رییس جمهوری که گدا است اما رییس جمهور نیست!
مردم افغانستان با سال ها جنگ و میلیون ها کشته همواره برای آینده ای روشن تلاش و مقاومت کردند اما اکنون رییس جمهوری دارد که با گدا خواندن خود به دنبال عواید شهرداری ها برای خزانه ملی است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۵/۶/۸ کد خبر: 120324 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حکومت به دنبال افزایش بودجه ملی تصمیم گرفته است که وضعیت شهرداری ها و خدمات شهری را بهبود بخشد.

رییس جمهور در دومین کنفرانس ملی شهرداری ها با بیان اینکه من از گدایی خسته شده ام، گفت: هر شهر یک خزانه پنهان است، من گدای خوبی هستم و برای افغانستان به هر دروازه ای که ضرورت داشته باشد می روم اما یک مملک به گدایی آباد نمی شود.

اما هیچ کشوری و هیج ملتی بدنبال یک رییس جمهور گدا نیست که حتی به صورت علنی بخواهد بیان کند بلکه همواره از یک رییس جمهور انتظار می رود که در شکوفایی و اقتدار کشور گام بردارد.

این سخنان غنی در حالی بیان می شود که طی 15 سال گذشته، کابل و دیگر شهرها در فقر مدیریتی و عدم توجه رییس جمهوران در انفجار جمعیتی و بی قانوی بسر می برد، دریای کابل که زمانی یکی از زیبایی های شهر بود اکنون به زباله دان بزرگ و پل های آن نیز به پناهگاه های معتادان بدل شده است.

رییس جمهور چگونه انتظار عواید از شهرداری ها را دارد و شهرها را خزانه می بیند درحالیکه عواید شهری باید در خود شهرداری و برای رفاه حال شهروندان هزینه شود، در حالی که مالیات مربوط به اداره مالیه می شود نه شهرداری ها.

زمانی می شود از مردم انتظار پرداخت مالیات را داشت که حداقل ترین نیازها مانند امنیت برقرار باشد نه اینکه هر روز با وجود هراس انفجار و انتحار و زندگی در میان زباله ها، در نگرانی مالیات نیز بسر برند.

رییس جمهور در این کنفرانس، خلای رهبری و مدیریت ضعیف شهرداری ها و غصب صدها هزار زمین در شهرهای مختلف توسط زورمندان را دلیل کمبود بودجه شهرداری ها عنوان کرد.

این درحالی است که دولت با آگاهی از اینکه زورمندان و مافیای زمین با فشار بر شهرداری ها برای این زمین ها سند شرعی و قانونی می گیرند، هیچ اقدام جدی انجامی نمی دهد و بار امنیت را بر دوش شهرداری ها می گذارد.

اگر رییس جمهور آنچنان که خود می گوید از مشکلات مردم در شهرها آگاه است و درک می کند که شهر ها فضای کافی برای زندگی مردم ندارد و حتی زنان در امنیت نیستند ، چرا نسبت به سازمان دهی شهردای ها ،برقراری امنیت و مبارزه با زورمندان کاری نمی کند؟ درک کردن ها و فقط گفتن مشکلات نه شایسته رییس جمهور است و نه دردی از مردم و نهادهای دولتی دوا می کند.

غنی تاکید کرده است که بدون اریه خدمات نمی توان از مردم عواید گرفت و با این حال بدنبال عواید شهرداری ها برای خزانه دولتی است که نتوانسته حتی امنیت را در پایتخت برقرار کند.

گفتنی است که شهرداری ها پس از وزارت مالیه نهادهای مهم جمع آوری عواید در کشور هستند اما عواید شهرداری ها باید برای بهبود وضعیت شهر هزینه شود نه برای خزانه دولت.

نمی شود با حاشیه رانده شهرداری ها و با خالی شدن خزانه بدنبال عواید آن بود، بلکه دولت باید بدنبال هزینه کردن کمک ها در داخل افغانستان و خودکفایی در بخش های مختلف کشور باشد مانند استفاده بهینه از زباله ها، که می تواند روشنایی باشد نه فضایی زشت و آلوده برای شهرها.

رییس جمهوری که نمی تواند در شان یک مقام عالی رتبه سخن بگوید، خود و افغانستان را گدا می خواند، آیا در سال ها جنگ و تلاش مردم برای آبادسازی کشور بدنبال رییس جمهور گدا بوده ایم یا فردی مقتدر برای داشتن کشوری امن و شکوفا؟!

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور که گدا است لیاقت ریاست جمهوری را ندارد

>>>   پـــــول هـای گدائی را دزدان میبرند

>>>   رئیس جمهور ما طرز حکومت داری را از کتاب دستار نامه خوشحال ختک عملی میکند
( آقای غنی می‌گوید: «خصوصیات یک رهبر خوب در دستارنامه، بازنامه و صوات نامه خوشحال خان ختک بیان شده است، رهبری در عکس العمل نمی شود، رهبر باید ماحول خود را تغییر دهد.»
خوشحال ختک یک راهگیر بود که قافله هارا اذیت میکردگویا پاتک سالار بوده
ر

>>>   ریس جمهور ګدایی بخاطر مردم ومملکت خود میکند ولی بیناموس ها ودزد ها که در زیر چتر این مملکت زنده ګی میکند و جاسوسان بیګانه است همه اش را دزدی میکند این ننګ به ریس جمهور نیست به بیناموس های دزد است که در دور و پیش قصر سفیدار است.

>>>   واقعا آن های که دستانشان به حرام خوری و فساد آلوده است. آدم های کثیف. خبیث هستند .که هیچ نوع توجه به مملکت. و مردم. و حتی خانواده و فامیل خود ندارد . آدم های لحظه بین خودخواهی هستند که تا این انگل های سرطانی به طوری عموم از کشور ریشه‌ کن و نابود نشوند تا ابد همین آش است و همین کاسه تنها کسانی که این را نیست و نابود می کند به پا خيستن مردم با دیانت و وطن دوست است که اینها را ریشه کن کند
انشاالله که همینطور هم میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است