .
حكومت وحدت ملى و بخصوص فرمانرواى قصر سپيدار مى بايست به عنوان يك قدم اساسى و راهبردى به عنوان تثبيت موقعيت سياسى و اعتبار ملى خودش هم كه شده ، زمينه صدور اين فرمان را فراهم آورد و اهميت عنصر زمان را نبايد ناديده بگيرند.

>>>   تمام دشمنان این کوشش را میکند مانند احمد شاه مسعود بز او نیز به خاطر زنده ماندن خود سالنګ را انفجار داد

>>>   ترورستان طالبان افراد ای اس ای پاکستان میکوشند تا از هر وسیله ممکنه در قسمت ضرر رسانی بکشور ومردم ما اضرار شان را وارد کنند مسولین اول دولتی و امنیتی ما باید بیدار وهوشیار باشند ونگذارندتا انها موفق به چنین کار خاینانه شان در کشور ما گردند گروه طالبان جاسوس پاکستان عساکر نظامی ما را وحتی مردمان ملکی ما را که در میدان جنگ ویا راه های عبوری وسفری گیر میکنند حیوان صفتانه انها را قتل میکنند اما ریس جمهور گذشته و حالیه ما در برابر قاتلین ملت با وصف صدور حکم اعدام شان از جانب محاکم شرعی کشور با اندیش فکری قوم وزبان حکم اعدام را بالای مجرمین که اکثر شان مجرم متکرر و قاتل ده ها انسان این کشور است تطبیق حم را بالایشان تطبیق نکرده وخلاف شرع وخواست مردم در تطبیق حکم محکمه هیچکاری نکرده انها را در زندانها نگهداشته است وگاه گاهی از انجمله اشخاص هم از طرف ارگ بخواست اقوم شان رها هم گردیده است که اینکار جرعت ترورستانرا بیشتر کرده است تا مردم ما را قتل وکشور ما را ویران کنند .

>>>   مسعود از ترس طالبان بکبار در چندین محل تونل سالنگ را انفجار داد حال نوبت طالبان تاجییکی برادران مسعود اند که سالنگ راتخریب کنند

>>>   پاکستان این کار را نمیکند،زیرا مال التجاره خودش در راه رفتن به آسیای میانه بند خواهد ماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است