از هیچ نوع همکاری با شهرداران دریغ نخواهم کرد
می خواهم از نام وزارت شهرسازی و مسکن به عنوان رهبری کننده بخش شهری این تعهد را به شهرداران محترم بسپارم که در چارچوب صلاحیت های کاری از هیچ نوع همکاری با آنها دریغ نخواهم کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۵/۶/۸ کد خبر: 120330 منبع: پرینت

دومین نشست شهرداران ولایات کشور در کابل گردهم آمدند تا مشکلات مشترک شهرداری ها را بررسی کرده و برای آنها راه حل مناسب بیابند. در این نشست رییس جمهور غنی و سادات منصور نادری وزیر شهرسازی شرکت کردند.

سید سادات منصور نادری، وزیر شهرسازی طی سخنانی گفت: از رییس جمهور محترم افغانستان به دلیل توجه بی شایبه ایشان به این بخش ابراز امتنان نمایم. همچنان تدویر دومین کنفرانس ملی شهرداری ها را به هیات محترم رهبری اداره ارگان های محل تبریک عرض نموده امیدوارم از ورای مباحث و نظریاتی که در این کنفرانس ارایه می گردد بتوانیم راهکارهای ارزنده و سودمند را در زمینه کاهش چالش های موجود در سطح شهرها دریافت نماییم.

وی افزود: بگونه ای که پیدا است امروز بخش شهری بیش از هر زمان دیگری به این نکته متوجه شده است که دستیابی به اهداف مشترک که همانا داشتن شهرهای قابل زیست و معیاری می باشد بدون همکاری های متقابل و منسجم قابل تصور نخواهد بود.

نادری، با بیان اینکه براساس هماهنگی های بوجود آمده بخش شهری کشور توانسته است به عنوان اجزای یک زنجیر واحد عمل نموده و برنامه های مشترک ملی را درسطح کشور طرح کرده و اجرا نماید، افزود: به عنوان نمونه می توانیم از تدویر دومین کنفرانس ملی شهری، ترتیب برنامه ملی اولویت های شهری، بازدید مشترک از بیست و شش ولایت کشور، مطالعه وضعیت شهرهای افغانستان، طرح برنامه همبستگی شهری، تهیه اطلس شهرها و ده ها مورد دیگر یادآوری نمایم.

وزیر شهرسازی، از امکان ایجاد تغییرات در سیمای شهرها می گوید: خوشبختانه با تغییرات مثبتی که بر اساس ریفورم های تشکیلاتی وسپردن کار به اهل کار در اداره های شهرسازی و شهرداری های کشور به وجود آمده است امروز کادرهای مسلکی، متخصص و مبتکر در راس اداره های شهرسازی و مسکن و شهرداری ها قرار گرفته اند که نویدبخش تلاش های بیشتر برای ایجاد تغییرات مثبت در سیمای شهرها می باشد.

وی، ادامه داد: وزارت شهرسازی و مسکن با در نظر داشت تغییرات مثبت فوق برای اینکه بتواند سهولت های لازم را برای هموطنان ما در ولایت ها ایجاد کند و گام ارزنده دیگری در جهت محو فساد اداری بگذارد صلاحیت های کاری ریاست های شهرسازی و مسکن ولایت های هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار را افزایش داده و بعد از تثبیت ظرفیت های لازم در سایر ولایت ها نیز اقدامات مشابهی را روی دست خواهد گرفت.

نادری، وعده همکاری لازم را به شهرداران داده و گفت: می خواهم از نام وزارت شهرسازی و مسکن به عنوان رهبری کننده بخش شهری این تعهد را به شهرداران محترم بسپارم که در چارچوب صلاحیت های کاری از هیچ نوع همکاری با آنها دریغ نخواهم کرد. همچنان از ایشان خواهشمندم تا در جریان اجرائات خویش رعایت های همه جانبه ماستر پلان ها و همه پلان های ترتیب شده از جانب وزرات شهرسازی را مد نظر قرار داده و در عرصه های تطبیق ماستر پلان ها، حفظ ساحات تاریخی، حفظ ساحات سبز و پلان گذاری ساحات جدید برای مبدل ساختن به ساحات سبز این وزارت را همکاری نمایند.

وزیر شهرسازی، وعده حل چالش های شهری را به شهرداران داد و افزود: می خواهم این نوید مسرت بخش را نیز به شهرداران محترم برسانم که بنا به هدایت مقام عالی ریاست جمهوری و برای درک و دریافت این دیدگاه ها و نظریات شهرداران محترم تصمیم گرفته شده است تا در جلسات شورای عالی توسعه شهری که عالی ترین مرجع تصمیم گیری در امور شهری می باشد شهرداران محترم به صورت نوبتی اشتراک نمایند تا بتوانیم به چالش های کاری ایشان در حوزه های مربوطه بیشتر آشنا شده و راه های حل پایدار را جستجو نماییم.

وی، در پایان گفت: قابل یادآوری می دانم که طرح شهرهای سالم از جانب وزرات شهرسازی و مسکن ترتیب گردیده است و در صورتیکه از جانب مقام ریاست جمهوری مورد تایید قرار گیرد شهرداران محترمی که بتوانند طی یک سال آینده شهرهای خویش را مطابق معیارهای تعیین شده در آن مدیریت نمایند شهرهای ایشان جواز شهر سالم را دریافت نموده و خود ایشان نیز به عنوان شهردار شهردار نمونه شناخته خواهند شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب وریر صاحب جوان ! تلاش های مثمر تان در عرصه شهر سازی با وجود تجارب کمی که درین زمینه دارید قابل تمجید بوده. درتهیه خانه های مسکونی و ساختن شهر های زیبا و معیاری برای مردم نا توان افغانستان موفقیت و درایت مزید از بارگاه خداوند متعال آرزو دارم .

>>>   بی مسولیت ترین اداره ها کشور شهرداری ها میباشد که در شهر کابل برای مردم نقشه واسناد زمین داده شده است اما اما متاسفا که از تحویلی زمین به اشخاص آن معلوم نیست
هارون

>>>   شهرداری میگوید خانه داره صد خانه وبی خانه را هیچ خانه
مردم دوست

>>>   ملت قهرمان افغانستان به نیات نیک و تلاشهای بی شائبه شما احترام می گذارند. هیچ کار خوب و با بد از کرده های رهبران و یا زمامداران کشور از دید مردم افغانستان بدور نمی ماند و نادیده گرفته نمی شود،کار ها و تلاشهای شما طی مدت زمان بسیار کم نشانه از صداقت شما دارد. بدون مبالعه شما ثابت ساخته اید که فرزند صدیق و دلسوز کشور خود هستید، لطفاً شما مانند خود افراد مردم دوست را حمایت و پشتیبانی نماید. برای شما و تمام همکاران شما از صمیم قلب درود و سپاس می فرستم.
احترام
یک همشهری بیطرف

>>>   این کله بی موی کاملا یک چوتار زمان ود ویک حقه باز تاریخُ است ۰یک کلمه راست نمیگوید ۰از هر بلاک شهر سازی کمیشن میگیرد‌۰با قاچاق چیان معروف قبل محمود کرزی واکنون هم حشمت غنی دزد‌ را یارشده است ۰
صدای دوشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است